Met baby van 4,5 maanden naar westkust USA

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door 7nov12, 14 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    In april gaan wij drie weken met onze kleine man naar Amerika op vakantie (westkust)
    We willen daar met een auto rondtoeren. MAar nu vraag ik me van alles af over het op vakantie gaan met ons mannetje! BEn benieuwd naar ervaringen van anderen!

Zijn er nog anderen die ook zo'n soort reis hebben gemaakt?
    Hoe ging dat met zo'n lange vlucht?
    Hoe doe je dat met een jetlag?
    Wat voor soort dagschema heb je op vakantie wat betreft activiteiten?
    Hoe doe je dat in de avonden als je in hotels slaapt?

2. ATB1982

ATB1982 Lid

13 jun 2010
    22
    1
    3
    NULL
    NULL
    Hai,

Ik heb geen ervaring met een klein kindje, maar ik heb zelf wel daar een rondreis gemaakt.. Mag ik vragen wat jullie daar allemaal willen zien? Het is erg vroeg om in april door west-usa te reizen.. Bijv in Yosemite NP ligt nog sneeuw.. Houdt er rekening mee dat de afstanden groot zijn en dat je veel in de auto zit.. En dat je kindje er nog niet veel aan heeft en daardoor jullie zelf ook niet denk ik.. In de parken en steden is het niet echt praktisch met een kinderwagen.. Kzou wel vantevoren een route bepalen en de hotels vast reserveren.. Dan hoef je na een lange dag niet nog te zoeken naar een hotel en staat er een kinderbedje klaar..
    Sorry voor mijn verhaal, maar ik zou het zelf nog echt niet zien zitten met zo'n klein kindje.. Succes met de voorbereidingen!

Groetjes

3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    wij hebben 2x een rondreis door het westen van amerika gemaakt, maar dat was nog voor de geboorte van ons kindje.
    Op zich denk ik dat 4,5 maand wel makkelijker is om zo'n reis te maken dan pak m beet een jaar, kindjes slapen veel meer, willen nog langer in de kinderwagen liggen, bij wandelingen kun je ze makkelijk meenemen in een drager.
    April kan nog koud zijn in Yosemite en de Tioga-pas is waarschijnlijk nog dicht, maar aan de andere kant is het nog wel te doen om naar Death Valley te gaan, het hangt ervanaf wat je wilt gaan zien.
    Zelf vind ik het wel lastig om een hele vakantie met kind op 1 hotelkamer door te brengen, ik zou misschien eerder kijken of je cabins kunt reserveren als je daarvan houdt.
    Kijk eens op het allesamerika forum daar staat heel veel informatie over routes en ook over reizen met kinderen

4. Megan82

Megan82 Actief lid

30 jun 2009
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben deze reis gemaakt toen onze dochter 9 mnd was! Ging echt goed! Veel mensen zien er tegen op, maar zou het zo weer doen!

Bereidt je goed voor, voldoende eten mee, draagzak (=een must) en je kind de tijd geven om te wennen. Regelmatig even stoppen. Maar een baby van 4,5 mnd slaapt nog veel, dus denk dat dat wel goed gaat. De jetlag was terug veel erger, maar gewoon weer proberen in het ritme van de plek meegaan is het beste.

Geniet juist dat je zo'n reis kan maken! Het is er geweldig! Wij kijken ook of we snel weer naar Amerika gaan!

5. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik denk idd dat je beter met een baby kan gaan dan met een peuter/kleuter.

Heerlijk vooruitzicht hoor. Kan je verder niet aan info helpen, ben zelf ooit alleen een weekje in NY geweest.. Maar wens jullie een hele mooie reis toe!!

6. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Wij gaan straks met onze ukkepuk van dan 1 jaar een rondreis maken, 6 weken Australie!! Kan je alleen maar veel plezier wensen!
    Wees zelf niet te moeilijk en pas je aan aan je kind, dan moet het vast goed komen! :)

Deel Deze Pagina