We gaan camperen. En wil een luchtbed aanschaffen. Nu vraag ik mij af of een 2 persoonluchtbed van 47 cm hoog wel lekket ligt met twee personen. Als je omdraaid, vliegt de ander niet omhoog of voelt dat heel erg? Die 1 persoons zijn veel dunner. 22 cm ong jullie verstand ervan?
Wij hebben een 2 persoons en slapen er prima op in de tent. Soms vlieg ik een stukje omhoog als manlief zich omdraait, maar hij weegt dan ook 2x zoveel als ik. Maar ik heb daar dus geen last van. We hebben ook allebei een 1persoons gehad maar dat vonden we niet gezellig. Manytroubles
Qua dikte is het ruim voldoende Bij een luchtbed is het wel zo dat je het draaien en bewegen van de ander meer voelt maar hoe harder opgepompt hoe minder je er van merkt Persoonlijk kan ik daar wel aan wennen 2 eenpersoonsluchtbedden kan ook (waarschijnlijk ook wel in verschillende diktes) en zal je ook minder last hebben van het draaien van de ander
Een luchtbed kan ook heel koud zijn. Het sliep wel goed, maar ik had het zo vaak ijskoud s'nachts. Zelfs met een superdikke slaapzak, en deken onder het luchtbed : ) Wij hebben nu van die inflatabel matjes. Wel die van 10 cm.
of je neemt 2 keer een 1 persoons en dan een 2 persoons hoeslaken eromheen. blijven ze toch tegen elkaar aan liggen en voel je niet zo veel als de ander draait... maar ik had er nooit zo'n moeite mee met een 2 persoons luchtbed
wij hebben er er echt in geinvesteerd en hebben zelfopblaasbare matten van human comfort gekocht met een opleg matrashoes er omheen.... we liggen echt net zo lekke als in ons eigen bed, geen gehobbel, we nemen ze vaak mee naar vakantiehuizen want daar zijn de bedden ook vaak bagger, we hebben ze inmiddels bijna 5 jaar......Ik zou er goed over nadenken , je nachtrust is erg belangrijk
Wij hebben ook een hele hoge die zichzelf opblaast. Idd iets harder oppompen en je voelt er minder van. Wij zijn wel ongeveer even zwaar dus dat scheelt ook. Ik kan zelf echt niet op een matje slapen... Nou ja kan wel, maar dan kom ik na nacht 1 niet meer overeind. Wij hebben tegen de kou altijd een fleecekleedje onder luchtbed, ook tegen het geluid van plastic op plastic (luchtbed op onderzeil tent) een slaapzak op luchtbed daar een hoeslaken overheen en dan ons eigen dekbedje.. Heeerlijk!!
die van ons is echt geen matje, meer een matras, wij hebben ook overgewicht.... enige nadeel is dat het veel ruimte inneemt in de auto
Heb een tweepersoonsluchtbed, altijd met veel plezier gebruikt, picknickkleed eronder (fleece bovenkant plastic onderkant tegen de optrekkende kou) hoeslaken van badstof erop en dan mijn dekbed. Het is dat ik het niet meer kan met mijn rug en heup na een ongeval maar vond het heerlijk! Maar mijn luchtbed is ongeveer 25cm hoog, matje heb ik vroeger ook gehad, maar als de grond oneffen was dan voelde ik dat de hele nacht, zelfs als je er nog wat extra lucht bij blies. Laat je vooral goed voorlichten, als je ze bij een campingzaak of outdoor zaak koopt (of gaat kijken om te informeren) dan kun je vaak ook proefliggen.