Wij vertrekken komend weekend onze zoon is bijna 6 hoe strikt zijn ze met het mondkapjes? Moeten dit medische zijn of mogen het ook stoffen kapjes zijn? Thnx alvast
Met bijna 6 hoeft je zoon volgens mij nog net geen kapje (vanaf 6). Stoffen kapjes zijn gangbaar. In elk geval een paar weken terug.
Bijna 6 is een mondkapje niet verplicht. Mijn zoon van net 6 draagt er ook geen. Mondkapjes mogen ook gewoon stoffen zijn.
Bij jonge kinderen zijn ze echt niet streng. M is 4 en ik vond het wel netjes als ze ook een mondkapje op zette. Kreeg ik zelfs te horen dat dat écht niet nodig is. Q is het met 11 ook wel een keer vergeten met ergens naar de wc gaan, doen ze ook niet moeilijk over. Bij volwassen wordt je wel aangesproken als ja geen mondkapje op hebt.
Wij kunnen het idd gewoon voor 25 euro op de camping laten doen. Gaan het combineren, in de ochtend testen en dan die dag nog naar gardaland en dan de volgende dag naar huis. Nog 4 dagen en dan zitten onze 3 weken er weer op. Wat zal ik de zon missen
Zijn er mensen al terug vanuit Italië naar Nederland die op de terugweg zijn aangehouden bij de grens voor een testuitslag?
Wij moeten nog 5 uur rijden vandaag tot de Nederlandse grens. Ben benieuwd. Verwacht ook geen controle. Wij gaan de grens altijd over bij een zeer kleine plaats. Tot nu toe de gehele vakantie nergens controle of iets gehad.
Wij zijn nu enkele dagen in Italië. Bij de grens geen controle. Al bij meerdere restaurants en koffie gelegenheden geweest maar nergens controle. Ons eigen hotel wel en zijn erg strikt op de covid maatregelen. Maar buiten het hotel om nog nergens iets moeten laten zien.
Wij zijn inmiddels ook thuis zondagavond na een reis van 16 uur maar nergens controle gehad. Heen en terug niet en ook nergens om Corona check gevraagd. Het is dat je een mondkapje moest dragen in winkels anders had ik niet doorgehad dat er Corona bestond in Italië. Op de camping bestond Corona ook helemaal niet, bomvolle camping en iedereen hutjemutje bij het zwembad of restaurants.