In de vierde week van mijn zwangerschap heb ik nog rood vlees en sushi gegeten en twee alcoholische dranken gedronken, ik wist nog niet dat ik zwanger was. Ik lees dat het zo vroeg in de zwangerschap nog niet schadelijk kan zijn omdat er dan nog een "band" is met het kindje? Toch zit het me niet helemaal lekker. Hoe groot is de kans dat het toch schadelijk kan zijn?
Lijkt me weinig kwaad kunnen.. Er is dan nog geen placentaverbinding met je baby... Als je het al weet is het niet aan te raden natuurlijk, maar als je nog geen flauw vermoeden hebt... Tis nu al gebeurd dus niet meer te druk om maken
ik heb ook nog gedronken en filet american etc lopen eten hoor met 4 weken zwangerschap heeft voor geen enkel probleem gezorgd zou me er ook echt niet druk om maken meeste moeders hebben dit (vooral als je ongepland zwanger bent en je het niet weet)
Ja, heb je een punt alleen is het soms lastig loslaten.. Ik ben in ieder geval niet de enige en hopelijk heeft het geen gevolgen.
Hier ben ik toen ik 5 weken zwanger was van de oudste (en dit nog niet wist) nog flink beschonken thuis gekomen (lees: ik kon amper nog op mijn benen staan) En naast mij zit een harstikke gezond kereltje...
stress is erger dan wat je naar binnen hebt gewerkt.. alleen al omdat wat je hebt gegeten en gedronken toch niet meer kan veranderen en stress kan je voorkomen.. je kan er niks meer aan doen, je deed t niet express.. dus niet meer over nadenken en gewoon vanaf nu er rekening mee houden Zoals mijn arts het zei, als het vruchtje sterk genoeg is en het moet zo zijn, dan slaat hij/zij zich hier ook wel doorheen
Dat is mooi gezegd, als hij/zij op zijn/haar moeder lijkt dan moet het goed komen Ik let nu natuurlijk heel goed op wat ik eet en drink, met name eten is nog wel lastig! En dan bedoel ik met wat mag wel en wat niet.
Dat valt allemaal vast wel mee.. Zeker met 4 weken.. In ieder geval niet om gaan stressen.. Over sushi is sowieso genoeg discussie. Echt verse sushi mag wel volgens een deel van de mensen. Alleen niet van tonijn/roofvis, en het moet echt vers zijn, ook niet vervoerd in vacuüm, maar koud vervoert, direct verwerkt en op je bord..
En dat is lastig te controleren in een restaurant en het vragen daar vertrouw ik niet zo op, dus voor mij de komende maanden gaan sushi met rauwe vis meer.
Wat ik altijd hoor is dat het zo vroeg in de zwangerschap niet zoveel kwaad kan. Maar hoe dan ook kun je het toch niet terugdraaien, dus ik zou me er niet te druk om maken. Vanaf gewoon nu een beetje opletten, komt vast goed!
Ik heb met 9 weken (wist niet dat ik zwanger was) nog cocktails gedronken, ossenworst gegeten, en ook sushi.. Sushi maakt btw niet zoveel uit, bij de betere restaurants is ook de zalm vers.. En ik ben nu gezond 26weken. Maak je er niet druk om, inderdaad, stress hierom is erger!