Mijn vriend kon het met 24 weken horen. Hij dacht eerst ook dat het mijn hartslag was, maar hetgene wat hij hoorde was duidelijk sneller. En het ligt er echt aan hoe je kindje ligt. Het beste kun je het horen als je luistert bij de kant waar het ruggetje ligt.
Niet doen hoor! Maak je je alleen maar ongerust. Dat kan pas echt goed vanaf een week of 22 is mij verteld... Bij mijn laatste controle (21 weken) lag de baby zo ver weg, dat we echt even moesten zoeken (met de doptone)...Ik lag echt 7 doden te sterven... Nu voel ik het elke dag bewegen en is de doptone overbodig....heerlijk! Dat komt vanzelf (zei zij die elke dag getwijfeld heeft om de babysound alsnog te huren ) XMarilene
Mijn moeder hoort het hartje wel bij mij, met een leeg WC rolletje! Ongeveer 10cm linksboven mn navel.
met een stethoscoop kan wel, maar is erg lastig. Omdat je dan echt maar op één klein plekje tegelijkertijd kan luisteren. Dus dan ben je wel erg lang aan het zoeken. Een wc-rolletje of toeter is dus handiger.
met 15 weken zit de kleine nog te diep om het met het blote oor te horen. Ik moest gisteren naar de VK en die moest zelfs zoeken naar het hartje, omdat de kleine zover lag.
Ik heb dus nu op marktplaats zo'n apparaat gekocht waardoor je het kunt horen. Lijkt me wel prettig om naar het hartje te kunnen luisteren wanneer je dat wil. Groetjes Kolibri