In het najaar gaan wij 5 weken backpacken in Azië met onze 2 kinderen, dan 3 en 2. Het duurt nog even, maar ik ben alvast aan het nadenken welke 'grote' dingen mee moeten zodat ik nog de tijd heb om dingen te lenen/huren/marktplaatsen/cadeau vragen voor de verjaardagen. Wat mag er echt niet ontbreken op de paklijst voor zo'n reis? (Dus niet de standaard kleding&verzorgingsdingen etc) Ik dacht zelf iig aan 2 peuterdragers, fly legs up voor in het vliegtuig, een deryan peutertentje en een puddlejumper of ander zwemvestje
Geen tips maar een diepe buiging dat jullie dit gaan doen! Zijn zelf ook jong al op reis gegaan met onze zoon,maar wat jullie gaan doen was mij een brug te ver Veel succes met de voorbereiding!
War gaaf!! Mijn eerste ingeving is een xxl hydrofiel luier voor elk kindje. Die zijn multifunctioneel: handdoek (en na gebruik zo droog!), kleedje, zonwering, dekentje etc. En packing cubes!
Cool wij zijn met onze dochter toen ze 1,5 was in Thailand geweest en gaan as vrijdag weer. (Nu 3,5) Ipv deryan tent heb ik een readybed voor onze dochter Een eigen reddingsvest (onding en groot) maar aan boort van boten zijn vaak alleen zwemvesten en veel te groot. Ik vind die veiligheid heel belangrijk. Van decathlon van die microvezel handdoeken, ideaal op strand afdrogen dekentje etc. Rol ductape om stopcontacten etc af te plakken of tentje creëeren. Ook onding maar wel buggy mee. Niet elke hotel /eet tentje heeft een kinderstoel. Met lopen deed ik backpack in de buggy kind in draagzak op de rug liep stuk beter dan andersom Voor mezelf heup tasje door draagzak kan ik niet altijd goed bij mijn broekzakken. Kijk kritisch naar wat je mee wil nemen 2 deryan tenten, zwemvesten legs up en 1 koffer of backpack is vol...
Ik kan alleen maar typen, RESPECT en GAAF! verder zie ik alleen beren op de weg om zoiets te ondernemen...haahhaa. ik kan me verder alleen bedenken, zorg dat je nu ook met je kinderen af en toe in draagzak loopt. mijn 3 jarige gaat daar namelijk onder geen beding meer in, maar weigert ook grotere afstanden te lopen. dus dat kan onhandig zijn. Verder goed afwegen wat is echt noodzakelijk, en wat is misschien wel handig. zodat je niet teveel zooi mee gaat nemen die misschien niet echt nodig is. Veel plezier!en GAAF en RESPECT!!!
Wat ontzettend gaaf zeg! Toen onze oudste anderhalf was zijn we naar Thailand geweest. Het enige wat ik onmisbaar vond was een drager en een “sack ‘n seat”. Een buggy heb ik nooit gemist, maar wij zijn dan ook maar 3 weken geweest. En wat iemand anders al zei inderdaad: een eigen reddingsvest.
Thanks! Ze zijn dan ruim 2,5en bijna 4 dus een kinderstoel is niet echt meer nodig, met 1,5 is dat wel anders. Buggy, ik ga er over nadenken. Was eigenlijk niet van plan om mee te nemen maar je kunt m ook als bagagekarretje gebruiken tijdens de vervoersmoment inderdaad Mis je bij een readybed geen bescherming tegen muggen? Ik ga ook even kijken voor zwemvestje waar ook goed in gespeeld kan worden, ipv zwemspullen en reddingsvest mee.. dat word te veel.
Een reddingsvest is wat anders dan een zwemvest... De Minimonkey is ook handig als er geen kinderstoel is. Neemt bijna geen plek in.
Ja geen bescherming voor muggen maar wij gaan ook niet naar malaria gebied en naar luxere accomodaties. Met 1,5 hoefte onze dochter niks van deryan tent te hebben... Een zwemvest is geen reddingsvest .. Op open zee heb je dan nog steeds een probleem. Wij hebben er een met kraag die automatisch naar ruglig kantelt hoe dan ook ter water. Zeker in najaar/regenseizoen is zee in Azië wat onrustig.
Ik vond dit heel fijn voor in het vliegtuig voor mijn peuter: https://www.gezinopreis.nl/review-cares-harnas Zonder dit ding stond hij steeds op en liep hij overal heen, maar met dit bleef hij veel langer zitten! Voor iedereen een stuk fijner. Ik vond hem prijzig in aanschaf, maar wij vliegen vaak naar schoonfamilie in Amerika dus ik vond het het wel waard.
Ik zou juist wel voor een deryan tent gaan, ook al kom je niet in malaria gebied, in geheel Thailand heerst ook dengue, zika en chikungunya. Deze ziektes worden ook overgebracht door muggen. Daarnaast zou ik voor de kinderen voor de natural spray gaan ipv deet.
Dat dacht ik ook, en buiten dat is het ook niet leuk om compleet lekgeprikt wakker te worden. Deetloze spray: check!
Oefen dan wel thuis wij hadden hem voor jan l#l mee mw sliep maar bij ons in bed anders was het janken
Oefen met de peuterdragers. Ik liep met gemak nog met mn wompat pre schooler. Maar zon stellage ding kan ik niks mee. Verder: respect!
Heel erg leuk! Misschien een eh riempje voor op straat? Langs die drukke wegen zonder stoepjes is het mss niet overbodig. Mijn oudste was jonger nogal wild en zou anders wel onder bus of auto komen. Ook in het kader van de infrastructuur: zaklamp(jes), fietslampjes zijn mooi compact. Er is vaak geen straatverlichting en het wordt vroeg donker
Die van ons vond het juist een feestje in de tent door costa rica heen haha. Ik neem zelf altijd ook nog verschillende (kinder)naalden mee voor als we onverhoopt medische zorg nodig hebben. Weet ik dat mijn spullen schoon zijn.
Ha dat scheelt ik baalde echt. Onze dochter lag dus maar tussen ons in bed. Wel van geleerd, readybed is wel getest en goed gekeurd Maarja welk meisje wil nou niet een frozen bed Oh wij hebben trouwens ook bubblebum zitverhoger voor in de auto/taxi mee.
Deryan tentje hebben wij eens getest toen mijn dochter 10 maanden, toen ging het echt niet. Maar nu ze 3 is zit ze in een fase dat alles wat anders is dan haar eigen bed (tentjes, campingbed, de bank) allemaal heel leuk en spannend is om in te slapen. Maar zeker goed om het thuis even te testen, voor we daar straks met 2 kinderen in bed slapen
Eigenlijk hadden wij weinig extra's speciaal voor de jongens mee. Klamboe, touw met karabijn haak, ductape, dragers. Reisapotheek op kinderen aangepast uiteraard. Wel altijd wat eigen speelgoed mee. En de accommodatie uitzoeken kreeg echt wel meer aandacht. Daar veel kritischer in dan zonder kinderen. Sommige hostels wil ik niet met kinderen zitten.