Hoi dames Wat is jullie ervaring met auto vakantie naar spanje. Dochter is bijna 2 jaar (volgend maand). Wat is beter , overdag rijden of in de avond/ nacht.
Wij gaan al jaren met de auto naar Spanje. We reden altijd in 1 nacht maar nu besloten om overdag te rijden voor het eerst. Het voordeel nu is dat we een overnachting nemen zodat we wat meer uitgerust zijn. Dan hebben we als we aankomen oom wat meer energie voor onze dochter en om de bende op te zetten. Nadeel van overdag rijden is denk ik wel de files. Gaan jullie naar een hotel/appartement of een camping? Als je naar een hotel of iets dergelijks gaat zou ik snachts rijden. Het rijd een stuk rustiger en bij de tolpoortjes is het helemaal rustig. Als je naar een camping gaat en bij aankomst nog van alles op moet zetten zou ik overdag gaan rijden.
Wij hebben een appartement genomen in Spanje. Ik dacht in eerste instantie ook om in de avond te rijden. Hopelijk slaapt dochter dan ook gewoon. Maar is het dan wel heel rustig op de weg of valt het wel mee. Want stel je voor ( dat hoop je natuurlijk niet) dat er wat gebeurt , dan heb je overdag meer mensen op straat dan in de avond/nacht rijden? Hoe laat gingen jullie rijden dan?
Wij vertrokken meestal tussen 19.00 en 20.00 en deden er dan gemiddeld 14 uur over. Er zijn altijd meer mensen die snachts rijden, we hebben ook wel is in de file gestaan. Maar volgens mij is het wel een verademing met overdag rijden. Ik had liever ook snachts gewild maar vriendlief wil niet dus dan houd het op. Voor frankrijk hebben we nu wel een tolbadge, zodat we niet achterin de rij voor cash betalen hoeven aan te sluiten.
Wij vertrekken over 2.5 week en gaan tussen de middag rijden. We doen dan tot bedtijd van de kinderen rustig aan. Veel stoppen en spelen. En dan rijden we de nacht door hopen dan rond Noor Frankrijk te zitten bij bedtijd. Dan zijn we er als ze wakker worden. Mijn man vind in de nacht rijden heerlijk. Maar bereid zich er wel op voor. Goed uitrusten op tijd naar bed zeg maar. Ik rijd tot het donker is. Of afwisselend dan.
Mijn voorkeur zou ook snachts zijn maar door de vermoeidheid (ervaring van vorig jaar )toch voor overdag gaan.
Wij gaan altijd 's morgens vroeg weg en overnachten dan in de buurt van Lyon. Puur uit eigenbelang. De kids slapen wel op de achterbank, maar wij komen gebroken aan na een nacht doorrijden, dus dat doen we niet. Meestal komen we rond 16.30u aan in Lyon, dan kunnen de kids nog even zwemmen, we gaan lekker iets eten en op tijd ons bedje in. De volgende dag allemaal uitgerust weer verder. Bevalt ons prima!
ik zou snachts gaan rijden, of overdag met een overnachting ergens na ca. 900 km ofzo. Wij zijn kort terug van vakantie op de terug weg moesten we nog 1000 km in 1x overbruggen en dat vonden we eigenlijk echt wel de max om te rijden overdag, vaak zijn er overdag toch meer files, oponthoud bij tolpoortjes, snachts slapen de meeste kinderen wel op de achterbank. ook is het snachts meestal toch wat rustiger, en zeker als je met zn 2-en kunt rijden is het wel fijn als de andere rond een uur of 4 het overneemt, dan is vaak zo'n dip moment. Succes, en fijne vakantie! nog voor de tolwegen: Als je een creditcard hebt scheelt het ook met wachten bij de tolpoortjes, dan kun je in alle rijen afrekenen, behalve bij de oranje telepeage, hiervoor kun je idd bij anwb een speciaal kastje aanschaffen, waarmee je door die telepeage kunt scheuren. Tol Frankrijk - ANWB Vakantie
Hoi bedankt voor de tip. Van die tol is idd een goeie. Helaas is die online uitverkocht bij de anwb zag k . We gaan maar in de winkel ff kijken. Thnx ☺
Ik weet niet wanneer jullie gaan, ik heb de badge besteld bij de Area zelf. http://www.area-enligne.com/Area/accueil.aspx?site=AREA&lang=NL&page=ACCUEIL Voor het geval het in de winkel niet zou lukken, ik had hem met een week in huis.
Wij gaan altijd rond 3:00 uur rijden, hebben we toch nog even geslapen, verder vertrekken we nooit in de buurt van een zaterdag dat scheelt al een boel haha
Voor Zuid-Frankrijk zijn we 23:00 vertrokken, 10:00 op de bestemming met 45 min ontbijt pauze Terug 12:45 vertrokken 23:30 thuis Ruim 1-2 uur gestopt ivm avond eten en tanken
Ik slaap wel in de auto, zo kan Vl dan overdag de eerste campingdag rusten en gaan we niet lang na zoonlief ook naar bed
Wij gaan over 2 weken over richting Spanje en wij gaan heen overnachten net voorbij Lyon en terug rijden we in 1 keer door naar huis. We gaan op een donderdag rijden en denk rond 7.00 uur weg, dan komen we hopelijk rond etenstijd aan bij het hotel, dan hapje eten en op tijd naar bed en de volgende dag op ons gemak ontbijten en daarna de laatste uren rijden.