Met de auto naar Spanje (Salou, tussenstop/overnachting in Frankrijk. Tips?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door ashleyp, 22 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Hallo dames,

We gaan met de auto naar Salou. De aankomstdag in Salou is een maandag dus hebben besloten om de nacht van vrijdag op zaterdag te vertrekken en dan 2x in Frankrijk te blijven overnachten.
    Dit is fijner voor de kleine, dan heeft hij niet in een keer een hele lange rit en we kunnen 2 dagen nog wat cultuur snuiven in Frankrijk.

Maar nu heb ik dus met collega's e.e.a. besproken in zit ik in dubio want beide collega's hebben wel een punt.
    Collega A zegt: ik zou terplekke een B&B zoeken langs de snelweg. Bij vertrek zit je dan zo weer op de snelweg. Daarnaast zou hij het opsplitsen. Zaterdag rijden tot vlak voor Lyon. Daar overnachten en zondag doorrijden tot ergens achter Lyon. Daar een dag doorbrengen en dan maandag ochtend door naar Salou. Zo is het rijden nog meer opgesplitst.
    Collega B zegt: ik zou van tevoren een hotel boeken. Langs de snelweg is niet veel te doen en als je met een kindje van 2, 2 dagen in Frankrijk wilt doorbrengen dan wil je ook zeker zijn dat er iets te doen is in de buurt (zoals speeltuin, zwembad, leuke winkeltjes) en niet langs een snelweg zitten. Hij zou dan op dag 1 meteen doorrijden naar Valence. Dus achter Lyon zodat je dit druktepunt al voorbij bent.

Wat zouden jullie doen? Misschien nog tips voor leuke stadjes op die route waar we zouden kunnen overnachten?

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.176
    16.511
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou zeggen neem lekker het vliegtuig haha.
    Uiteindelijk ben je nog voordeliger uit ook met al die tolwegen in Frankrijk.
    Ga je kamperen op Salou?
    Ik vind het echt een hele wereldreis zo met de auto en een kleine van 2 jaar.
    Heb niet vee tips.Ik zou wel van tevoren een hotel reserveren.We zijn destijds naar Italie gereden en deden een tussenstop in Munchen.Van tevoren gereserveerd.Was echt een hotel met veel zakenmensen maar we zaten er prima.Hadden een familiekamer en smorgens een lekker ontbijt en toen het laatste stuk in een keer doorgereden,ongeveer 500 km.

3. sandra

sandra Fanatiek lid

Wij zijn afgelopen mei vakantie met z'n allen naar Salou geweest en waren 400 euro kwijt voor 5 tickets naar Salou (hier zat de bagage bij)
    Je kan met Ryan air vliegen van Eindhoven naar Reus airport (10 min rijden naar Salou).

Als ik met de auto zou gaan, zal ik geen hotel boeken en gewoon kijken hoever het lukt om te rijden, een hotel voor een overnachting is altijd wel te vinden.

4. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

#4 ashleyp, 22 mei 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 mei 2015
    We weten dat het met het vliegtuig voordeliger is maar we hebben bewust voor een autovakantie gekozen ;) We willen gewoon graag eens met de auto op vakantie. We hebben daar een hotel.

@ Sandra: Reus airport is Barcelona (volgens Ryan Air) dat ligt toch een stuk van Salou af :) of vergis ik me nu?
    EDIT: je hebt gelijk haha. Mijn topografische kennis is erg slecht.

EDIT: :$ net ff gekeken. Voor 250 vliegen we op en neer.....jahoor daar komt de twijfel :)

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Als je een hotel hebt zou ik persoonlijk met het vliegtuig gaan,

Wij gaan naar Frankrijk het is maar 12 uurtjes rijden maar nemen wel een overnachting, wij hebben gekozen voor van te voren boeken, omdat je last minute aan komt weten hun ook wel dat je echt een kamer nodig hebt en als het vol is moet je blijven rijden ook al zou die kans klein wezen.

Wij hebben nu op afstand van 7 uurtjes rijden een hotel 4 km van de snelweg af voor 45 euro incl ontbijt voor ons 5 als we niet aankomen omdat we pech hebben gehad en eerder ergens moeten stoppen dan is die 45 euro ook nog geen weggegooid geld

6. Lindalovesmo

Lindalovesmo Niet meer actief

Wij gaan met de auto naar Tossa, ongeveer 2 uurtjes voor Salou. Wij nemen 1 overnachting in Frankrijk, en we hebben besloten om geen hotel te boeken maar ter plaatse te kijken.

Mede ook omdat je nooit weet hoe ver je komt ivm file's of wat dan ook. We hopen de eerste dag bij Montpellier te komen. Stel dat je ergens een hotel of b&b boekt, en het is ontzettend druk op de weg moet je wel door rijden tot je er bent.

Ik zou persoonlijk de eerste dag wel Lyon door gaan, mits het er niet te druk is.

Vliegtuig is wel makkelijker, en sneller. Hier heeft manlief helaas vliegangst dus voor ons wordt hem dat sowieso niet:)

7. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Net nog eens even gekeken aangezien het te mooi leek om waar te zijn. Vliegtickets zijn 250 euro. Komt nog 29 reserveringskosten bij. Transferkosten komen er nog bij en de bagagekosten die er niet bij zaten.
    Ik was in de veronderstelling dat bagage automatisch bij je ticket zit.
    Dan zijn we nog 80 euro kwijt om de auto in Eindhoven te parkeren en de benzinekosten van en naar het vliegveld.
    Dit alles maakt een totaalsom van 600 euro......dan blijft de auto toch een leuke overweging.

8. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Daar zit juist mijn twijfel! Als de kleine zich goed houd dan willen we proberen zo ver mogelijk door te rijden. Mijn collega zei dat Montepellier een hele leuke plaats is en dat het daar altijd goed weer is dus wellicht dat we gaan proberen tot daar te komen.
    We hebben dus een beetje hetzelfde voor de boeg :)
    Mijn vriend is ook bang voor vliegen (heeft het er wel voor over als het veel scheelt of als het naar een land is waar het bij moet) maar wil wel heel graag een autovakantie proberen. Vandaar nu de auto.
    Uiteraard met veel tussenstops, DVDspeler voor de kleine, lekkere broodjes, goede muziek, etc. :D;)

9. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Wij zochten onderweg naar Portugal altijd alleen voor een slaapplek en kozen dan voor een goedkope Formula 1 of ander prefab motel.

10. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.206
    1.259
    113
    Centrum België
    Ook mijn eerste idee... Dan denk je het rustig aan te doen en dan loop je nog de kans om je af te jakkeren om tijdig op je B&B te raken.

Laat gewoon het avontuur beginnen en zie waar je uitkomt ;)

11. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Haha ik ga al jaren naar Salou Love Salou (dit jaar voor t eerst naar Turkije)
    Maargoed sinds we kids hebben, gaan we met t vliegtuig (ryanair en landen in Reus) daarvoor altijd auto of bus..
    Mijn vader wou nooit vliegen als het niet hoeft dus wij gingen (mijn gezin en mijn moeder) met het vliegtuig en hij met de auto.. vorig jaar was zijn auto nog duurder dan wij met t vliegtuig ..
    Hij pakte trouwens nooit een overnachting, maar zou het tog wel van te voren boeken als je er wel een wilt..
    Ik vind t trouwens allebei wat hebben en heb er nooit een hekel aan om in de auto te zitten om alles van de omgeving te zien, heerlijk
    Nou have fun in Salou!!
    Wat een lul verhaal eigenlijk hihi:p

12. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Wanneer gaan jullie?
    Als je voor het weekend rond 14 juli gaat dan is er in frankrijk nog geen vakantie en kan je de gok makkelijk nemen. Als je alleen met een auto gaat, geen caravan etc. dan zou ik toch echt proberen die eerste dag voorbij Lyon te komen. Dan heb je de ergste drukte en grootste afstand gehad.

Mocht je na 14 juli gaan en doordeweeks rijden dan kan je gok ook nog wel nemen, maar in de weekenden zeker niet!

Je kan ook wat hotels van te voren opzoeken en onderweg kijken hoe het gaat en hoe ver je ongeveer komt. Dan bel je onderweg naar een hotel, rij je iig niet voor niks heen.

Wij gaan dit jaar met de Vouwwagen naar Girona, 1480 km vanaf hier.
    We weten nog niet precies hoe we gaan rijden, maar wij rijden waarschijnlijk in 3 dagen, maar wij hebben ons eigen bedje bij ons en stoppen voor 16uur voor een goed plekje op een passant camping. (ook voor een hotel een goede tip, rij niet door tot 18uur, want dan zitten de hotels vol!)

13. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Wij boeken nooit.

Als je maar 1 kamer nodig hebt, kan je het risico wel nemen om gewoon ergens in een redelijk grote stad eraf te rijden en te zien waar er plaats is. Is de eerste Novotel bezet, dan ga je naar de volgende Ibis.

(Als je bijvoorbeeld met 10 familieleden gaat, zou ik wel op voorhand boeken.)

Wij vonden Beaune en Macon de moeite. En Avignon en Arles zijn ook leuk voor een half dagje / avondje.
    In Dijon zijn we ook es een avond / nacht gestopt, maar door 't slechte weer in 't hotel gebleven (dat vlakbij de snelweg lag - 5 à 10 km buiten 't centrum).

Voordeel aan met de wagen gaan is ook dat je geen auto (en kinderstoel en eventueel gps) moet huren als je in Spanje iets van uitstapjes wil doen :).
    Je ziet bovendien meer van het landschap :).

Wij hebben 2 jaar geleden het per vliegtuig gedaan - voor de prijs - en vonden het behoorlijk onhandig. We wilden bijvoorbeeld een leuk nieuw servies kopen ... maar dat ging dus niet omdat we het niet mee konden nemen (met de wagen: gewoon in de koffer steken).

En mijn partner haat het om met een "vreemde" wagen te rijden - ook thuis zal hij bijvoorbeeld nooit met de wagen van zijn moeder rijden omdat hij die veel minder kent. Hij heeft echt wel 10 dagen nodig gehad om een beetje te wennen aan die huurwagen (en tegen dan was de reis bijna ten einde).

Véél plezier alvast.

14. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Van te voren boeken.
    In Lyon zit sowieso een Ibis budget wat ons erg goed is bevallen dus die kan ik aanraden, 35 eurie per nacht haha.

15. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Wij zijn destijds tot aan orange doorgereden daar geslapen en verder gegaan, terug zonder stop

16. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Wij gaan waarschijnlijk toch ook met de auto weg (wij zaten ook erg te twijfelen ) en willen dan niet van te voren een hotel boeken gewoon kijken hoe ver we komen kregen dit advies ook van veel familie vrienden kennissen die het zo altijd doen als ze op autovakantie gaan met hun gezin.

17. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Wij gaan ook naar Spanje en hebben wel een overnachting geregeld, net voorbij Lyon op ongeveer 900 km en dan rijden we de dag erna de laatste 500 km.
    Overnachting kost ons 43 euro en is pas ter plekke betalen.

Dus wij gaan op een donderdagochtend weg, rijden dan de 900 km en komen hopelijk rond etenstijd bij het hotel aan, dan ergens een hapje eten en op tijd slapen. Volgende dag op ons gemak ontbijten en de rest rijden.

18. LadyyyD

LadyyyD Actief lid

30 jun 2014
    235
    5
    18
    Wij rijden al jaren naar Salou en altijd ineens. We rijden hier smorgens rond de klok van 6 uur weg en zijn savonds rond de klok van 9 uur in Salou. Zo ook met de terugweg, om 7 uur smorgens rijden we daar weg en meestal rond 10 uur savonds thuis.
    Een week of 3 geleden ook gedaan, toen wel ongeveer 2/3 uurtjes langer over gedaan ivm voedingen voor ons zoontje.
    Als je op zaterdag gaat rijden in Frankrijk zou ik wel even rekening houden met evt. zwarte zaterdagen.
    Ik zou mede doordat je niet weet hoe druk het onderweg is een hotel vooraf boeken. Zou zonde zijn als je de bestemming niet op tijd haalt of als je bijvoorbeeld eerder moe bent.
    Nog een aanrader is de tolbadge van de ANWB!

19. SLT

SLT Lid

12 apr 2013
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net weer bijna 3 wkn terug uit Salou ( vanaf Groningen). We gaan ieder jaar met drie kids en caravan! Ongeveer 2 a 3 dgn rijden met caravan. In Frankrijk 2 campings, eentje in ieder geval ergens onder Parijs en vaak eentje in zuid fr of noord spanje. Afhankelijk van hoe het gaat.
    Nu zijn we zonder caravan terug gereden. Rond 13.15 uur vertrokken en de volgende dag om 5.45 uur thuis. Ging prima met de kids.
    Persoonlijk zou ik niets boeken en zo vroeg mogelijk 's ochtends vertrekken (dat doen we iig met de caravan).
    Tolbadge anwb is zeker een aanrader! 😀
    Wij gaan begin juli weer... 'S avonds vertrekken en de volgende dag rond 12 uur aankomen, caravan uit de stalling halen etc.

Deel Deze Pagina