Hallo, Wij proberen zwanger te worden, maar vragen ons af of het nou juist wel of niet goed is om na de sex met de benen omhoog te liggen? Bevorder je de reis van de spermacellen naar de baarmoeder hiermee of sluit je zo juist de doorgang af, zodat de spermacellen er moeilijk doorheen kunnen? Wat is er nou wel en niet waar? Ik hoor zoveel tegenstrijdige berichten? Wie heeft het wel en wie heeft het niet gedaan en als je het wel gedaan hebt, hoe ga je dan precies liggen? En als je het wel of niet gedaan hebt, hoe snel ben je dan zwanger geraakt? Als je het niet doet, loopt dan een groot gedeelte van de sperma bij jullie ook weer uit de vagina? Wat een vragen allemaal, sorry hoor. Bedankt alvast voor jullie antwoorden!
Ja beentjes de lucht in! Kussen onder je kont is ook goed hoor, dat deed ik altijd 10a15min. Ik ben in ronde 4 zwanger geworden. Was al wel hiervoor al ontpild. Succes! (oh ja het meeste loopt er altijd weer uit)
Het schijnt te helpen. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je alleen maar zwanger kunt worden als je met de benen de lucht in gaat.
Bij mijn eerdere 2 zwangerschappen heb ik het gedaan (en 5 minuten blijven liggen), en wij zijn nou aant klussen voor de 3de en ook nou doe ik het weer. Bij mijn beide 2 kinderen ben ik in de 2de ronde zwanger geraakt...geen idee of het daaraan ligt, maar ze zeggen dat het helpt. Baadt het niet, dan schaadt het niet he
Met de benen omhoog is zeker niet slecht voor de doorgang hoor. Ik ga ook altijd even op een kussen liggen en blijf dan een half uurtje liggen. Voor mijn eerste zwangerschap ging ik ook altijd met de benen omhoog en ik was toen best snel zwanger.. Wil niet zeggen dat het daar door kwam. Maar baat het niet dan schaad het niet. Mijn gyn zei ook dat het best handig is om even wat omhoog te liggen en dan even te wachten met opstaan. Succes hoor.
Even lachen om je zin "het wil anders wel helpen als je met je benen de lucht ingaat " iig tijdens het klussen
Ik heb het nooit gedaan en ben bij 2 zwangerschappen in de eerste ronde zwanger geraakt en bij de 3e in de 2e ronde .
JA hoor hier ook...met die beentjes de lucht in... blijf meestal 15-20 minuten zo liggen, wet van de zwaartekracht
ik heb het nooit gedaan en meteen na de sex ga ik ook naar het toilet. komt ook gelijk best veel terug. maar toch zwanger geraakt van onze mooie zoon.
Volgens mij maakt het niks uit.....wij hebben echt alles uitgeprobeerd geloof me Als je maar niet meteen daarna al naar de wc gaat,gewoon ff blijven liggen...binnen 10 minuten zijn de sterkste zaadjes al door gezwommen,de rest komt er toch sowieso weer uit....
Geloof het of niet, hier zijn ooit wetenschappelijke proeven rond gedaan, en die resulteerden in het feit dat je bij kunstmatige inseminatie in het ziekenhuis nu ook daadwerkelijk tien minuten moet blijven liggen nadien. Je kunt wel zwanger worden als je meteen rechtstaat, maar het is dus beter om te blijven liggen. Het is ook belangrijk om de zaadlozing diep gepenetreerd te laten plaatsvinden, terwijl je je enkels vastgrijpt en de man niet meer beweegt. Zo komen de zaadjes vlak bij de baarmoedermond. Zoals gezegd: zonder dit lukt het ook, maar alle hulp is welkom
ik heb het nooit gedaan en ging altijd gelijk naar de toilet. Ik heb wel eens gehoord dat ze juist harder zwemmen als ze tegen de stroom inmoeten
Jaahh In mijn eerst zws,deed ik dat nooit,ging juist gelijk douche,vond ik altijd viez,en was gelijk 1e rond zwanger,ik probeer nu 1 jaar zwanger te worden,ik doe mijn benen omhoog,of stop ik tampom erin,doe alles wat mijn oma zegt en nogsteeds niks,ik denk als je zwanger moet worden dan gebeurt het,ook al doe je niks voor...Lastig maar ja..succes!!!
ik denk zelf ook niet dat het echt echt uitmaakt, als er een zaadje is dat snel is en een goede eisprong op dat moment word je wel zwanger zonder benen in de lucht, al blijf ik soms wel even liggen hoor, maar niet altijd..
Dat heb ik ook gehoord en doe ik dat ook welleens..maar ja ik denk dat als je te zenuwachtig bent en doe je alle gekke dingen om zwanger te worden dan komt het niet...
Er is al een ander topic met dit onderwerp maar ik wil hier ook wel even reageren. Ik zet altijd het voeteneind van het bed omhoog (electrische bodem) en zet daar mijn voeten op. Zo blijf ik een kwartiertje liggen. Is in ieder geval comfortabeler dan met je benen in de lucht. Moet je wel zo'n bedbodem hebben natuurlijk.