Met baby van 11 maanden naar Spanje met schoonfamilie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Juultje23, 3 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juultje23

Juultje23 Lid

12 okt 2020
    89
    49
    18
    Vrouw
    Ze willen met de auto want ze willen niet vliegen. Ze vinden het gezellig om met zijn alle samen te gaan en zodat iedereen een stuk kan rijden dus we er sneller zijn. We mogen niks zelf betalen want het is hun huwelijksjubileum.
    Ze zijn zelf nooit met de kinderen op die leeftijd op vakantie gegaan.
    Maar mijn gevoel zegt dat het geen goed idee is. Ook voor mij zelf niet maar vooral voor de kleine niet.

Ik wilde een tussenweg door een paar dagen die kant op te gaan met het vliegtuig. Zijn we er toch bij maar niet de hele reis en 9 dagen van huis. Maar mijn man vind dat ik niet zo moeilijk moet doen en mijn schoonouders vinden het geen leuk plan

2. Juultje23

Juultje23 Lid

12 okt 2020
    89
    49
    18
    Vrouw
    Ik snap ook niet waarom we niet in Nederland leuk weg kunnen of desnoods Duitsland of Engeland. Ze zijn wel zorgzame types maar die kleine wil vaak alleen zijn ouders als hij overstuur is.
    En ik denk niet dat een baby van elf maanden nog hele auto ritten slaapt. Plus alle spullen die mee moeten...

3. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Willen ze ook snachts gaan rijden ofzo?
    Dit zou allemaal zo niet mijn idee van vakantie zijn.

wat ik nog zat te denken is dat ze misschien als gezin veel leuke auto vakanties hebben gehad en het dus een soort van nostalgie is om met zijn allen dat nog een keer te doen. Alleen vergeten ze idd dat de situatie nu anders is, en vaak die reis achteraf ook geromantiseerd wordt. Zo prettig is (lang) auto reizen over het algmeen niet. Laat staan met zo’n jong kind.

Kind zal toch echt om de 2/3 uur moeten bewegen. Met 11 maanden gaat hij dat ook laten merken waarschijnlijk als het te lang duurt. Dat was bij ons iig wel zo.

Gaan er trouwens nog meer kinderen mee?

hummeltje5 vindt dit leuk.
  4. Juultje23

Juultje23 Lid

12 okt 2020
    89
    49
    18
    Vrouw
    Waarschijnlijk overdag vertrekken.
    Nee hij is het enige kind. Mijn schoonouders en schoonzusje gaan dan, misschien jaar vriend als ze die tegen die tijd heb.

Zij gingen vroeger met het vliegtuig op vakantie of met de auto in Nederland.

Ik vind België vanuit Amsterdam al ver dus ik ben sowieso geen fan van auto reizen.

En misschien is dat fout van mij. Maar ik zou ook liever onze eerste vakantie met zijn 3en willen doen ipv met hele familie.

5. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.610
    13.844
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Wie weet valt het mee, of bevalt het juist wel veel positiever dan verwacht, dan dat je nu op voorhand denkt.
    En zo niet, dan kun je toch ook een vliegticket voor de terugweg boeken voor als je eerder naar huis wilt (mits je portemonnee het toe laat)?
    Gaat je man mogelijk wel nukken dat ie eerder weg moet bij z'n eigen familie vandaan, maar ja.. het gaat wel om zijn gezin...

Na de rest van je berichten gelezen te hebben: het komt op mij over alsof je schoonouders met de bus willen, en niet met het vliegtuig, zodat ze onderweg nog af en toe kunnen roken.

En je man zou er misschien even aan moeten wennen dat ie dit keer niet ''voor de lieve vrede'' kan kiezen, maar toch om het welzijn van zijn eigen kind moet gaan denken... (EN voor de verstandshouding met zijn vrouw).

Ik zou zelf toch echt voorstellen om met het vliegtuig te gaan (nogmaals: mits je het kan betalen, want ik zou dan wel meteen aankaarten dat je het zelf wilt betalen), want dat zo'n busreis gewoon geen optie is gezien het welzijn van de baby.
    Een overnachting, waarbij je baby meerdere uren achter elkaar op een vlak matrasje moet kunnen slapen, is wel zo verstandig, dan urenlang achtereen in de MC. Ook al worden er diverse pauzes gehouden, dat is echt niet genoeg voor zo'n kleintje.

Ander idee wat je kunt aankaarten is de bestemming dichterbij huis houden (noem dan meteen een afstand en/of maximale reistijd waarmee je zelf wél tevreden zou zijn).

Jammer dan dat jij de boeman moet zijn hoor. Het moet toch voor allemáál leuk blijven? Niet alleen voor hen..

6. Juultje23

Juultje23 Lid

12 okt 2020
    89
    49
    18
    Vrouw
    Ik wil jullie in ieder geval allemaal bedanken voor de reacties. :thumup::thumup:

Do1981 vindt dit leuk.
  7. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.610
    13.844
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Wordt toch vroeg of laat een keer tijd hoor, dat ie daar over na gaat denken ;)

Samen uit samen thuis snap ik wel, maar ja.. of dat in dit geval de meest verstandige beslissing is voor allemáál, is nog maar de vraag..

Klinkt ook wel heel leuk natuurlijk, Spanje, maar ja.. nogmaals: als niet iedereen het daarmee eens is, dan toch beter terug naar het oorspronkelijke plan (of een ander leuk en voor iedereen haalbare eindbestemming).

8. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.610
    13.844
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dus niet als je eigen portemonnee het toe laat, vandaar ook dat advies in 1 van m'n vorige berichten ;)

Edit: dat ''wij mogen niks betalen want het is hun huwelijksjubileum'' uit een andere reactie van je is natuurlijk een hele nobele opmerking van ze, maar in de praktijk natuurlijk je reinste onzin, want als jij van je eigen geld een vliegticket wil kopen om daar te komen hebben zij niks in te brengen.

Biny en Do1981 vinden dit leuk.
  9. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    dat laatste snap ik wel. Maar denk dat je daar toch beetje ‘pech’ mee hebt dat het zo uitkomt dat ze net dan 30 jaar getrouwd zijn. Je zou kunnen overwegen om eerder met elkaar dan nog weg te gaan. Dat moet prima lukken voor die tijd toch?

Ik dacht dat ik las 9 personen, vandaar dat ik dacht dat zijn zus misschien ook kinderen heeft.

Het wordt wel zaak om het voorzichtig aan te pakken. Maar zou het toch vooral ‘gooien’ op de verre rit en dat je dat niet goed voor kleine vind. En dat kun je op internet ook overal lezen (als je man het evt niet mee eens zou zijn).

10. Juultje23

Juultje23 Lid

12 okt 2020
    89
    49
    18
    Vrouw
    Ik ben vaker met hun op vakantie geweest en het is eigenlijk nooit mee gevallen haha.
    Ik overweeg het nu ook alleen maar voor mijn man voor mij hoeft het echt niet.
    Ik voel me er ook echt niet fijn bij dat zij alles betalen maar daar staan ze op.

Mijn man denkt helaas alleen aan zichzelf en zijn familie. Ik leg het vaker af tegen hun .

Ja dat klopt over het roken en ze willen gewoon liever zelf de regie hebben en niet met allemaal mensen in het vliegtuig ivm corona. Al hoop ik dat het tegen die tijd mee valt.

Zelf tickets betalen zal denk ik wel lukken al hoewel ik nu zonder baan zit en het geld liever anders besteed..

11. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    precies.

En overigens. Jullie tijd betalen jullie zelf. Dit zijn toch vakantie dagen. Die zijn ook hartstikke duur.
    Dus het is niet zo omdat zij die reis bepalen dat ze kunnen bepalen hoe jij je tijd besteed. Ze kunnen prima een reis boeken en betalen, maar jij bepaald zelf of je meegaat.

12. Juultje23

Juultje23 Lid

12 okt 2020
    89
    49
    18
    Vrouw
    Ja sorry een 9 persoons busje maar zijn dus met 7 of 8 mensen , inclusief de kleine.

Dat is wel een goeie tip inderdaad. Dat is ook de hoofdreden voor mij dat ik het niet zie

Do1981 vindt dit leuk.
  13. Juultje23

Juultje23 Lid

12 okt 2020
    89
    49
    18
    Vrouw
    Ik werk in principe 24 uur dus ook wat minder vakantie dagen en die besteed ik eerlijk gezegd liever aan andere dingen. Het moet bij hun ook altijd zo ver mogelijk en zo extreem mogelijk.

Texel

Do1981 vindt dit leuk.
  14. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Vind het trouwens wel heel naar dat ze je soortvan verplichten om hun plan te volgen. En als je het plan niet volgt ben je de boeman? Oef… Heel naar.

Onthoud dit heel goed: jij bent niet de boeman! Je neemt op voor je kindje en voor jezelf. Het allerbelangrijkste wat je kunt doen! Je biedt opties aan als middenweg. Heel goed! Als zij niks willen weten daarvan is dat hun probleem. Maar laat ze alsjeblieft niet de ‘schuld’ op jou afschuiven.

15. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.610
    13.844
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Wat vervelend dat je al vaker met het bijltje hebt gehakt dat je het al vaker af hebt moeten leggen tegen hen :(

Als je vaker met hun op vakantie bent geweest kan ik begrijp dat je al weet wat je te wachten staat ja ;)
    Dan zou ik nOg wat meer op m'n strepen gaan staan dat dit niet is wat je wenselijk vindt voor jullie kind (hoe jij over hen denkt hoef je er niet eens bij te vertellen).

Ik snap hun beweegreden echt wel hoor, maar het wordt toch echt tijd dat je schoonfamilie, en je man incluis, eens gaan kijken naar wat goed is voor iederéén.

Wel vervelend dat je er nu al wat stress van ervaart, terwijl het nog best ver weg is EN eigenlijk leuk zou moeten zijn.. :(

16. Juultje23

Juultje23 Lid

12 okt 2020
    89
    49
    18
    Vrouw
    Dankjewel , dat doet mij goed.
    Ergste is..Vooral mijn man geeft mij de schuld. Dat door mij het hele feest niet doorgaat. Want ik doe weer eens moeilijk en wil alleen op mijn voorwaarde mee.

Vooral mijn schoonmoeder wordt naar als ze haar zin niet krijgt. ( Huilen, zielig doen) dus ik zie er ook erg tegenop om aan te geven dat ik het niet zie zitten
    Ik lig er dus weer eens wakker van terwijl die kleine straks weer om een voeding komt

17. Juultje23

Juultje23 Lid

12 okt 2020
    89
    49
    18
    Vrouw
  18. Juultje23

Juultje23 Lid

12 okt 2020
    89
    49
    18
    Vrouw
    Ik moet er wel bij zeggen: ik ben iemand die geen spontane dingen kan doen. Bij mij moet alles eerst even bezinken en over nadenken. En ik vind weinig meteen leuk. Snap ook echt wel dat het lastig is voor andere maar zo ben ik nou eenmaal. Altijd al geweest , dus ze zouden er wel aan gewend moeten zijn .ik doe dus wel eens dingen die ik niet zo leuk vind om maar niet altijd degene te zijn die niks wilt.

Maar nu is het voor mij anders.. gaat niet alleen meer om mij maar ook om de kleine man. En dit is iets wat ik echt niet zie zitten

Do1981 vindt dit leuk.
  19. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Als er mensen meegaan die roken stop je echt niet pas elke 4 uur hoor :p

ik zou zeggen, probeer het gewoon

Juultje23 vindt dit leuk.
  20. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.610
    13.844
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hormonsters noemen ze dat ;)

Wat dat stuk betreft over jouw man die jou de schuld geeft etc.: dat herken ik wel een beetje, maar dan de andere kant op. Die van mij is ook nooit van de spontane dingen net als jij en dat botst soms nog wel eens (ook na al die jaren).
    Waarschijnlijk zat ie gewoon even hoog in z'n emotie en kalmeert ie later wel weer (hoop ik althans voor je).

En voor jou voor nu: let it gooo. Laat het gaan wat anderen over je denken.
    En dat je schoonmoeder het type is dat snel huilt, tsja, vast heel rot voor haar, maar dat zijn niet jouw zorgen. Jij hoeft niet maar ja en amen te gaan zeggen om anderen te plezieren.
    Nee is ook een antwoord ;)
    En ook hier weer: let it gooo.
    Slaap je vast veel beter door :)

Deel Deze Pagina