Wij willen graag op vakantie naar Spanje en denken erover met de auto te gaan. Wat zijn jullie ervaringen? Is dat te doen met twee kids? Ze zijn drie en 1 tegen die tijd.
Ik persoonlijk vind het veel te ver, maar goed das mijn keus. Mijn collega heeft dit gedaan met haar zoontje van 1,5 en ze zaten boven in spanje en ze zegt...NOOIT MEER.
Ik zou het zo doen. Doe het wel in etappes. Wij wilde naar Corsica (wordt iets anders omdat we samen met vrienden gaan). Volgend jaar gaan we dat zeker doen! En dan in 3 dagen ouzo. De reis wordt onderdeel van de vakantie.. Wij gaan overigens met de caravan. Als je zonder sleurhut gaat zou ik het zeker doen. Gaat in ieder geval een stuk sneller!
Ja hoor, wij hebben het gedaan toen ik 32 weken zwanger was van de jongste. De oudste was toen 3,5. We hebben er wel 3 dagen over gedaan op de heenweg, van te voren had ik 2 overnachtingen geboekt. Ik wist niet hoe het zou gaan ivm de zwangerschap. Maar de terugweg maar 1x overnacht en dat is ook prima te doen hoor. Gewoon regelmatig stoppen, kids lekker laten bewegen.
Hier dan geen 2 kindjes maar 1 en wij zijn nu al 3 keer naar spanje geweest de eerste keer toen hij bijna 8 maanden was, en ik zou het liefste dit jaar weer doen maar wijs slaan een jaartje over. Wij rijden altijd de nacht de avond weggaan en dan de volgende morgen zijn wij er geen enkel probleem mee. en zoon is nog niet 1 keer vervelend geweest onderweg niet met 8 maand niet met 1,5 jaar en niet met 3,5 jaar.
Ja hoor ik zou het zo doen... Maar wij hebben een kindje die het niet erg vind om zo ver te rijden... Wij rijden rond 03.00 's nachts weg zodat we uitgerust gaan rijden en zien dan wel wanneer we aankomen. Wij vinden het heerlijk om met de auto op vakantie te gaan...
Ik denk wel dat het van je kinderen afhangt. De een kan heel goed lang in de auto zitten, de ander is er na een half uur al op uitgekeken. Wij zijn zelf met onze dochter 2x naar Turkije geweest met de auto. Dat is nog een stuk verder. Eerste keer was ze 2, en tweede keer was ze 3 jaar (afgelopen zomer). Het is perfect gegaan. Eerste keer hebben we in Turkije zelf ook nog heel veel rondgereisd en lange afstanden gereden. We zorgen voor genoeg vermaak in de auto. Veel speelgoed, boekjes, dvd-speler en lekkere dingetjes om te eten en te drinken. Wij zijn savonds weggegaan en hebben 2 overnachtingen in de auto gehad. Er zijn veel parkeergelegenheden waar het vol staat met auto's, caravans en campers. Vaak een wegrestaurant erbij. Voor ons gevoel echt niet onveilig. Wij wilden niet in een hotel oid omdat je dan al je spullen, of in de auto moet laten, of alles mee naar binnen moet nemen. Dat was bijna niet te doen. Het is dat we aankomende zomer een kleintje erbij hebben, anders waren we zo weer gegaan! Vind het echt de leukste manier van reizen, voor mijn dochter net zo. Kan je wel heel erg aanraden om een goede reisverzekering te nemen, met automobilisten hulp. Wij hebben de laatste keer helaas autopech gehad in Turkije. Auto deed niks meer, konden geen kant op. Verzekering gebeld, door sleepdienst opgehaald en naar de garage gebracht, waar die is gemaakt.
Wij zijn Lloret de mar gereden toen de oudste 1,5 jaar was en ikzelf 23 weken zwanger was. Wij zijn 's avond gaan rijden en regelmatig een tussenstop gedaan om de benen te strekken etc, volgende ochtend zaten wij lekker in Lloret te ontbijten.
Ik zou het persoonlijk niet doen, maar dat komt ook omdat ons zoontje een bewegelijk mannetje is dat het echt niet trekt om langer dan 4, 5 uur op een dag in de auto te zitten, en ik zelf geen zin heb om dan 3 dagen onderweg te zijn. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Wij gaan al jaren naar Spanje. De eerste keer met 4 kids was toen ze 5 mnd, 2,5 jaar, 5 jaar en 6,5 jaar waren, dit gaf geen problemen. Eerst gingen we met een grote bungalowtent en later met vouwwagen, we reden dan altijd in een keer door (ong. 18 uurtjes onderweg) We reden idd ook in de nacht door en 's morgens vroeg aankomen. De eerste keer hadden we helaas pech met de auto in Luxemburg, de reis heeft toen (incl. reparatie auto) ong. 25 uur geduurd...ook al hadden we kinderen in de leeftijd van 5 mnd tot 6,5, ze hebben geen kik gegeven!!! Inmiddels zijn de kinderen (nu) 11,13, 15 en 17 jaar en hebben we een vouwcaravan. We maken nu sinds 2 jaar een of twee tussenstops op een camping (ook voor mijn trombose toentertijd) Hier trouwens geen luxe artikelen zoals dvd schermpjes of dergelijke, de kinderen vermaken zichzelf (of elkaar, haha) zonder zeuren.
Wij zijn met 3 kinderen van 1, 4 en 7 naar Frankrijk geweest. We hebben het daarna nooit meer aangeduft. Inmiddels zijn ze 4 jaar ouder en gaan we het dit jaar weer proberen. Maar heb wel met mezelf afgesproken, als het op deze leeftijd nog niet lukt stoppen we er mee en gaan we weer vliegen.
Wij zijn van de zomer met de auto naar Italië gegaan wij doen het echt niet meer! Niet tot dat Luca 4 jaar is we gaan gewoon vliegen tot die tijd. Het continue bezig houden van Luca vond ik erg vermoeiend. We hebben het verder erg leuk gehad in Italië maar met de auto doen wij het niet meer.
Mijn ouders zijn met ons altijd naar Duitsland gereden toen wij nog heel jong waren (zuiden tegen Oostenrijk aan) ongeveer 8-10 uurtjes rijden. Spanje is het dubbele. Wat je kan doen is onderweg een camping boeken en het in twee tot drie delen rijden. Veel stoppen, kids laten rennen en van de tocht alleen al een vakantie maken. Er vanuit gaan dus dat je twee tot drie dagen reizen extra kwijt ben. Wij hebben besloten met de kleine (dan net 3 maanden) ook/ toch naar Italië te gaan. Wij gaan om de twee uur stoppen en dan een half uurtje picknicken en frisse lucht halen. Overigens hadden wij nooit een dvd of iets degelijks. Wij keken naar buiten, sliepen, zongen liedjes, kleurboek (van anwb), verkeersbingo. Mijn ouders vonden het enige wat vervelend was dat wij ja ongeveer 5 uurtjes rijden vroegen "zijn we er al" dan ging mijn mama altijd aangegeven Ls we op de helft waren en waren we weer stil. Ook hadden we genoeg broodjes en caprisone voor onderweg
Zo zie je maar weer dat je niet kunt voorspellen hoe het zal gaan. Italie zijn we al verschillende keren geweest. Toen wij alleen nog onze dochter hadden (eerste x was ze 18mnd) reden we zelfs in 1 x er naar toe. De jongste is wat bewegelijker en nu overnachten we 1x in Oostenrijk. Natuurlijk hebben ze ook weleens momenten dat ze beginnen te klieren, maar ik vind het gewoon veel te fijn om een auto te hebben als we op vakantie zijn.
Dankjewel voor de tips meiden! Ik denk dat we het gewoon gaan proberen. Onze dochters zijn vrij rustig en vinden het niet zo erg om in de auto te zitten. Dus dat scheelt. En dan idd een stop bij een camping maken.
Ik zou het zo doen. Onze dochter is gewend om veel in de auto te zitten en lange stukken te rijden. Op zo'n grote rit veel pauzes pakken zodat ze even kunnen rennen/spelen. Verder hebben wij altijd achter in de auto wat te spelen liggen. Een pop, wat boekjes, haar knuffel.
Wij zijn toen ons dochtertje 9mnd oud was naar zuid Frankrijk geweest. Hartstikke goed gegaan. Heenreis met overnachting, terugreis in 1 keer gereden. We stopten wel regelmatig tussendoor.
wij hebben het al 4 keer gedaan met de auto naar spanje, 1 keer naar frankrijk, 1 keer naar italie en dit jaar gaan we naar kroatie. ook wij rijden altijd de nacht en het bevalt ons prima.