Hoi dames, Alsjeblieft niet teveel kritiek, ik weet namelijk al dat ik een enorme stomme trut ben dat ik dit heb laten gebeuren.. Mijn dochtertje speelt graag met spullen uit de keuken, ze wil dan graag 'kookooo' (koken dus). Dus ze krijgt wat spatels en een pan en dan kan ze lekker 'kookooo'... Nu had ze blijkbaar een houten spatel ergens laten slingeren, en het is me niet opgevallen. Ik ben met haar naar buiten gegaan om buiten te spelen en toen we terug binnen kwamen was onze hond bezig die spatel te verorberen.. Heb echt maar een klein gedeelte uit zijn bek kunnen wurmen, dus de rest heeft hij op Wat moet ik nou doen? Hij lijkt prima in orde, volgens mij scheelt hem niks maar het is een Bull Terrier en die zijn zo hard voor zichzelf dat het best kan dat er toch iets is maar dat je het gewoon niet aan hem merkt... Heeft iemand tips voor mij?
Ga ik idd sowieso doen. En als het nodig is wacht ik tot mijn vriend thuis is (nog een uurtje ofzo) en dan rijden we er even heen.
Kruidkoek heb ik hem idd ook meteen gegeven. Bedankt voor alle reacties meiden. Denk ook dat er niet veel anders op zit dan afwachten wat de da zegt.
Zou er ook niet te lang mee wachten. Misschien heb je hier iets aan: Braken Je moet de hond soms laten braken om de giftige stof snel uit zijn lichaam te krijgen. Hoe laat je een hond braken? Schep in een beker twee flinke eetlepels zout en doe dat snel achterin de bek van je hond. Daarna (eventueel) water er achteraan zoals boven beschreven. Dwing je hond te slikken. Tip: sta je er alleen voor, neem dan eerst zelf een hoeveelheid water in je mond en houd de bek van je hond vast als je het zout achter in zijn bek strooit. Dan laat je het water uit je mond in de bek van je hond lopen en houd zijn bek dicht en een beetje omhoog gericht. De hond zal protesteren, maar het is nu geen tijd om zoete broodjes te bakken. Hij moet slikken om het zout binnen te krijgen. Het werkt heel snel. Al na enkele seconden zal je hond beginnen met braken. Hoe meer zout, hoe eerder de hond zal braken. Deze methode werkt ook prima als de hond een stuk plastic (bv. een boterhamzakje o.i.d.) heeft opgevreten dat niet in zijn darmen terecht mag komen. Zoiets kan een ernstige verstopping veroorzaken. ?
Is braken wel slim met iets scherps? straks haal je de weg terug de boel wel weer open?(vraag ik mij af) Zou idd nu de dierenarts bellen,daar niet mee wachten.
Ja dacht ik ook net aan, maar als t er in is gekomen kan t er ook weer uit? bedoel, grote stukken zal hij niet door hebben kunnen slikken lijkt me. Idd toch eerst de DA bellen.
Ik zou je hond dus niet laten braken! Straks beschadigd hij er iets mee. Bel gewoon je dierenarts en laat die beslissen wat je moet doen.. succes!
Idd ook niet laten braken! Is niet slim met splinters in zijn maag. Ik zou meteen de dierenarts bellen net als de rest hier zegt! En snel, want die splinters kunnen zijn ingewanden perforeren.
absoluut NIET laten braken, splinters kunnen daardoor dwars gaan staan en omdat de maag samentrekt bij het braken is de kans dat hij dan alsnog geperforeerd word groter! Direct de DA bellen en daar naar toe gaan.
Waarom verwijten, dat kan de beste overkomen. Hopelijk is het goed afgelopen. De labrador van mijn ouders vreet ook alles op wat hij vindt, wonen op een boerderij dus ja een rondslingerend stuk hout, spijker, handoek is daar geen uitzondering. Het is altijd goed afgelopen. Maar even naar de dierenarts is geen overbodige luxe in dit geval.
Brrr..Succes met de hond, en wat zal je geschrokken zijn!! Ik blijf het apart vinden dat honden dat soort dingen eten, een lekker kluifje smaakt toch veel beter als een spatel
Direct de dierenarts bellen en erheen, niet laten braken, sterkte met je hond, laat je weten hoe het is gegaan?