Fiets 'zweeft' met dubbele standaard?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MiekF, 29 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiekF

MiekF Actief lid

5 dec 2011
    209
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb vandaag mijn nieuwe fiets binnen gekregen die ik via internet had besteld, lekker fietsen met dit mooie weer. Het is een batavus mambo de luxe (mamafiets) met een dubbele standaard. Nu is het zo dat als ik de fiets op de standaard zet niet beide wielen op de grond staan. Het voorwiel zweeft een cm of twee boven de grond. Is dat wel normaal? Het voelt niet echt stabiel.... Maar heb geen ervaring hiermee dus misschien hoort het wel zo. Weten jullie dit?

2. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    dit is volkomen normaal.
    ik heb dezelfde fiets en heb hetzelfde.

In principe zit het meeste gewicht achterin, vandaar dat de voorkant wat zweeft.

als beide wielen op de grond zouden staan en je op een ongelijke ondergrond staat, zou het kunnen gebeuren dat je standaard geen functie heeft.

hou er wel rekening mee dat als je kindje voorop zit, je stuur dus iets gaat duiken. Laat je fiets niet onbeheerd achter met je kindje erop!

3. MiekF

MiekF Actief lid

5 dec 2011
    209
    0
    16
    NULL
    NULL
    Fijn zo'n supersnelle reactie! En goed om te weten dat het dus wel zo hoort, ook wel logisch met wat je zegt over de ongeljke ondergrond. Ik zal idd nooit de fiets alleen laten met kind erin, veel te gevaarlijk. Nu morgen maar goed oefenen met fietsen, toch wel heel anders (weinig ruimte ook) met zo'n zitje voorop. Maar wel superleuk, dochter genoot met volle teugen van het proefrondje :)

Deel Deze Pagina