Vakantie paklijst

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Baileyy, 20 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Wij gaan morgennacht vertrekken. Man heeft al stress van alles wat in de auto moet.
    Kinderen willen veel mee.

Ik ben met de kinderen tassen aan het pakken. Zo lastig voor 21 dagen hoeveel je mee neemt. Ik heb al eens te weinig meegenomen en dat vond ik zo irritant..

Hoeveel kleding nemen jullie mee? Zoonlief wil 21 tshirts, nog meer paar sokken.. dat vind ik dus echt veel te veel.

Hoeveel handdoeken nemen jullie mee? Wij gaan nooit wassen op de camping. Wel een handwasje.

Een tas met spelletjes. In de auto tablet, nintendo switch, boekjes, stiften. Voor de jongste autootjes.
    Schepjes.

Zoon wil zijn skimbord mee. En de andere 2 stepjes..

Ik vind het allemaal zo veel. En dan nog kook spullen, skottelbraai. Beddengoed wat heel veel ruimte inneemt.

Ik vraag me weer eens af hoe anderen dat doen met een gezin van 5???

Kortom tips gevraagd en hoeveelheden;)

2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Waar gaan jullie naartoe? Wat wordt het weer?
    Hier voor mezelf iets te weinig ingepakt en voor de kinderen teveel. Ze lopen uiteindelijk vooral in voetbal outfits en zwemkleding.

Wil je tussendoor nog wassen?

GossipGirlxoxo en Baileyy vinden dit leuk.
  3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Met 1 shirt kunnen ze prima 2 dagen doen. Dus voor 21 dagen zou ik max 10 shirts mee nemen.
    Met een handdoek kan je ook meerdere dagen doen.
    Maar met 21 dagen kan je toch prima tussendoor daar een was draaien? Hoeveel tijd kost dit nou? Dan hoef je ook niet zoveel kleding mee te nemen.
    En je geeft aan dat kleding en beddengoed veel ruimte in neemt. Zoals eerder aangegeven: vacuumzakken gebruiken. Dan neemt het nog maar heel weinig ruimte jn en hou je plat pakketje over.
    Verder: streng zijn. 1 stepje mee ipv 2.
    Ik geef m'n kinderen ieder een koffertje of een tas die ze mogen vullen. Wat erin past mag mee en meer niet. Als ik dit niet doe dan komt dochter met 3 bigshoppers vol zooi aanzetten.

Baileyy vindt dit leuk.
  4. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik zou toch overwegen om op locatie eens per week een was te draaien.

En anders
    Voor elke dag schoon ondergoed een paar sandalen en een paar dichte schoenen. Eventueel slippers voor het douchen.
    6 lange en of korte broeken (afhankelijk van de locatie) 10 shirts met korte en of lange mouwen
    Trui (voor als het toch koud is in de avond)

en verder geef ze en koffer/tas en laat ze zelf inpakken . Als de ruimte vol is is het vol.

1 grote badhanddoek pp en verder alleen kleine handdoekjes. Je kan daar prima een aantal dagen mee doen, mits je ze niet op de grond knikkert en gewoon laat drogen.

Vooral niet te moeilijk doen. Het is maar vakantie ;)

Baileyy vindt dit leuk.
  5. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Wij zijn ook met 5 waarvan 4 personen een volwassen maat kleding hebben die dus meer ruime inneemt.

Ik was op de camping.

1 kleine weekendtas met beddengoed. 2 shoppers met handdoeken (die gaan in het dakkoffer). Ik neem geen grote badlakens meer mee, die drogen te langzaam en nemen teveel plek in. In plaats daarvan neem ik hamamdoeken mee.

Kleding, schoenen, vest/jas en trui (haat kou). Wat speelgoed betreft wat kaartspelletjes zoals uno, of pim pam pet. Bal en tennisrackets en pingpongbatjes. Dochter neemt haar tablet mee en wat te tekenen of kleuren.
    Er gaan ook nog 2 kratten met spullen mee zoals water en wat eten en drinken voor de eerste dag en voor onderweg

GossipGirlxoxo en Baileyy vinden dit leuk.
  6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Nou gewoon wel wassen, dan is 5 sets pp genoeg* ipv 21. Los van dat niemand hier denk ik 21 sets heeft zou dat ook veel te veel ruimte innemen in de auto
    En ik wil niet 21x7 sets + de rest aan was hebben als ik terug kom :eek:

* vanaf een bepaalde leeftijd en zonder medische dingen. Een spuugbaby heeft meer nodig dan een 8jarige

GossipGirlxoxo en Jessi79 vinden dit leuk.
  7. tuc

tuc Niet meer actief

Ik pak ook veel. Wij gaan 14 dagen, maar dan heb ik dus wel voor meer dan 14 dagen kleding bij ja. Ik heb liever voor niks bij dan te weinig.
    Mocht je naar een zeker zonnige bestemming gaan, dan zou ik daar wassen, dan is het ook zo weer droog.
    Wij hebben dat niet, en daarom neem ik liever meer mee voor als er iets nat geworden is.

Baileyy vindt dit leuk.
  8. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Wij kampeerden jaren met een caravan (en daarvoor in een tent maar met z’n twee dus ruimte zat in de auto) en toen konden we vrijwel alles meenemen wat we maar wilden!
    Nu gaan we met een tent, met vijf ook inderdaad. Ik herken de stress van te weinig plek vs te veel spullen.
    Bij ons zijn het vooral tent/tafel/stoelen/keuken/matjes/slaapzakken die het probleem vormen.
    Daarnaast hebben we plek voor tasje kleding per persoon, tas met wandelschoenen en beetje knutselspul/spelletjes/speelgoed.
    Kritisch inpakken: kleren die goed te combineren zijn, klein opvouwbaar, dunne handdoek, dunne regenjas etc. Kleine spellen, speelgoed in zakje en gewoon weinig ook. Wij moeten elke paar dagen wel een wasje draaien, zo veel kleren kunnen niet mee en hebben we ook helemaal niet.
    we hebben overigens wel een trekhaakkoffer, anders lukte het niet

Baileyy vindt dit leuk.
  9. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Deze inpaklijst vind ik handig voor kamperen:
    https://www.kidstravelservice.nl/inpaklijst-kamperen-met-kinderen/

Als je drie weken gaat gewoon een paar keer wassen op vakantie. Je gaat toch niet geen 21 onderbroeken en shirts per persoon meenemen? En tien handdoeken ofzo? Dan mag je wel een vrachtwagen huren joh.

Als beddengoed nemen wij Nomad slaapzakken mee, die nemen weinig ruimte in. En handdoeken van die dunne microvezel dingen van Decathlon, 2 per persoon en een dun badlaken.

Wij hebben veel bergruimte in de vouwwagen, super fijn. We hebben geen Skottelbraai omdat ik die veel te groot vind. We gebruiken het gasstel in de keuken, en de NomadiQ als barbecue en grillplaat.

Baileyy vindt dit leuk.
  10. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Noord Italië aan de kust. Nu wel wat regen maar warm.
    Nee ik wil niet wassen behalve handtasje. Voetbalkleding voor de jongens. Goed idee!

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  11. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Ja dat vacuumzakken is goed idee geweest ja! Dat maakt de handdoeken mooi plat.
    Wassen tussendoor op de camping vind ik niet prettig. De campings waar wij zaten was altijd druk en wachten op de was. Dan doe ik liever handwasje.
    Ik heb zoon en dochter 1 tas gegeven. Dat werkt! Zoon heeft wel 8 shirts en 2 broeken eruit gehaald en nu past alles in 1 tas.

Cornflake en owly vinden dit leuk.
  12. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Hamamdoeke
    Goed idee die hamamdoeken. Ik had van die sneldrogende van decathlon enzo maar die vinden de kinderen niet fijn.

1 weekendtas met beddengoed red ik niet. Ik haat ook kou dus heb wat fleecedekens erbij gekocht en ik hoop dat dat warm genoeg is. Heb reiskussentjes gekocht die prop ik wel ergens tussen.

Een bal... echt helemaal vergeten. Dat was anders ruzie geworden hahaha. Die gooi ik er nog gauw bij.

13. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Bij gebrek aan ruimte kan je ook de bal leeg laten lopen en een ballenpompje meenemen.

Hier krijgen de kinderen trouwens 2 keer 1/4 ruimte van een grote koffer als ruimte om hun kleding mee te nemen, en dat voor 4 weken vakantie. Past het niet, dan heb je pech. Ik was trouwens meestal wel een keer of 3 op vakantie, maar heb dan ook een eigen wasmachine.
    Voetbalschoenen en scheenbeschermers gaan mee in de handbagage, net als de bal en pomp. Want als dat kwijt raakt, dan hebben we een dramatische vakantie. :roflmao:

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113

Ik ben geen kampeer mens.. dus als ik nu iets stoms zeg dan komt het daardoor :p

Maar zoiets als een bal kun je daar toch ook wel kopen voor op de camping?

15. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Ja tuurlijk maar dat is dan bij mijn jongens niet de juiste haha. Maar in geval van vergeten zou ik dat zeker doen ja

16. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Wij hebben dus geen voetbalschoenen meegenomen. Ik dacht dat hoeft niet. Drama dus hier bij de oudste. Want iedereen heeft dat en hij kan nu niet goed voetballen...

17. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.282
    1.303
    113
    Vrouw
    #19 Cornflake, 26 jul 2023
    Laatst bewerkt: 26 jul 2023
    Wij zijn ook met 5 personen. Maar kleine kinderen die kunnen zeker geen 2 dagen met shirts doen. Ik neem dus wel maar voor 8-9 dagen kleding mee en halverwege ga ik wassen. Soms nog een keer als het erg is. Zo gebeurd en lekker ophangen. Handdoeken dus ook. Wij hebben echt een grote auto maar zit zo vol hoor :D

18. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

#20 GossipGirlxoxo, 26 jul 2023
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 jul 2023
    voor 21 dagen zou ik toch wel kiezen 1 of 2 keer tussendoor te wassen. Ik neem altijd voor 7 dagen kleding mee en draag alles 2x sommige dingen was ik tussendoor (handwasje). Voor de kinderen meestal 2 of 3 setjes kleding extra voor als ze knoeien en om moeten kleden. En eigenlijk heb ik achteraf nog vaak te veel mee omdat we bijna hele dagen in zwemkleding lopen.

ik heb 2 grote 135 liter sport/reis tassen en daar gaat alle kleding en de handdoeken in. Los nog 1 boodschappentas met verzorgingsproducten, fijn, ehbo tasje medicijnen, wat kleine boodschapjes. En dochter mag 1 boodschappentas vullen met speelgoed/knutselspul/spelletjes die ze mee wil. Zoon heeft zijn rugtas mee met wat spulletjes die hij mee wil.

Ik neem dit jaar trouwens oude versleten handdoeken en strandlakens mee, niet mooi maar kan ik daar weggooien eind van de vakantie en scheelt wassen bij thuiskomst.

Deel Deze Pagina