Dag allemaal!! Ik vroeg me af hoe jullie met een kleintje in bad gaan. Mijn zoontje is 6 weken maar een flinke vent. t badje kan hij niet zo lekker meer in bewegen en t grote bad is dus een beter idee, maar zo laag en ik weet ook niet zo goed hoe ik dat dan doe. Nu dacht ik, lekker samen in bad is ook leuk! Maar hoe doen jullie dat? Klein laagje water of gewoon vol want je houdt m toch vast? En hoe doe je dat met plassen en poepen? Mijn mannetje vindt plassen in bad vooral erg fijn en een natte scheet of heel soms gewoon lekker poepen vindt hij ook geen probleem. Douchen zou ook kunnen, de douche is in bad, maar ik vind t zo een eng idee! Hoe hou ik een natte, gladde, wellicht de eerste keer huilende spartelende baby vast?
Wipstoeltje of aankleedkussen naast het bad leggen met een groot badlaken erop. Als ik alleen ging douchen met zoontje kleedde ik mezelf uit en daarna kleedde ik m'n zoontje ook uit. In die tijd liet ik de douche alvast stromen zodat hij lekker warm zou zijn. Ik deed van m'n arm achter z'n rug langs en dan onder z'n billen hield ik m bij z'n kruis vast. (snap je t nog) Dan kon ik hem met 1 arm vast houden en met m'n andere hand kon ik hem wassen. De rest van de tijd hield ik hem goed met 2 handen vast. Als hij gewassen was en klaar was legde ik hem op het aankleedkussen in een dik badlaken en gaf hem even z'n speentje ofzo. Dan waste ik mezelf en droogde ik mezelf snel een beetje af en trok een badjas aan. Erna zoontje afdrogen en aankleden en dan mezelf verder aankleden. In bad gaan deed ik eigenlijk op dezelfde manier. Ik liet het bad wel lekker vol lopen en hield zoontje gewoon goed op de arm. Al vond hij in een klein laagje gewoon op de bodem van het bad liggen ook wel lekker en dan deed ik de sproeier af en toe over z'n buikje en beentjes. Poepen deed en doet hij hier nooit in bad, dus daar geen ervaring mee.
Ik heb trouwens ook wel eens gehoord dat moeders hun baby in een hydrofiele doek deden tegen het glibberen, maar ik heb dat hier eigenlijk nooit gedaan. Hij werd alleen glibberig na het wassen, dus dat deed ik altijd op het laatst, dan was het afspoelen en uit de douche.
Wij doen het meest samen, is voor ons makkelijker en werkbaarder. De een gaat in bad/douchen en de ander kleedt haar uit en weer aan. Onder de douche gewoon goed tegen je aan houden en lekker afspoelen. In bad vind ik zelf makkelijker om er veel water in te doen want dan zit je iets minder gebogen.
Hier deden we het samen. Ik ging in bad met baby, mijn man stond klaar als we erin gingen & eruit wouden komen.
Ik deed het precies zo! Aankleedkussen in de badkamer op de grond, beeb lekker wassen en daarna goed ingepakt op het aankleedkussen. Daarna kun je nog rustig zelf douchen. Plassen of poepen onder de douche is niet zo heel erg, maar in bad, ehm.. tja zo'n natte scheet is niet ideaal
Hier doucht mijn vriend bijna altijd met ons zoontje, eigenlijk al van begin af aan. Soms ik, maar met vriend komt eigenlijk makkelijker uit haha. Ik kleed de kleine uit, geef hem aan onder de douche en als ze klaar zijn pak ik hem weer aan om af te drogen/aan te kleden. Met babyzwemmen verzorg ik eerst mn zoontje en kleed hem aan en zet hem in de maxicosi, daarna ikzelf.
Ik ga ook al vanaf twee maanden ofzo met ons dochtertje in bad. Ik ga dan eerst zelf naar de badkamer, laat het bad vollopen, was mezelf, haren enz en ondertussen kleed mijn man ons dochtertje uit en komt haar vervolgens brengen. Het bad is dan helemaal vol en zo badderen we dan gezellig, ik sop haar lekker in, spoel haar af en dan pakt mijn man haar weer aan en wikkelt haar in een lekkere baddoek. Ik droog me af, kleed me aan en neem haar over zodat mijn man vervolgens in bad of onder de douche kan. Ik neem haar dan mee naar haar kamertje waar we lekker tutten en haar pyjama aantrekken.
Ik legde mijn kindjes altijd in zo'n ligkuipje in bad. Ideaal. Kon ik zelf ook in bad en makkelijk mijn kindje "soppen" Zoiets als deze; Bebe-Jou Aquasit Wit | Babypark
dit is min of meer hoe wij het ook doen, vaak gaan we savonds in bad of onder de douche met de kleine zodat een de kleine kan aanpakken en afdrogen. hier geen badpoepers...gelukkig! plasjes soms wel, maarja ik drink het water verder niet op ofzo, dus een beetje plas in een bad vol is bijna verwaarloosbaar.
Ik deed het kleine badzitje waarin ze kon liggen in het grote bad of onder de douche Nu heeft ze een zitje van de intertoys in bad.
ik laat het bad vol lopen kleed mezelf eerst uit en dan dl. dan gaan we lekker badderen en als dl klaar is komt ml haar halen droogt haar af en kleed haar weer aan. dl vind het nu heel gezellig en begint ook te spetteren
Ik heb geen bad maar een douche. Ik zette eerst alles klaar, aankleedkussen op de vloer, badlaken erop, kleertjes op de verwarming, dan mezelf uitkleden, dan baby en ondertussen was de douche al warm. Dan lekker wassen onder de douche. Ik heb gemerkt dat niet elk merk wasgel je baby heel glibberig maakt. Zwitsal vermeed ik want die is echt glibberig Na het wassen en nog lekker even onder de douche straal legde ik de baby op het aankleedkussen en pakte ik hem dik in. Daarna deed ik mij nog eventjes douchen. Dan zelf nog eventjes afdrogen, baby aankleden en klaar
Heb je zo geen ligstoeltje? Op die leeftijd vond ik dat echt handig. Kan je voor geen geld kopen. Hij ligt lekker en het stoeltje zit met zuignapjes vast. Je moet er natuurlijk wel bijblijven, maar je hebt je handen vrij. En na dat stoeltje, als ze kunnen zitten, bestaan er ook zitstoeltjes voor in bad. Vond ik ook handig.
Hier gaan we al vanaf week 2 samen in bad. We hebben het matrasje van delta baby. Dat is echt een aanrader! Baby drijft lekker en je houdt het matrasje een beetje ondersteunend vast. Man of ik gaat mee in bad en de ander wast, droogt af en verzorgt.
Hier doen we hetzelfde ook altijd samen omdat dat makkelijker is. Wij doen ook redelijk veel water erin zodat ze lekker warm met dr lijfje in het water ligt en wij houden dr gewoon goed vast tijdens het badderen.
Hier zowel in bad als onder de douche en ook met meer dan 1 kind tegelijk... Je moet er even handigheid in krijgen. - Eerst jezelf uitkleden en een badjas aan. - Alle spullen klaarzetten. Kleren of pyjama hang ik altijd over de verwarming in de badkamer. - Als je alleen bent zet je het badje met wat dikke handdoeken en een badcape in de badkamer naast het bad of de douche. - Kindje uitkleden, in het badje (lekker onder de doeken), zelf badjas uit en in bad stappen (nooit in bad stappen met een baby in je armen). Als je kindje klaar is weer terug in het badje. Hij ligt lekker warm en kan jou zien en horen. Daarna kan jij zelf je wasssen/haren en vervolgens afdrogen. Werkt hier prima. Je kindje droogt ook grotendeels op dus je hoeft niet met een kletsnat en koud kind over de gang naar de kamer. Voor onder de douche een handige tip. Gebruik een hydrofiele luier!! Volledig nat maken en op je borst plakken. Je kindje is dan niet glad meer maar blijft "plakken" aan de hydrofiel. Op die manier kan je je kindje goed en veilig tegen je aanhouden. Geen glibber (zoals je dat hebt met huid of huid zeker met shampoo erbij).
Voor in de douche is dit misschien nog een optie: https://draagdoek.nl/aqua/15-aquacarrier En indd hulp inschakelen van papa als het tijd is om af te drogen!