Vakantie met kinderopvang/oppas: wie weet plekken?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door dani22, 5 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dani22

dani22 Actief lid

23 aug 2011
    109
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hoi, wij zijn net terug van twee weken kamperen met onze 0- en 1-jarige. En eerlijk is eerlijk, als je dat moet samenvatten geldt voor een groot deel dat die samenvatting luidt: 'AARGHHH!!'

Het is helaas geen optie dat we vrienden of familie meeslepen die af en toe op kunnen passen, dus we zoeken echt een vakantieplek waar óf echt kinderopvang is, óf oppas voor af en toe. We willen gewoon echt graag af en toe met z'n tweetjes iets doen. Een middag of avond weg. Kan in de zomer, mag ook in de winter. Ik weet dat Club Med en Eurocamp dit hebben, maar die zijn zo extreem duur.. Club Med voor een weekje exclusief vervoer is bijvoorbeeld 5300 euro. Hallo.

Weet iemand iets? Anywhere? Liefst in Nederland zelf. Concrete tips zijn zeer welkom.

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Kan je dan niet beter eens een weekendje alleen weg met je partner, en de kindjes dan ergens bij een vertrouwde oppas achterlaten? Ik zou zelf niet staan te springen voor een onbekende oppas op een voor de kinderen onbekende plek, zeker niet als ze zo jong zijn.

3. dani22

dani22 Actief lid

23 aug 2011
    109
    1
    18
    NULL
    NULL
    Graag tips over vakantie, niet over alternatieven. Een weekendje weg kan altijd, maar ik heb het echt over een week of langer. En wij vertrouwen op zich prima op gerenommeerde kinderopvang en oppas, mits die te vinden zijn.

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ok sorry hoor. Het was maar een idee.

5. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.485
    113
    Hof van saksen misschien? je kunt ze eens bellen en informeren. Als die het niet hebben, misschien centerparcs, ik denk dat ik dan wel zou bellen, anders moet je misschien alle locaties online een voor een afzoeken, kun je beter even telefonisch contact zoeken.

6. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.485
    113
    O jij bent weer dezelfde topic starter als die al eerder deze vraag heeft gesteld waarop toen heel veel reacties kwamen van mensen die het allemaal niet snapte en maar zielig voor de kindjes vinden...hebben jullie ondertussen al een keer een vakantie zonder kindjes of met oppas geboekt, in buitenland of binnenland?

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

In je andere topic stonden toch een hoop tips?

8. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Dat hebben ze volgens mij bij center parcs, de mogelijkheid tot oppas.
    Vind je het niet lastig dat je kinderen die oppas dan helemaal niet kennen?

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
  10. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Wilde ik ook net zeggen.

11. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Ik denk dat het zo moeilijk te vinden is of extreem duur is, omdat het ongebruikelijk is dat je zulke jonge kinderen zonder ouders ergens achterlaat. Helemaal in het buitenland waarbij de taal niet hetzelfde is. Je kan je afvragen of dat onverantwoordelijk is en wat doe je als het fout gaat?

Je zou nog kunnen overwegen om je 1 jarige met een activiteit op bijv. landal of centerparcs mee te laten doen en dan zelf een half uurtje vrij hebben om een snelle zonnebank te pakken of te lunchen. als dat goed gaat kan dat misschien wel elke dag. Heb je toch een beetje je handen vrij en met een baby kan je nog best veel "grote mensen dingen" doen. Lunchen met een peuter is vaak een ander verhaal.
    Van je 0-jarige kan je dan toch nooit zoveel last hebben? Of is het een heel druk kindje?

Anders zou ik de avondjes weg voor thuis houden zodat de kinderen hun bekende oppas hebben. Lijkt mij veel fijner voor hen.

12. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.106
    113
    Ook wat ik dacht..

13. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Dit is je vierde topic over dit onderwerp. Ik begrijp niet zo goed wat je hiermee wilt, lees gewoon je andere topics nog eens door.

14. Hahaha, gáán we weer.. ;)

15. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Ik pak alvast de popcorn.

16. blondine01

blondine01 Niet meer actief

Ik vind t eigenlijk wel grappig dat je steeds geen plekken kunt vinden.
    Dat zegt toch al genoeg hoe bizar idee dit is?
    Een 0-jarige en 1-jarige waar je zelf voor hebt gekozen laat je niet achter bij onbekenden.

17. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Het idee alleen al..

Gelukkig maar dat er amper plekken zijn waar dat kan.

18. Ik snap trouwens ook niet dat, als je gewoon in Nederland een oppas zoekt voor je kinderen, je niet gewoon op specifieke sites zoekt waar mensen zich aanbieden als oppas. Ik heb geen ervaring met dit soort websites, maar als ik google komen er binnen no time tientallen hits naar boven. oppassen.nl , oudermatch.nl, noem maar op. De mensen daar zijn net zo onbekend als de oppassers die een vakantiepark eventueel inhuurt, dus dat kan het probleem niet zijn.. Met zo iemand zou je zelfs van tevoren nog kennis kunnen maken, om te zien of diegene jou (en je kinderen!) aanspreekt..

19. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Als je in Nederland wil blijven is Balkonië altijd een prima optie.

20. dani22

dani22 Actief lid

23 aug 2011
    109
    1
    18
    NULL
    NULL
    Helaas niks concreets, en dat topic is gesloten.

Deel Deze Pagina