Met baby vliegen naar de VS

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door botervliegje, 27 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Hoi hoi,
    Binnenkort gaan we met ons kindje (dan 10 maanden) naar de VS.
    Heeft iemand nog tips om de vliegreis zo comfortabel mogelijk te maken?
    We vliegen met Arkefly Comfort Class.
    Ik hoor graag tips :D

2. Shaida

Shaida Bekend lid

23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    leuk op vakantie!!

wij zijn op een korte vliegreis geweest toen onze zoontje 3 maanden was. Niet helemaal vergelijkbaar. Maar onze ervaringen:

- ons zoontje dronk heeel veel de fles. Tijdens opstijgen en landen de fles geven. Door de zuigbewegingen blijven de oortjes open.
    - niet met een overvolle buik gaan stijgen, want 1 dan zit ie te vol om goed de fles te zuigen tijdens opstijgen. en 2 buikje raakt dan helemaal gespannen door de luchtdruk.
    - tip van de stewardess was om oudere kindjes zeker geen appelsap te geven. Appelsap zorgt voor een zure maag.
    - ons kindje had gedurendende vlucht veel poepluiers. Neem voldoende pampers mee.

weet niet of jullie kindje vers groente/fruit krijgt. Maar kennissen van ons gaven hun eerste kindje alleen maar vers groente/fruit. Toen ze op vakantie gingen, stuitte ze daar tegenop. Kleintje lustte de groente en fruit niet van het vreemde land en meegenomen potjes vond ie ook niks. Misschien dat dit nog zinvol info is :)

3. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    ik heb in 'vakantie' ook zo'n topic geplaatst.. "11 uur vliegen met kleine"" .. wij vliegen in maart naar Thailand..

daar staan wat tips inmiddels.

zelf hebben we 2x 4 uur gevolgen en 2x 6 uur en dat ging prima.. idd veel drinken, ik had ipv gewone melk die met een fruitsmaakje, dan weet je zeker dat er tijdens het stijgen en dalen gedronken wordt, want dat is super lekker!

Die van ons heeft geen last van zn oren gehad, sliep lekker op de arm, volgende vlucht die van 11uur hebben we wel een wiegje, wellicht een idee voor jullie? onze is dan 14 mnd dus te oud/groot maar dan nog mag je wel een wiegje reserveren voor bij je voeten, en krijg je dus ook stoelen met extra beenruimte..

MOet eerlijk zeggen dat ik Arke een waardeloze maatschappij vindt, dus wellicht is het daar anders, maar is het informeren waard toch?

En voor je eigen gemoedsrust, neem je nu vast voor je niets aan te trekken van de omgeving, wij vlogen laatst met vrije stoelen, wij gaan zitten, duidelijk met baby, gaat er achter ons een stel zitten.. die kleine van ons was de hele reis wakker en vrolijk, dus die maakte gezellige geluidjes en nog werd er gezucht achter ons !!! dat snap je toch niet? hoe gezellig is een vrolijke baby, en ze waren notabene zelf achter ons gaan zitten!! maar ja, NIETS aantrekken dus, denk aan je kind, jij weet wat het beste werkt, en de rest zie je nooit meer!

goede reis, veel plezier!

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.504
    113
    - neem lekkere snackjes mee voor je kind. Bij mij had de KLM me verzekerd dat er eten voor de kleine aan boord was dus ik was zo goed van vertrouwen dat dit dan ook zo was. Nou het eten bestond uit een potje (voor een kindje van 4 maanden) en dat was het. Ons kind is dus naar San Fransisco gevlogen (is 13 uur) en heeft een potje gehad (veel te weinig dus), ik had nog een kapitein koek, en hij heeft onze broodjes van het eten gehad.

- wat nieuw speelgoed doet ook wonderen.

- vraag een wiegje aan, kan je kindje ook even liggen.

- neem genoeg luiers mee, op 1 of andere manier werken de darmen en de blaas goed daar boven in de lucht :D

- trek je niets aan van medepagagiers, ik had wel leuke mensen, kreeg zelfs de complimenten van een oudere dame omdat ik 13 uur met mijn koter op schoot had gezeten.

- neem zijn lievelingsknuffel mee in de handbagage, en ook schone kleren voor je kind.

- je kindje moet een eigen paspoort hebben voor de VS, dus geen indentiteitskaart en ook niet bijgeschreven in jullie paspoort.
    - ook je kleintje moet zijn vingerafdrukken inleveren als het de vs binnen komt (net als jullie en dat gaat digitaal)
    - elke winkel heeft daar een klantentoilet dus je hoeft niet te zoeken als je je kindje wil verschonen.
    - Bij de mc Donalds even zeggen dat je kindje jonger is dan 3 als je een happymeal besteld want dan krijg je een ander cadeautje ;)

De mensen zijn daar over het algemeen erg vriendelijk en willen je maar al te graag helpen (in winkels e.d.) er zijn genoeg babyproducten te koop. Wij gebruikten voor onze zoon maaltijden (net als de ovarit) die in een bordje zaten en die je in de mag kon opwarmen. Hij vond ze erg lekker.
    Oh en heel handig als ze verkouden zijn, ze verkopen daar een soort van eetbaarpapier (bij de apotheekafdeling in de winkel) die ervoor zorgt dat de neus vrij wordt en het hoesten wordt verzacht.

5. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Wow thanks voor de tips!! Heb ik heel veel aan, echt super zo uitgebreid ook. Hier maar even een printje van maken :D
    Nu heeft Arkefly geen bedjes, maar kunnen we waarschijnlijk wel voor 70 Euro een extra stoel kopen (als er plek over is). Lijkt me wel slim, maar hoe gebruik je dat voor een kleintje? Gewoon inzetten zeg maar? Hebben ze daar speciale gordeltjes voor?

@Pluk: Vingerafdrukken laten afnemen van een baby :$ Klein crimineeltje haha.

Oh ja, het verschonen, doe je dat in de wc? Die zijn altijd zo klein...?

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Een happy meal voor een kind van 10 maanden? hahahahaha
    En in de VS is alles vrij groot :)

Meld van te voren bij Arke dat je reist met een kind van 10 maanden en vraag een 'bassinette' aan (reiswieg). En als ze dat niet hebben dan zou ik zeker voor de extra stoel gaan.. al is het maar om je kindje even neer te kunnen leggen als het slaapt!! Er zijn geen speciale gordeltjes. En realiseer je dat met stijgen, dalen en turbulentie je het kind altijd op schoot moet houden (OOK als het ligt te slapen op de stoel naast je)

Vergeet niet ESTA te doen voor je weggaat (visum aanvraag online. Kost ongeveer 12 dollar per persoon, ook voor de kleine)

Eigen paspoort

Laten drinken met opstijgen en dalen

Verder hoef je naar Amerika helemaal niets mee te nemen. Er bestaat werkelijk geen groter babyaanbod dan daar. Neem wel een lege koffer of tas mee die je vol kunt laden!

Neem extra kleding mee en ruim voldoende luiers

Speeltjes, extra spenen en extra fles

voldoende te knabbelen

- neem een grote sjaal mee zodat je een "tentje" kunt maken in het vliegtuig

- heb je een Bugaboo of andere prijzige wagen? Neem een beschermhoes mee.. ze gaan niet lichtzinnig met je spullen om.

Probeer je echt niets aan te trekken van andere reizigers!!!

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.504
    113
    Verschonen gaat prima, er is een wc waar je een soort van plank die je kunt laten zakken, deze gaat over de wc heen en hij was best groot (ik kon er mijn 1 jarige uit de kluiten gewassen ventje prima op kwijt:D)

naar wat wij gezien hebben heel normaal in amerika :D;)

En ja iedereen die amerika binnen gaat moet zijn vingerafdrukken "achter laten"

Tip ze hebben er heerlijke pyama's voor die kleintjes die uit 1 stuk bestaan met voetjes eraan (een soort van kingsize boxpakje)

Waar ga je trouwens naar toe in amerika ?

8. SDonya

SDonya Niet meer actief

de maxi cosi voor op de stoel! speelgoed, hapjes, een lekkere warme deken en comfortabele kleding..

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja, ik heb ook bizarre dingen gezien. Gelukkig hoef je dat niet na te doen toch?

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.504
    113
    Nee godzijdank niet :D, maar het blijft een lichtelijk vreemd land ;) heb er echt kleintjes gezien van nog geen 2 jaar (geschat) met halve liters cola in hun handjes. ;)

11. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    lees net dat ze bij arke fly geen wiegjes hebben, dan zou ik voor de extra stoel gaan en de maxi cosi meenemen (als ie daar nog in past)
    dan kan je die op de stoel plaatsen, handig tijdens start en landen en om te slapen. Heb je zelf even je handen/schoot vrij en ben je verzekerd van een stoel.

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Uh... nee hoor.. je bent alleen verzekert van een stoel als je die 'koopt'... anders kan die maxicosi gewoon achterin het ruim :D Heb je een stoel of kunnen ze bij inchecken je vertellen dat het vliegtuig zeker niet vol zit.. dan kun je je maxicosi lekker gebruiken.

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.504
    113
    Klopt als je de stoel niet van te voren "koopt" is het een "risico" dat je neemt.
    Is het vliegtuig vol , of zit je rij vol en niemand wil ergens anders zitten heb je gewoon pech en zit je de vlucht met je kleine op je schoot.

Wij zaten toen helemaal vooraan (voordat je de eerste klas binnen gaat) en we zaten daar dus met zijn vieren. Mijn man, ik (met kind op schoot) een andere man en een vrouw alleen met haar baby (in een wiegje aan de muur)

De man is een andere plaats aangeboden zodat hij niet de hele vlucht tussen 2 kinderen hoefde te zitten en zodat de mw wat meer ruimte had (ze gaf borstvoeding onder zo'n soort van poncho) maar de meneer wilde dit niet.
    Todat halverwege de vlucht het andere kindje over hem heen kotste :cool:, toen wilde hij wel een andere plek.

14. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Hahaha, sorry, moet wel lachen om jouw verhaal Pluk! Hoop toch een beetje dat ons schatje niet de boel (vooral niet andere passagiers) onderspuugt. Maar zolang we haar geen hamburgers met cola geven ;)

Maxicosi mag helaas niet mee las ik net: Vliegen met kinderen - ArkeFly
    Maar drie weken van tevoren horen we of er extra plekken zijn. Dan kunnen we voor E 70,- een extra stoel krijgen. Gaan we dus zeker doen!

Ik zal uitkijken naar die pyama's, klinkt heerlijk! Maar ga bij een vriendin logeren die een kindje heeft van een jaar ouder. Mag al haar oude kleertjes hebben :D. Dus dat zal ook wel wat leuks opleveren denk ik.

Ik ga naar Tampa, Florida. Al voor de 11e keer :)

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.504
    113
  16. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    als je www.arkefly.nl en dan onder service kijkt zie je hoe je stoel kunt extra reserveren
    mocht op het laatste moment toch die stoel verkocht worden krijg je je geld teruggestort

wij hebben het erop gegokt en zowel heen als terug reis met arke naar curacao hadden we 4 plaatsen met zijn 3tjes
    en maar 2 betalende...
    we zaten comfort classe

17. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

hahhaha ja dan willen ze wel ja
    wij vlogen naar brazilie vanaf lissabon
    zat portugees naast ons en die kreeg ook andere plek aangeboden
    maar meneer wou alleen van zijn plek af als hij een bisness stoel kreeg en dat deden ze niet
    wij vlogen met mijn vader,broer,schoonzus,baby mijn man en ik
    nou die man wou heeeeel snel een ander plekje hoor.

18. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Thanks Mirell, ga ik zeker doen! (kan 3 weken van tevoren naar de VS)

@Pluk: Ga 'altijd' langs Old Navy ;), lekker cheap en leuke dingetjes inderdaad!

19. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.504
    113
    hmmmmm ben even vreselijk jalours :);), zag net op hun pagina ook een leuke trui voor Kylian maar ja dan komt er nog eens 30 euro aan verzendkosten overheen en wordt het toch nog een dure trui;)

20. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik had toen we naar Curacao gingen (11 uur heen, 13 uur terug) van die kant en klaren pakken van nutrilon melk bij me. Ging perfect.
    Hij dronk heel veel en ik had ook kindival tabletjes die ik hem 2 dagen van te voren gaf. Daardoor heeft hij best veel geslapen de reis en ging het super.
    Met opstijgen en landen hebben we hem zijn fles gegeven en hij heeft geen last gehad van zijn oortjes. (Tussendoor ook veel laten drinken hoor, je verliest sneller vocht in het vliegtuig dan gewoon thuis)
    Enige nadeel vond ik van hem te verschonen in het vliegtuig. Zo krap.. en turbulentie haha kind ging alle kanten op.
    Nieuwe speeltjes die nog onbekend zijn voor je kindje.
    Lekkere comfortable kleding, trainingsbroekje, truitje, rompertje en sokjes.
    Dekentje mee want ze hebben het best snel koud.
    Fijne reis!

Deel Deze Pagina