afspraken maken

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Opening, 7 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Opening

Opening Niet meer actief

Ik ben hier al een tijdje niet meer geweest omdat ik geen computer heb en met mijn telefoon is zo lastig maar toch heb ik een vraag.

De relatie is echt definitief over alweer een maand of 3 en heb alweer veel meegemaakt wat betreft lastig vallen e.d.. Mijn ex blijft toch de vader van mijn zoontje en ik heb hem nu de laatste kans gegeven. Nu komt hij maandag langs om te praten asl de kleine op de opvang zit. Hij heeft hem 3 maanden niet gezien of naar omgekeken dus wil de kleine nog niet met hem confronteren. Nu wil ik eigenlijk wat afspraken op papier zetten maar weet niet helemaal waar ik aan moet denken. Dus zou graag jullie advies willen en of jullie een idee hebben.

2. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

je kunt eens google-en op ouderschapsplan
    op internet staan hier voorbeelden van en wat je erin kunt zetten

je kunt denken aan
    - frequentie van omgang
    - locatie van omgang
    - tijden
    - alimentatie / geldafspraken
    - afspraken over wat te doen als je echt niet kan
    - evt. consequenties als niet aan de afspraken wordt gehouden
    - of hij in bijzijn van de kinderen naar anderen mag
    - vervoer van de kinderen
    etc etc.

ik heb er zelf ook eens 1 gemaakt maar nooit nodig gehad omdat ex besloot het allemaal niet meer te willen je mag pb als je wilt

3. Opening

Opening Niet meer actief

Heel erg bedankt voor je reactie. Ik zal eens kijken op internet mocht ik er niet uitkomen stuur ik je een PB.

Daar ben ik inderdaad bij mij ook bang voor dat hij er vanaf ziet op het laatste moment. Hoe ben jij daar mee omgegaan?

Ik zie trouwens dat je zwanger bent. GEFELICITEERD!

4. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    wat te doen als de kleine man ziek is??? (mijn zoontje is 2 keer ziek geweest en mijn ex is helemaal door het lint gegaan dat de kleine niet kwam)....

5. kleinvisje

tja... zijn keuze dan he. ik heb nu geen contact meer en heb hem zelfs verzocht afstand te doen van erkenning etc. maar is nogal lang lang verhaal. hij liegt en wil niet betalen en is onverantwoordelijk en laatste ruim jaar maar totaal 4 uur in contact geweest met zoon. daar komt t op neer. dus dan heb ik liever alle rechten zelf.

heb gezegd toen er komt pas contact als de afspraken duidelijk zijn en op papier. hij haakte dus (opnieuw) af.

en ja ben zwanger van donor van 2e als bam :)

6. kleinvisje

je kan het trouwens evt ook via mediator doen

7. kleinvisje

dit soort dingen kun je ook afspraken over vastleggen in een ouderschapsplan

8. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Pas goed op met wat je nu al vastlegt! Ga eerst eens langs bij het juridisch loket om informatie te vragen. Je kunt altijd naar meer maar heel moeilijk terug naar minder! Ik zou echt 100% zeker willen weten waar ik sta voordat ik 'even' dingen vast zou leggen. Zorg er iig voor dat je weet wat jouw ideale situatie is. Zo heb je een uitgangspunt voor onderhandelingen en je eigen grenzen in je hoofd. laat je niet ompraten, als je iets niet zeker weet zeg dan dat je eerst nog wat informatie wilt inwinnen of er even over na wilt denken.

Succes!

Deel Deze Pagina