met blokjes bouwen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door muisje14, 4 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Wanneer gingen jullie kindjes echt met blokjes bouwen? (en dan bedoel ik eigenlijk 1 blokje op een ander blokje leggen)

Bas is nu 10 maanden en van het weekend was hij met zijn Nijntje blokken aan het spelen toen legde hij het ene blokje op het andere. Nu doet hij het steeds vaker.

Ook met de bal overrollen doet hij al (nog wel ongecontroleerd)

Ik weet niet precies wat de leeftijd is waarop ze dit doen, maar ik vind 10 maanden wel heel vroeg.

Al kijk ik bij Bas nergens meer vanop. Met 9 maanden was hij alleen nog maar aan het rollen en nu met 10 maanden kan hij kruipen, zelf gaan zitten en zichzelf optrekken aan de tafel.

x Linda

2. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Yelena doet dat nog steeds niet en is inmiddels al een jaar geweest.

Kruipen, loszitten en optrekken deed zij met 8 maanden al. Dus ieder kindje is vlot met wat anders denk ik. :)

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    het verschilt enorm per kind ;) . Dus er valt weinig over te zeggen. Ik geloof dat ze op het cb, er bij 14 maanden eens naar kijken. Maar dat is ook nog vrij relaxt. Sommigen kindjes vinden het simpelweg niet interessant.
    Verder ontwikkelt het ene kindje wat sneller op de fijne motorriek en het andere kindje wat sneller op de grovere. Hier was ze erg snel naar ons idee met het leggen van ringen om een ringentoren (maar was ook altijd zittend aan het spelen, liggen vond ze verschrikkelijk). En sowieso, is ze altijd heel precies geweest met haar vingertjes en handjes. Maar ze praat nog niet. Rollen etc was ze ook niet al te vlot mee. Dus tja... er is moeilijk wat van te zeggen.

4. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Roy haalt wel de blokjes los van elkaar. Dan moet ik er een grote toren van bouwen en dan haalt hij ze 1 voor 1 los.
    Verder niet echt zelf stapelen. Het is meer met 2 blokjes op elkaar rammen of op de grond.

5. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dat word dan een blokkendoos kopen hihi.
    Laten ze toevallig in de aanbieding zijn bij intertoys waar ik nog steeds een beetje boos om ben want heb 2 weken terug een blokkendoos gekocht kleurloos en zaten er 89 in en bij intertoys zij het gekleurde blokken en zitten er 100 in en ook voor 13 euro!
    Hier is het bouwen nog geen suc6 maar het wagentje van die blokkendoos wel waar madam heel stoer op gaat zitten en mama mag trekken en zo rijd ze door de woonkamer haha.

6. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    hier ook nog neit echt stapelen met blokken hoor. Als wij een toren bouwen is het wel heel leuk die om te gooien:D Net wat met duplo gespeeld samen en toen deed hij wel heel goed zijn best om de stukjes op elkaar te krijgen maar dat lukte nog neit zo goed.
    Blokken beginnen nu wel echt interessant te worden merk ik

7. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik heb toevallig gisteren een doos houten blokken gekocht voor Charlotte, gewoon omdat ik dat zelf zo leuk vindt :D Ze kwam niet veel verder dan de torens die ik bouwde omgooien en aan alle blokjes sabbelen, maar ik verheug me er al op dat we straks weer met de blokken gaan spelen haha....

8. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ja ik heb ook zo'n ton met houten blokken, maar zit er meer zelf mee te spelen. :D En dan komt zij alles omgooien!

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

Sasha is nu 17 maanden en heeft gewoonweg het geduld er niet voor. Het lukt dr wel, maar vaak heeft ze er snel genoeg van.

Blokjes van duplo gaat wel goed, dat was rond dr 1e verjaardag.

Ook vormpjes door een stoof heenduwen heeft ze geen geduld voor, doet ze het dak eraf en gooit ze er dan in haha.

(met kruipen, zitten en optrekken, was ze 8 maanden en lopen net 1 jaar, dus grove wel snel)

10. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Je kunt er niks van zeggen. Justin en zn neefje schelen 2 weken en zijn bijna anderhalf.
    zn neefje kan goed uren bezig zijn met blokkenstapels maken, Justin gooit na de 3e blok de toren om en gaat rondjes rennen....
    Hij zal het best kunnen, maar heeft er nog) geen geduld voor...

11. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Gelukkig....zit ik niet alleen te spelen :D

12. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Moet mama weer boos worden, dat haar stapel omgegooit wordt :D

13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.238
    6.112
    113
    Ja hier met 8 maanden al. Redelijk vroeg dus, maar zoals al gezegd wordt het ene kindje is sneller met het 1 als met het ander.
    Hij kon bijv pas zelf gaan zitten met 12,5 maand en liep met 16 maand.

Deel Deze Pagina