Superstorm nadert Nederland - Nieuws | Altijd op de hoogte van het laatste nieuws met Telegraaf.nl [Telegraaf TV Nieuws] wat is er op komst? zie al helemaal beelden van overstromingen ofzoiets door mijn hoofd gaan
Dit hebben wij hier eens gehad, twee jaar geleden in september. Zowat de hele regio reed rond met gigantische putten in de autodaken. Wij waren op dat moment op de weg toen we in een storm belandden waar onweer links en rechts van ons insloeg en we de weg nauwelijks zagen door de regen. Zelfs geen licht meer van lantaarnpalen omdat het zo hard regende.. Spectaculair enzo, maar ik zit er niet op te wachten nu..
Ik blaas de rubberboot alvast op ik zag trouwens dat dit morgen rond 12 uur al is...jammer van de dag zeg!
Mja omdat nou een superstorm te noemen Als ik kijk naar storm (dus wind) valt dat mee. De wind van vorige week was erger..
Accuweather ( app op mn telefoon ) Zegt kans op regen 20% Kans op ernstige onweersbuien 75% Windsnelheid 14km per uur met windstoten van 22 km per uur. Staat weer niks van hagel of harde wind.
Superstorm is natuurlijk sensatiepraat. Dat er zwaar weer VERWACHT wordt, dat is waar. Ik zal het proberen kort uit te leggen. Deze warmte wordt vanuit een lagedrukgebied aangevoerd uit noord Afrika. Maar er zijn meerdere lagedrukgebieden actief. Die gaan er voor zorgen dat er morgen/donderdag een koudefront met veel luchtvochtigheid nadert. Hierdoor ontstaan er buien op die conventielijn. Vanwege de temperatuur, luchtvochtigheid en nog meerdere waardes is de kans groot op erg zware buien. Maar, bij onweer is er een trigger nodig. 'Juiste' waardes icm luchtvochtigheid, temperatuur etc. Morgen gewoon het weer goed in de gaten houden dus.
Oh, en in die buien zitten dan vaak valwinden ( Pukkelpop iemand? ). Deze winden zijn net zo sterk qua kracht als een winshoos of tornado. Dezelfde situatie deed zich gisteren voor in Frankrijk, en heb al aardig grote hagelstenen voorbij zien komen op foto's.
De KNMI is in dezen nogal nuchter. Die zegt alleen dat aan het eind van morgenmiddag de kans op een onweersbui toeneemt. Niks over zwaar onweer of een superstorm in elk geval. KNMI - Weer Waarschuwingen en Verwachtingen Meteoconsult is het er mee eens. Die heeft het over enkele regen en onweersbuien: http://www.weer.nl/nederland/actueel-en-verwacht-weer.html Weeronline zit er overigens vaak naast qua voorspellingen is mijn persoonlijke ervaring. Kortom: Het valt vast mee!
Ja, maar geen súperstorm *sensaaaaatie!* Daarom heb ik dus zo'n hekel aan de televaag.... altijd maar overdrijven. Mijn motto is nog altijd (en niet alleen met het weer) "eerst zien, dan geloven". Liefs,
Ach, ik ben liever een keer teveel voorzichtig dan dat het fout gaat. Kan me er niet zo aan storen als het niet uitkomt.
nou ben benieuwd, niet dat ik ook zo bang aangelegt ben. maar al mijn planten buiten , en mijn plastic tomatenkas........ als die het maar overleven. eerst maar es afwachten, misschien valt het allemaal wel weer mee. als ik mijn kindjes maar lekker bij me heb.
Hier hangt een vreemde lucht.. Net of het heel mistig is. Ook gaat het steeds harder waaien, ik ben benieuwd.
Hier hangt ook een rare lucht,helemaal bewolkt en wat wind maar niet veel. Ziet er wel naar uit dat er zo een fikse onweersbui aan komt. En als ik buienradar moet geloven is het hier de komende uren nat... Nog geen regen maar dat komt zo te zien wel elk moment. Zou het vanmiddag nog opklaren?
Nou, ik hoop toch echt zo de was buiten op te kunnen hangen ! Ik had me erop verheugd dat het lekker weer zou worden.