Wanneer door naar gynacoloog?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Wannabemommie, 21 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wannabemommie

Wannabemommie Niet meer actief

Hey meiden,

Afgelopen week ben ik bij de huisarts geweest, heb de situatie uitgelegd hoe lang we al proberen een kindje te krijgen (zit nu in ronde 16) Verteld hij me doodleuk dat ik nog even mag wachten tot hij me doorverwijst. Tegenwoordig staat hier 2 (?) jaar voor. Terwijl ze vorig jaar tegen me hebben gezegd 1 jaar :(
    Weet iemand hoe het zit met doorverwijzen naar een gyn? (of Fert. arts?)

Thanx alvast meiden!

2. Parels

Parels Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.337
    0
    0
    Zuid Holland
    Hee meis,

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar er word altijd gezegd dat er na een jaar gekeken word naar een doorverwijzing, wel stellen ze vaak als eis geloof ik dat je eerst moet tempen en/of ovulatietesten moet hebben gebruikt om een beter inzicht te krijgen in je cyclus...

Hoop dat er andere meiden zijn die uit ervaring kunnen zeggen hoe het verliep bij hun, en dat je daar wat meer aan hebt!

Hoop dat je toch snel doorverwezen word naar de gyn!

Heel veel succes,

Liefs Parels

3. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Nou dan zou ik jou ha maar ff aan de tand gaan voelen met zn 2 jr
    Na een jaar zou ie je toch echt wel moeten doorverwijzen als jij dat wilt

4. Wannabemommie

Dat dacht ik dus ook, misschien kan ik zelf een gyn bellen om te vragen hoe het zit? Dan hoeft mijn ha alleen maar een doorverwijzing te schrijven. Stel je voor de de gyn ook nog eens een wachtlijst heeft van een half jaar, ben ik volgend jaar een keer aan de beurt :(

5. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    eem gyn heeft niet zon lange wachtijd
    wat ik je wel kan zeggen temp ff 1 of 2 mnd sommige gyn willen dat nl
    Ik zou idd dan even spelen via de gyn en dat je ha een brief uitschrijft

6. olivia79

olivia79 Lid

20 feb 2008
    94
    0
    0
    Ik dacht ook dat het een jaar was.....Ik wacht deze cyclus nog even af, maar dan ben ik ook van plan naar de HA te gaan....ben benieuwd dan. Misschien hebben ze die regel dit jaar veranderd? Raar wel, want als jij denkt dat het echt nodig is, moet je toch onderzocht kunnen worden?

Hoop dat je toch een afspraak kunt regelen! Succes daarmee.

Liefs Olivia

7. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    ik ben niet eens via de huisarts gegaan maar ik ben dan ook een apart geval in het ziekenhuis,ze konden me al ;)

8. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Voor zover ik weet staat daar een jaar voor. Dat zeiden zowel mijn huisarts als mijn fertiliteitsarts. Succes meid.

9. essiee

essiee Actief lid

28 aug 2006
    320
    0
    0
    Gelderland
    Hoi,

Wij gaan sinds kort ook naar de gyn., maar wacht tijd van 2 jr is onzin.
    Ik heb eerst onze huisarts gebeld toen ik zei dat we al 1,5 jr bezig waren heeft ze ons meteen doorverwezen naar het zkh.

Daar heb ik een afspraak gemaakt en we konden geloof ik 2 weken later al terecht.

Dus zou als ik jou was gewoon verder aandringen en anders meteen het zkh bellen of een ander ziekenhuis proberen.

Sterkte essiee

10. Overal op internet staat 1 jaar en in alle boeken staat 1 jaar. Dus weet niet waar die huisarts dat vandaan haalt? :(

11. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Wij zijn nog niet eens een jaar bezig en ik heb m'n eerste bezoekje aan de gyn al achter de rug... Ik had last van vreemde steken in m'n onderbuik en nog een cyclusgebonden symptoom en mede gezien onze pogingen om zwanger te worden, vond hij het noodzakelijk om me door te sturen. En ik ben blij toe, want de gyn heeft endometriose geconstateerd. Maar twee jaar lijkt me echt veel te lang... Zou er toch echt op doorhameren hoor... Jij bent de client!

Sterkte meis!

Oh ja... bij mij ging het heel snel... Woensdag bezoek huisarts en vrijdag kon ik al bij de gyn terecht!

12. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    staat een jaar voor hoor.
    laat je niet van de wijs brengen.
    wel is een 2 of 3 maanden tempen een goede tip, daar kunnen ze al veel uit maken.

13. saro

saro Lid

26 sep 2006
    63
    0
    0
    hoi hoi

ik ben ook pas geleden naar de ha arst geweest omdat wij nu een jaar bezig zijn en dat staat er voor mijn huisarts had ook zo van als je nou een half jaar bezig bent dan nog niet maar je bent al een jaar bezig en hij heeft mijj gewoon door gestruurt voor de rest heeft hij niks gezegt met oog op tempen of ovu testen
    en ik kan volgende week vrijdag al naar de gyn
    maar gewoon door vragen en anders zelf de gyn opbellen voor een afspraak en je dan moet je ha wel een verwijs brief maken

oke ik werd ook snel door gestuurd omdat ik waarschijnlijk een beginnende vorm van ms heb maar iedereen kan gewoon naar een jaar te hebben gewacht door gestruurt worden

heel veel succes ermee en ik laat het wel weten als ik volgende week ben geweest

knuffels saro

14. Wannabemommie

Thanx meiden voor jullie reacties. Ik ga maandag de gyn zelf even bellen en info vragen! Jullie horen het van me :)

15. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hoi wannabemommie,

Je kunt ook naar een fertiliteitskliniek.
    Dan heb je geen verwijzing van de huisarts nodig en
    ter plaatse bekijken ze of ze je al kunnen helpen of dat
    je nog even kunt doe-het-zelven ;)
    Alle behandelingen worden gewoon vergoed!

Groetjes Elke

16. Wannabemommie

Hoi Elke,

Hoe kom ik aan adresgegevens/telefoonnummer van zo'n kliniek?
    Dat is wel een goeie zeg! Dan ga ik daar gewoon heen! :)

17. Wannabemommie

18. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hoi wannabemommie,

Ik heb ze gewoon gemaild en het probleem
    (lange cyclussen en uitblijven zwangerschap) uitgelegd en
    wij mogen aankomende vrijdag op intake komen (in de Mortel NBR)

Een vriendin van me heeft PCO en zij heeft heel goede ervaringen
    daar. Via haar ben ik daar terecht gekomen.

Veel succes en we houden elkaar op de hoogte :)

Groetjes Elke

19. Wannabemommie

Hey Elke!

Dat is al mooi snel a.s vrijdag!
    Ik ga ook even kijken welke ik ga bellen, mijn vriend vind het ok als ik een fert.kliniek ga bellen. Dus ga zo even een nummer zoeken :)

Welke ronde zit jij nu als ik vragen mag? En hoe lang zijn jou cyclussen?

We houden elkaar op de hoogte :)

20. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hoi Wannabemommie,

En al gebeld?

Ik zit nu in de tiende maand, maar ga pas de zesde ronde in door die lange cyclussen (zie onderschrift).

Vanwege die lange cyclus slik ik ook teunisbloemoliecapsules en etos zwangerworden. heb wel het idee dat het iets doet, maar het gewenste resultaat blijft tot nu toe nog steeds uit ;)

Hoe zijn jouw cyclussen?

Groetjes Elke

Deel Deze Pagina