Ik snap heel goed dat je schoonouders het leuk vinden dat hun zoon met zijn gezin hun jubileum meevieren. En dat jouw man dit ook wil. Je haalt er nu heel veel bij, maar de belangrijkste reden dat je het niet ziet zitten om te gaan is de reis vanwege jullie zoontje. De rest zou ik dan ook parkeren. Ik vind het wel goed dat je zoekt naar alternatieven. Ik wil wel aangeven dat een vliegreis met jong kind (zeker in je eentje), naar mijn idee echt niet prettiger is dan een autoreis. Want wat een hoop gedoe is dat. Ik zou dus zeker niet meteen negatief tegenover deze vakantie staan. Maar wel goed met elkaar overleggen hoe ze de reis voor zich zien. De route soleil is over het algemeen goed door te rijden. Maar hoe laat willen ze vertrekken, hoe vaak willen ze stoppen, hoe lang denken ze er over te doen? Wij zijn al heel vaak naar Spanje gereden met onze kinderen. Onze oudste was 6 maanden de eerste keer, de jongste een jaar. Dit is altijd goed gegaan. Dus het kan wel gewoon echt en hoeft niet perse een probleem te zijn.
Maar volgens mij is dat dus helemaal niet zo. Volgens mij ziet ze het gewoon niet zitten om 28 uur en 9 dagen aan één stuk met d'r schoonfamilie in één ruimte te zitten. Wat ik me overigens heel goed kan voorstellen... Dat kind overleefd die autoreis wel. En zal daar echt niets aan overgehouden. Zoals je zegt, in je eentje vliegen met een zoon van bijna één hoeft ook geen feest te zijn.
Zou inderdaad met het vliegtuig gaan, liever een paar uur stress om die vliegreis te overleven dan bijna twee dagen in een busje (met dan nog mensen waar je je wellicht continu aan gaat ergeren). En ik ga nu eens heel eerlijk zijn, want dit is niet het eerste topic ivm jouw dominante schoonfamilie, maar ik denk niet dat jij en jouw man dit op lange termijn overleven. In alles wat betrekking heeft op zijn kant van de familie moet jij maar plooien, ook al zet jij het welzijn van jouw zoontje voorop. Ik zou er zelf helemaal niet gelukkig van worden om zo steeds degene te moeten zijn die "de boeman" is omdat schoonma haar zin niet krijgt.
Dat is ook een deel van het probleem. Ze zien het allemaal wel terwijl ik het liever van te voren wil weten, zeker nu met een kleine. Ik vind het gewoon een hele lastige situatie. Ook omdat we niet met onze eigen auto kunnen gaan, voor mijn gevoel is dat beter, rustiger en kunnen we ook eventueel stopen wanneer we willen en weg wanner we willen
Het is eigenlijk alles bij elkaar. Maar vooral voor die kleine vind ik het gewoon een te lange rit. Geeft mij geen fijn gevoel en wat mij zelf betreft. Ik vind de reis te lang en te druk met zijn alle in 1 busje. 9 dagen van huis vind ik veel te lang en dan ook nog eens zo lang met hun op elkaars lip zitten want alles moet samen. Spanje is niet om de hoek en ik hou zelf ook niet van zon vakanties maar daar wil ik me best over heen zetten. Ik snap zelf ook niet waarom het perse Spanje moet zijn. Ze hebben daar niks mee. Engeland is echt hun tweede thuis en dat was ook het plan om heen te gaan.
Dankjewel voor je eerlijkhejd. Daar ben ik zelf ook soms wel bang voor want zeker nu met een kleintje heb ik geen zin meer om maar alles te doen wat hun willen. Mijn man die ziet alleen de leuke mooie dingen en denkt verder nergens over na. Hij wil zijn ouders niet teleurstellen/bang voor ruzie
Maar heb je dit dan gemeld? Lieve man en schoonouders, ons kind mag maar 2 uur in se maxi cosi dus daarna moeten we een half uur pauzeren voor zijn gezondheid? Elke 2 uur dus, op de heen- en terugweg. Kijk je kunt hier van alles roepen maar wij weten wel hoe het zit.. weten zij dat ook? Je moet echt op je strepen gaan staan.
Jouw man heeft liever ruzie met jou? Bespreek het ook samen. Als je het mij vraagt moeten zijn vrouw en kind op de eerste plaats komen, niet zijn moeder. Dit gaat op lange termijn zoveel onvrede geven.
Ik wist niet precies hoelang hij er in mocht dus heb gezegd dat we elke 2 a 3 uur minimaal een kwartier moeten stoppen. Dus we veel langer onderweg zijn maar dat kwam allemaal wel goed en dat zouden we allemaal wel zien tegen die tijd. Ik hou daar niet zo van en zeker niet met een kleine. Ja daar komt het eigenlijk wel op neer. Hij gaat liever tegen mij in dan tegen zijn moeder. Hij vind dingen met andere doen ook altijd leuk en met mij is hij wel eerlijk en zegt als hij het niks vind.
Ik zou het gewoon proberen, die vakantie. Zoveel beren op de weg. Misschien valt het onwijs mee. Ik lees niets wat je niet kunt doen. Je kunt prima met een kind van bijna 1 jaar met de auto op reis. Alleen zul je vaker moeten stoppen. Om even te spelen. Maar dat moet toch om te wisselen van bestuurder. Om te roken. verder zou ik zeggen. Ga de discussie niet uit de weg. Maar ga er iets aan doen. Want op deze manier krijg jij nooit wat je wilt. Dan maar een keer flinke ruzie.
Nou, dan kan ik je geruststellen. Je kind gaat het echt overleven! Als hij twee dagen in zijn eerste levensjaar een keer 3,5 uur achter elkaar in die maxi cosi zit, daar houdt hij echt niets aan over. En prikkels, ja dat zou kunnen. Je weet het niet. Je hebt nu een baby van 4 maanden en straks een bijna dreumes van 11 maanden die misschien al loopt. Of misschien heerlijk lui in zijn stoel ligt te genieten van alle aandacht van opa, oma en tante. Dus dat je je hier nu zo druk om zit te maken kan ik mij weinig bij voorstellen. Al die andere dingen die je aanhaalt kan ik mij juist weer heel goed voorstellen en ik zou zeggen, praat erover met je man. Je kan hier wel weer een topic openen over je schoonfamilie maar je zal er echt zelf mee moeten dealen. En ik heb ook gemerkt, met een kind in 'the mix' heb je opeens veel meer met ze te maken dus als jij dit niet aanpakt met je man, zal het niet weg gaan. Blijf je hier tegen aan lopen.
Ik snap ergens wel wat je bedoeld en je heb ook gelijk maar Ik heb geen vriendinnen/vrienden dus dit is voor mij een manier om er over te praten. Met mijn man valt hier helaas niet uit te komen. Hij wil alles wat zijn ouders willen en nergens op aanpassen. Het is dus zoals zij het willen of we gaan niet mee en is het allemaal mijn schuld. Waardoor ik me nu dus heel kut voel. Maar je heb gelijk hier er over.posten lost het probleem niet op . Ieder geval bedankt voor jullie reacties
@Juultje23 wat rot om te lezen je hebt dus geen vriendinnen die je kunnen steunen. en je eigen familie? kun je daar bij terecht? je werkt niet las ik ergens terug, dus je zit alleen maar thuis met je zoontje? kun je weer gaan werken, of iets gaan doen om toch weer een sociaal netwerk op te bouwen?
Ik ben op dit moment nog met verlof en heb morgen een tweede gesprek om in januari weer te beginnen met een nieuwe baan. Ik kan wel bij mijn eigen familie terecht gelukkig maar die geven aan gewoon zeggen dat je het niet ziet zitten en dan zijn ze maar boos en teleurgesteld. Ze vinden dat ik wel genoeg gedaan heb om mijn schoonouders een plezier te doen en het nu tijd is om aan mijzelf en ons zoontje te denken.
Wat fijn dat je op zoek bent naar een baan. En helemaal fijn dat je bij je eigen familie wel steun krijgt, en dat die je dus er ook op wijzen dat je moet zeggen wat jij belangrijk vindt. Het is lastig als mensen zo dominant zijn, maar als je altijd akkoord gaat dan komt er ook geen verandering. Dus als je het echt niet wilt. dan zou ik er nu een groot punt van maken. Dan kunnen jullie er eventueel nog uit komen voordat het volgend jaar daadwerkelijk zover is. en je man mag ook weleens zijn vrouw. ipv zijn moeder op de eerste plaats gaan zetten.
Wat een lastige situatie. Ik denk dat als jij je begrepen voelt en zij mee willen denken over de aanpak van de reis, jij je al een stuk prettiger voelt. Ik heb alles gelezen en ik zou als ik in jouw schoenen stond met je partner in gesprek gaan waarin je aangeeft dat je snapt hoe belangrijk dit is voor hem, dat je daarom voor hem mee wilt gaan op vakantie, maar dat jij het best spannend vindt allemaal en dat je graag wilt dat hij jou daarmee helpt. Leg uit dat je behoefte hebt aan een plan, omdat je er anders slecht van slaapt en er enorm tegenop ziet. Vraag hem je te helpen om het voor jou ook een leuke voorbereiding te laten zijn. Als hij dat niet wilt, dan zou ik bovenstaand met je schoonmoeder bespreken, maar dan zou ik enorm pissig zijn op mijn man, ik ben het eens met wat eerder is gezegd, dat lijkt mij geen goede basis. Weet je al welke accommodatie het zal zijn? Ziet het er mooi uit? Kan je je daar misschien een beetje op verheugen?
Ik zou dit ook niet leuk vinden. Overdag rijden. In het gunstige geval rij ie er een uurtje of 12 over. Tel daarbij het aantal keer stoppen bij op én de drukte op de weg aangezien je overdag gaat. No thanks. Ik zou heel duidelijk zijn en zeggen. Ik ga mee. Maar ik ga met het vliegtuigontwerper de kleine. Dan kunnen jullie met de auto en hoeven jullie geen bus te regelen. Wil je percee betalen, dan kun je het geld wat je daarmee uitspaart bij een vliegticket leggen. Willen ze dit niet. Ga je niet mee. Punt.uit. Je moet zelf je grenzen hierin bewaken. Niemand anders doet dat. Je gaat toch niet overdag in 1x naar Spanje rijden..
Ik snap die beren wel hoor. Als jij hier gestresst over bent gaat die kleine dat ook voelen. De een kan wel makkelijk met dit soort situaties omgaan, de ander niet. Daarin is geen goed of fout. Het enige wat je kunt doen is jouw grenzen weten en bewaken. Vervelend dat je man liever de goede vrede bewaakt met zijn familie dan met jou. Mss hierin toch wat duidelijker zijn? Lijkt me niet fijn, niet alleen nu maar ook voor de toekomst.
Dit zou ik ook doen. En eerlijk: ik zou dat ook spannend en moeilijk vinden. Maar weet je, je kunt maar beter een keer goed duidelijk zijn en je grenzen stellen. Jij en jouw wensen (en je kind) mogen er namelijk ook zijn
Hun willen alleen in 1 auto.... en anders klaar? En wat wil jij doet dat er ook nog toe ? wat wilt je man ? Jullie hebben ook wat te willen he. En omdat 2 , 30 of 500 man iets willen betekent t nog niet dat jij dit moet doen he?