Jullie mening over lange autorit met kids.

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Ellenore, 24 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Dames, ik zou graag jullie hulp willen.

Begin september vertrekken we voor een vakantie naar zuid Frankrijk met onze jongens (1 en 3.5). Het wordt een auto vakantie. Nu kan ik maar niet kiezen tussen 's ochtends vroeg vertrekken of 's nachts rijden. Beide heeft zijn voor- en nadelen.
    We hebben wel overnachtingen geboekt, maar twijfelen ontzettend.

Vroeg vertrekken + overnachting betekent:
    +Relaxte rit/geen haast
    +Weinig uren in de auto
    -meer geld kwijt aan overnachting
    -files/hitte

's Nachts rijden betekent:
    +relaxt rijden
    +geen extra kosten
    -de kinderen liggen heel lang in dezelfde houding in hun stoel
    -oververmoeid bij aankomst.

Eigenlijk wil ik jullie meningen en ervaringen weten om daarmee uiteindelijk de knoop te kunnen doorhakken.

Alvast bedankt!

2. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Wij hebben 2x 's nachts gereden, onze dochter was toen 6 maanden en anderhalf jaar. En 1x overdag (met overnachting), toen was onze dochter 2,5.
    Onze dochter is heel makkelijk in de auto. Voor haar maakt het niet veel uit. Papa en mama zijn veel beter uitgerust als we overdag rijden met een overnachting. Als je 's nachts rijdt, is je kind lekker uitgerust bij aankomst, maar zou je zelf het liefste meteen in bed kruipen.. Het is dus vooral afhankelijk van hoe goed jullie er zelf tegen kunnen om 's nachts te rijden..

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ja lastig maar ik begrijp dat je al overnachtingen hebt geboekt. Dan zou ik voor de rustige rit kiezen. Voor jezelf ook ontspannen toch?

Zelf zijn we een keer 's nachts gaan rijden maar de kids gingen niet slapen, zowel heen als terug. We konden op de weg flink door rijden maar ik ben flink bezig geweest om ze bezig te houden. Dit jaar wilde we ook weer mrt de auto en dan idd een overnachting. Nu zijn wij met z'n vijven, hadden twee kamers nodig. Ik ben toen gaan rekenen; reis, huur caravan, eten, overnachtingen. Voor ons kwam dat net zo duur uit als dat we (iets kortere vakantie) zouden gaan vliegen all in. Wij hebben er dit jaar voor gekozen toch nog een keer te gaan vliegen. Misschien durf ik het volgend jaar weer aan.

4. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik lees mee!!
    Wij gaan vrijdag/zaterdag weg...
    Ook naar ZuidFrankrijk met de auto + vouwwagen.
    Ook ik twijfel overdag of nachts rijden...

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij rijden in 1 keer naar Italië. Vorig jaar ook gedaan, de jongste was toen 1.5 en de oudste 4.
    Ging prima! Rond 4 uur vertrokken, kindjes gewoon in de auto gezet en die zijn verder gaan slapen.
    1e stop net over de grens, nog een paar keer in Duitsland, een keer in Zwitersland en toen waren wij er.
    Wij rijden wel op een zondag, dat is nog het rustigst.
    En dvd schermen! Man wat een uitvinding, 300 keer Bumba, maar het werkte wel.

6. Solana

Solana Bekend lid

11 mrt 2010
    874
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn al meerdere keren met de auto naar Spanje gereden. We hebben met overnachting gedaan, maar we hebben ook wel eens 's nachts gereden. Het is maar net wat je zelf prettig vind. Voor de kinderen maakt het niets uit. Die hebben onderweg genoeg te kijken en inderdaad een dvd speler is super om mee te hebben. Ik zou dus kiezen wat voor jezelf het meeste rust geeft en het relaxed is. Ik vond het het prettigst om 's ochtends vroeg te vertrekken en een overnachting te doen. Overdag om de 2 uur uitgebreid stoppen bij een parkeerplaats met speeltuin zodat de kinderen zich uit kunnen leven. Dit is lekker ontspannend en je hebt gelijk een echt vakantiegevoel.
    Als je in een Premiere Classe hotel overnacht, is dat overigens ook niet duur. En daar kun je met z'n vieren in 1 kamer. Heb je ook een eigen douche en toilet.

7. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Ja we hebben ook dvd spelers in de auto :)

Solana ik ben het met je eens, dat vakantiegevoel zit er goed in met die tussenstops. Helemaal met onze b&b wat we hebben geboekt.

Hoe zit het met de drukte overdag? We vertrekken in het na seizoen, dus ik verwacht geen top drukte.

8. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Oh dat is al zo vlot!!! Lekker zeg, mijn vakantie duurt nog wel even :x.

9. Solana

Solana Bekend lid

11 mrt 2010
    874
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat het met de drukte wel mee zal vallen hoor. Dat valt zelfs in het hoogseizoen wel mee. Wij hebben in ieder geval nooit in een file gestaan. En als we wel een file tegenkwamen, was het meestal een kleintje. We zijn ook een keer begin juni naar Spanje geweest, toen helemaal geen file tegengekomen. Dus denk dat dat in september ook meevalt. De scholen beginnen weer begin september, dus als jullie gaan zijn de meesten al naar huis.

10. Trees

Trees Niet meer actief

Wij gaan altijd voor overnachting. Ook toen we nog geen papa en mama waren. Ik vind het veel ontspannender en ik vind het ook wel wat hebben om ter plekke een leuk hotelletje uit te zoeken.

's Nachts rijden vind ik helemaal niks. Eén keer een poging gedaan, maar halverwege gestopt, omdat we echt niet wakker konden blijven.

We gaan nu wel een DVD-speler aanschaffen, want dochter begint na twee uur al te brullen in de auto en dat is niet prettig rijden!

11. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.085
    2.221
    113
    Brabant
    wij zijn net op vakantie geweest met kids in dezelfde leeftijd.
    Wij moesten 1150km rijden.

Dit keer hebben we het als volgt gedaan:
    manlief sliep uit terwijl ik de auto pakte. Hij ging tegelijk met de kids weer te bed en ik bleef beneden nog wat opruimen en bankhangen.
    Om 000 stonden we op en om 100 reden we echt weg. We zijn in 1 keer gereden dus. We kwamen rond half 3 aan en konden om 1500 in ons huisje. Helemaal ideaal. Om 1600 lagen we in het zwembad en hadden we alles al uitgepakt.
    Manlief sliep de volgende ochtend nog wat uit en het viel ons hartstikke mee!
    De kids hebben wel wat geslapen, maar niet veel.

De terugweg hebben we weer in 1 keer gedaan, maar nu overdag gereden. viel ons 100% mee, hebben 2 keer gestopt om te eten.
    Het grote voordeel?: om 2300 's avonds hing ik mijn eerste was alweer op in mijn eigen huisje;)

12. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Wij zijn ook snachts gegaan. Zelf op tijd naar bed en even geslapen. De nacht en overdag gereden, richting Italie.
    Naseizoen, maar voor het gardameer wel file(lang) en na etenstijd aangekomen. Niet heel veel gestopt, de kleine 10 mnd sliep veel.
    Als hij wakker was, stopten we even. Dus hij bepaalde ook een beetje het schema.
    Ging helemaal prima.
    Nu net een vliegreis gehad, is korter, maar met autorit naar schiphol, op tijd inchecken en daar ook weer naar de bestemming kost ook veel tijd. En dan vallen ze net in slaap als we uit moesten stappen etc.
    Dus vond een autoreis net zo makkelijk... En als je vaker moet stoppen is dat maar zo, zo zou ik persoonlijk in gaan. Relax! ;)

13. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Wij gaan 's nachts in de hoop dat dochter dan lekker slaapt. Ze houdt niet van autorijden (want dan zit ze vast en kan niet wiebelen haha!). Echte druktemaker, dus die kunnen we overdag niet 10 uur in de auto houden.

14. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'vakantie'

15. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Was er een kopje "vakantie"? Nooit geweten...

16. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
  17. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
  18. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik heb niet alles gelezen maar wij doen óf;
    rond een uur of 2 vertrekken, savonds met z'n alle om 7 uur op bed, om 1 uur opstaan caravan nog volduwen met de laatste dingen en gaan met die banaan zo heb je zelf nog wat kunnen slapen en de kids slapen toch wel verder....

óf;
    Rond 5 uur savonds vertrekken om 8 uur stoppen om iets te eten hierna vallen de kids in slaap en dan door knallen en dan op de beurt rijden en/of slapen en anders rond 5 uur als het licht wordt, auto aan de kant en ff tukken.

19. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Hoe don jullie dat met een maxi cosi, waar de baby max 2 uur in mag?

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dit advies is bedoeld zodat mensen de maxicosi niet als standaard zitje thuis gaan gebruiken maar voor één keer een auto rit is het echt niet erg hoor.

Wij rijden deze zomer 's nachts naar Italie 1600 km.. we gaan wel zien hoe het allemaal gaat. In 2009 is dat prima gegaan met één baby (1 jr) en daarna altijd met het vliegtuig gegaan. Nu rijden we 's avonds rond een uur of 19:00 weg en gaan we er vanuit dat er flink geslapen zal worden. Mocht het helemaal niet gaan (niet waarschijnlijk) dan stoppen we en rijden we in klein stukjes verder.

Deel Deze Pagina