Met de auto naar Frankrijk met een kind van 2,5jr: tips?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door SimplyLin, 1 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wij zitten met t zelfde "probleem"

Wij rijden altijd snachts naar onze bestemming.
    Meestal Zuid-Frankrijk of Spanje.
    En voorheen hadden we altijd een huurtent/caravan/bungalow.

Sinds vorig jaar hebben wij een vouwwagen en zijn we ook snachts gaan rijden met ons toen 5mdn oude zoontje.
    Hij heeft bijna alleen maar liggen slapen.
    Alleen toen we daar aankwamen was ik kapot!! En moesten we heel de vouwwagen nog opzetten!
    Ik ben ruim 4/5 dagen van slag geweest!!

Nu dit jaar willen we het liefst weer snachts rijden.
    Alleen zie er zo tegenop om dan nog die vouwwagen op te zetten.
    We gaan nu met zn 3tjes, dus ook niet even iemand die kan helpen.
    Of die even op ons (dan 1,5jr) zoontje te passem.

Zit zo in dubio!! Overnachten of niet?

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Sja... voordeel van gehuurde caravan of tent: Je hoeft niet alsno op te zetten.
    Voordeel van eigen caravan of tent: Je hoeft niet te wachten tot je erin 'mag'.

3. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'vakantie'

4. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Wij vertrekken het liefst rond een uur of 3 of 4 in de nacht. Dan heb je zelf al wel even kunnen slapen (om 21.00 naar bed en zorgen dat de auto ingepakt en klaar is) en is het nog vroeg genoeg om onze dochter in de auto verder te laten slapen. Zij slaapt dan nog een uurtje of 3, soms 4 en dan is het mooi de tijd om even te stoppen, tanken, eten, benen strekken.... Je hebt er dan al een kwart opzitten!

Dvd-spelers begin ik echt niet aan, vind ik vreselijk! Wij vermaakten ons vroeger in de auto ook prima zonder! Zorg voor wat te eten en drinken voor onderweg, een speelgoedje, een knuffel, dan komt het vast goed!

5. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Wij zijn ook een paar keer voor die tijd aangekomen, maar we mochten er elke keer eerder in. 1x hebben we een uurtje hoeven wachten, de andere keren niet eens.

6. SimplyLin

SimplyLin Actief lid

3 mrt 2011
    164
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland

Aaah er is dus wel een onderdeel 'vakantie', ik heb me wezenloos gezocht en het toen maar in de lounge geplaatst.. Bedankt :)

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oh, hebben we een vakantie? Yay! :D

8. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    Ik zou even je dag anders indelen....
    als je rond een uur of 3 snachts vertrekken, kom je smiddags aan. Dan lekker chillen en smiddags een uurtje tukken {evt om de beurt} dan terug naar de vouwwagen en opbouwen zodat je snachts kan slapen. De volgende dag de rest instaleren en uitpakken. Op deze manier heb je ook de eerste dag vakantie en het wat beter verspreid. suc6

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Kan, maar dan moet je je kind midden in de nacht uit bed halen om in de auto te doen?

10. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ladyxochi
    tis het een of het ander. Als je savonds vertrekt en de hele nacht niet kan slapen ben ik ook geradbraakt. kids zijn {meestal} zo flexibel als wat.

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
  12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik zou nooit meer s nachts rijden. Dat hebben we wel gedaan toen mijn dochter 11 maanden was maar we waren beide helemaal kapot toen we aankwamen en toen moesten we nog de hele dag voor haar door.

Wij gaan naar zuid frankrijk in mei. Met een peuter van bijna 3 en een dreumes van 15 maanden.
    We nemen ook een dvd speler mee en doen het in 2 keer. Verder maak ik me niet zo druk. Als ze onrustig worden nemen we een afslag en stoppen we een uurtje. Slapen ze of zijn ze rustig rijden we een stuk door... we zullen zien hoe het gaat.

13. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ja! Juist! Dat is ideaal!! Als je ze om 4 uur uit hun bed haalt, en dan wel zorgt dat je helemaal klaar bent voor vertrek (dus alleen nog je kind uit bed en de voordeur achter je dicht), dan slaapt je kind in de auto nog een paar uurtjes verder!

Het kind wordt dan rond 7 uur, 8 uur wakker, en dat is precies een mooie tijd voor jullie om te stoppen, koffie te drinken, plassen, broodje eten.

Je bent dan al redelijk op weg, heb al een uur of 3 a 4 gereden en zo heb je alvast een gedeelte afgelegd zonder huilend of verveeld kind!

14. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Nog wel een tip: laat je vooral niet gek maken door vervelende kinderen op de achterbank.... Makkelijk gezegd, I know, maar als je je erin laat meegaan, dan wordt het een stressvolle reis.

Als je denkt "tsja kind, het is even niet anders, je zult toch echt moeten blijven zitten tot we er zijn en dan ga je maar even flink zitten huilen", dan hou je het veel makkelijker vol!

Wij zijn nu 4 keer met de auto weggeweest, naar Oostenrijk (2x), Zwitersland en Italie en hebben het steeds zo gedaan. Ging echt prima!

Deel Deze Pagina