Met de auto naar italie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Stefan9507, 11 mrt 2025.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.853
    3.012
    113
    Wij zijn met onze oudste toen 3/ bijna 4. Naar Italië gereden. Onder in Duitsland overnacht. En zo heel relaxed aangekomen.

De terug weg in een keer gereden en ik was echt helemaal gebroken.

Dit jaar gaan we met beiden jongens naar frankrijk. 6 uur rijden. Dat doen we natuurlijk gewoon in een keer. Denk alleen wel snachts/smorgens vroeg weg te rijden. Dan slapen ze vooral.

2. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.408
    30.729
    113
    Vrouw
    Probleem bij ons is ook dat de jongste niet slaapt in de auto. Echt nooit.
    Paar jaar terug vanuit Oostenrijk naar huis. Man wilde doorrijden. Want eenmaal thuis konden we zo in bed rollen.

Wat een drama. Hij was zo moe. Wilde zo graag slapen. Maar in zijn hoofd kan dat dus niet als je in de auto zit.

Ik ben achterin gaan zitten en gaan voorlezen omdat hij te moe was voor spelletjes of film kijken. In de hoop dat hij dan alsnog in slaap zou vallen. Niet dus. Uren zitten lezen o_O tegen half 4 in de ochtend waren we thuis. Nooit meer.

Dit jaar rijden we wel in 1 keer. Texel is dichtbij genoeg :D

cosdy en owly vinden dit leuk.
  3. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Ja ik heb ervaring met lange ritten en ook met Italië. Echt een onverantwoord plan als ouders zijnde. Mensen raken vermoeid in de avond en nacht. En kinderen en ouders hebben rust nodig en moeten even bewegen voor hun welzijn en om allert te blijven. Een baby mag niet eens uren achtereen in een warme maxi cosi. In zo'n plastic bak krijgen ze het echt behoorlijk warm. Heel anders dan gewoon op je stoel zitten. Ze moeten om de paar uur eruit ivm wervels en rug. Nog even los van voeding en verschoning. Tel daarbij op files, tanken en je zit aan behoorlijk wat uren.

Beter pak je in zuid Duitsland een leuke B&B. Dan is iedereen weer fris en uitgerust. Voordeel is ook dat je niet zit met oververmoeide ouders en actieve of vervelende kinderen.

Deel Deze Pagina