HA voeding vraagje

Discussie in 'Voeding' gestart door Tonneke, 14 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Beetje domme vraag misschien maarja stel hem toch maar. Als je HA 1 voeding geeft en daarbij bijvoeding heb ik begrepen dat de HA 1 voeding dan overbodig is en je dus net zo goed gewone voeding kan geven. Nou weet ik dat ze bij allergie in de familie aanraden om te wachten met bijvoeding t/m 6 maanden. Maar er is ook HA 2 voeding vanaf 6 maanden maar waarom bestaat die dan aangezien bijna iedereen bijvoeding geeft vanaf 6 maanden?

Snappen jullie het nog???:(

2. talithatje

talithatje Bekend lid

9 jun 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Ik heb dat ook nooit gesnapt. Mijn zoontje krijgt ook HA1 en krijgt ook al gewoon fruit. Hij had niet meer genoeg aan alleen flessen. Hij zat af en toe het eten uit onze mond te kijken. Het cb zei inderdaad pas vanaf 6 maanden. Maar dat had ie echt niet gered. En ik blijf ook gewoon HA geven. Het kan ook helpen tegen andere allegieen is mijn gedachte.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    HA1 voeding helpt KOEMELKallergie voorkomen.
    Als je andere voeding gaat introduceren kan je kind daar goed op reageren, maar het kan nog steeds gevoelig zijn voor KOEMELK. Daarom is het niet zo dat na 6 maanden HA - kv overbodig is! Bi kinderen met KEA of grote kans daarop kan het nog steeds nut hebben. Bij die kinderen ga je dan ook koemelkvrij bijvoeding introduceren (dus etiketten lezen en alinsonbrood geven etc).

Bij verhoogde kans op allergie moet je ook voorzichtiger zijn met introduceren van bijvoeding. So wie so nooit voor 6 maanden, nooit met fruit beginnen (is allergener) maar met groente en een allergievriendelijk schema volgen (voor info daarover kun je terecht op de site van babyallergie en borstvoeding.com)

Deel Deze Pagina