met bv minder kans op doorslapen dan bij fv?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door bunchy, 13 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Jelmer sliep met 6 weken door, vorige week kwam hij ineens weer 2x 's nachts, maar had niet het idee dat hij dan echt honger had, omdat hij 5 minuutjes dronk en dan weer verder sliep.
    Dit heeft hij precies een week gedaan en vannacht sliep hij weer door.

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Euh, "gewoon vaker" is dus een ander woord voor "toeval"?

Ik denk dat je met je opmerkingen een heleboel kv-mama's tekort doet. Je hoeft er niet altijd melk in te stoppen, lees wat Adi hierover zegt.
    Niet ieder kv-moeder laat maar huilen omdat ze toevallig al aan de max kv zit!

3. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Nou ja, ik heb ook echt niet het idee dat er 's nachts minder kv dan bv gegeven wordt ofzo hoor, hoezo zou dat?
    Wij geven bv uit een beker/fles en proberen altijd even of hij zonder voeding weer verder wil slapen. Lukt dat niet dan krijgt hij een flesje, welke hij hier ook, net als de kindjes van Adi, tegen mijn borst aan opdrinkt.
    Ik denk echt niet dat een mama die kv geeft urenlang met een van de honger huilend kind gaat zitten ofzo.
    In dit geval gaat het wel op: Honger is honger, en eten is gewoon eten, uit de borst of uit de fles.
    Bij troost aanleggen aan de borst vind ik neit echt gelden als een nachtvoeding (als er dan maar kort gedronken wordt), maar een kindje dat fv krijgt zal dan toch ook wel even wakker worden voor een knuffel van papa/mama, dus die slaapt dan ook niet door.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.146
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Borstvoeding is lichter verteerbaar dan flesvoeding. Bovendien zou je bij fv de laatste avondvoeding wat dikker kunnen maken, zodat het kindje nog wat voller zit. Met die informatie in gedachten, kan ik me wel voorstellen dat bv-kindjes wat minder snel doorslapen dan fv-kindjes. Maar zoals de voorbeelden hiervoor al laten zien: dat wil niet zeggen dat dit altijd voor alle kindje geldt!

Mijn eigen ervaring: mijn zoontje heeft sinds een week of twee een paar keer een nacht met 6 tot 6,5 uur slaap gemaakt. Ik geloof dat dat officieel als doorslapen geldt. (Hoewel ik dat gevoel geloof ik pas heb als ik weer eens 8 of 9 uur non-stop kan slapen. ;)) Maar hij heeft in die periode ook gerust nachten gehad dat hij nog om de 3 of 3,5 uur kwam. Wat al een enorme verbetering is, want tot 1,5 maand geleden kwam hij vaak nog om de twee uur...

Hier dus een bv-kindje dat alle vooroordelen over bv en niet-doorslapen wel waarmaakt. :) Geeft niks hoor, ik doe het met liefde! En eerlijk waar: het is gewoon te doen! En dat terwijl ik voor de geboorte van mijn zoon toch minimaal 9 uur per nacht moest slapen.

Deel Deze Pagina