Hallo allemaal, Misschien kunnen jullie me helpen met een "dilemma". Ons zoontje heeft al sinds zijn geboorte de Avent fopspeen (dus een symmetrische speen zeg maar). Hij heeft hem alleen bij het slapen, maar heeft hem toch echt wel nodig hierbij. Nu is het zo dat de fopspenen van Avent volgens de verpakking tot 18 maanden gaan. Wat zal ik nu doen als mijn zoontje 18 maanden is... gewoon met deze speen doorgaan ook al staat er 18 maanden? (in principe willen we vanaf 2 jaar het gaan proberen af te leren als hij het dan een beetje begrijpt) Of zal ik een totaal andere speen kopen zoals die van Difrax, misschien dat hij het dan sneller afleert? (Maar vind het toch wel wat sneu aangezien hij het toch niet begrijpt nog). Of weten jullie misschien een merk speen die ook de symmetrische spenen verkoopt na 18 maanden?
Ons mannetje (8,5 maand) gebruikt nog steeds de speen van Vanaf dag 1, hij wil de speen van 6 maanden al niet. Dus ik zie er geen probleem in dat jij met deze speen doorgaat.
je kan deze speen waarschijnlijk wel blijven gebruiken, alleen opletten of hij er niet op gaat kauwen. Want als hij hem stuk bijt kan dat gevaarlijk zijn, dan kun je beter die van Difrax gebruiken, die is helemaal gevuld van binnen en kunnen ze vrijwel niet stuk bijten. Mijn zoontje is bijna 2,5 en heeft de speen vanaf 12 maanden van Bibi, hij snapt het niet als hij hem niet mag, dus wacht ik nog even met afleren. M'n andere zoontje is 4 maanden en heeft de 6 maanden speen al (hij is zelf ook aardig groot). Het is dus maar een indicatie wat op de speen staat.
Ik denk dat je hem wel kunt blijven gebruiken. Alleen even opletten dat het schildje groot genoeg is. Mijn zoontje moest met 6 maanden over naar de 6+ speen, omdat het schild van de 0-6 speen in zijn mond paste. (met wat gewriemel van meneer).
Je hebt ook symmetrische fopspenen van Dodie. Deze heeft twee leeftijdcategorieen 0-7 maanden en vanaf 7 maanden. Wellicht dat je deze ook nog kan proberen. Alhoewel ik denk dat je ook wel 18+ van Avent kan blijven gebruiken. Het is tenslotte slechts een indicatie.