Met de billen bloot; hoeveel kg weeg je?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door roever, 26 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leentje86

    leentje86 Actief lid

    24 jan 2011
    401
    644
    93
    valt heel erg mee, vooral mijn porties aangepast, niet heel anders gaan eten. veel water drinken en sporten. sinds juni op dit gewicht.. :)
     
  2. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.154
    17.148
    113
    Vrouw
    160 en 55 kg... niet zwanger .
    'S ochtends kop thee + 2 boterhammen
    Tussendoor 1 boterham
    Lunch: 2 boterhammen + stuk fruit
    Tussendoor: mueslireep / liga koek / sultana oid
    Dan avondeten.
    S avonds wel een reepje choco of een koek.

    Ik drink enkel water en thee, in het weekend ook wel fris.

    Verder werk ik 4 dagen, heb best wat beweging op een dag.
     
  3. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    178 cm en ik weeg nu 65 kg.
    Ik ben altijd heel dun geweest, ondergewicht of randje ondergewicht, maar sinds de ivf een aantal kilo aangekomen. Ik vind mijn gewicht nu prima, maar ik hoef niet zo nodig nog meer aan te komen (tenzij ik zwanger word natuurlijk).
    In principe kan ik niet echt sporten, mijn gezondheid laat dat niet toe, maar sinds een paar maanden aan het sporten met fysio (weer), en nu lukt het aardig. Misschien is het veel minder dan een normaal persoon zou doen, maar ik werk me echt in het zweet. En dat voelt lekker daarna! Ik probeer ik elke dag yoga te doen en/of een flink stuk te wandelen, maar de laatste tijd is dat er niet zo goed van gekomen. Mooi moment om mezelf weer even een schop onder mn hol te geven, ik ga straks een rondje plas doen :)

    @roever waarom moet je verhuisd zijn om meer te gaan bewegen? ;)
     
  4. merel80

    merel80 Bekend lid

    3 mei 2009
    812
    39
    28
    1.70 en 50 kg.

    Wat ik eet: zeker 6x per dag, vegetarisch, veel plantaardig, bijna alles zelfgemaakt, geen pakjes en zakjes, geen zuivel (verdraag ik niet) en verder sport ik veel en is mijn werk ook aan sport gerelateerd. Val snel af, dus moet mijn best doen om dit gewicht zo te houden.
     
  5. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.457
    7.295
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik ben 1.60, niet zwanger en weeg 74kg :( veel te zwaar, zit ook niet lekker in mn vel maar goed eten is een drama. Als ik vroege dienst heb eet ik meestal maar 1x rond 17:00/17:30 en als ik late dienst heb rond 14:30/15:00... verder hier en daar wat frietjes tussendoor op het werk. Als ik thuis ben eet ik opzich wel redelijk gezond en weinig snoepen. Probeer ongeveer 2x per week naar de fitness te gaan en dan +/-2uur.. ik wil tot 11.11 5kg afgevallen zijn maar mijn doel is 58-60kg wat ik 4 jaar geleden nog woog.
     
  6. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Ik ben 75 kilo bij een lengte van 1,79m. Ik heb een gezond BMI, maar zou er wel een paar kilo af willen, want ik baal nu echt van mijn buik. Als mijn man weer thuis is maar weer wat meer op mijn voeding letten :rolleyes:
     
  7. roever

    roever Niet meer actief


    Haha....
    Omdat ik het hier niet leuk wandelen vind en/of buiten bezig te zijn!
    Straks wonen we aan randje van het bos, hebben we al een stuk grotere tuin en moet ik dagelijks al meer lopen/fietsen om bij 1 vd pony’s te komen
    Dus dan beweeg ik ongemerkt al 5 x meer dan nu denk ik haha
     
    Pimpelmeesje vindt dit leuk.
  8. Gul83

    Gul83 Bekend lid

    22 apr 2010
    564
    27
    28
    Ik ben 1.54 en weeg nu 56kg. Ik ben de laaste drie maanden 10,5 kg afgevallen en wil zeker nog twee a drie kilo er af. Ik ben afgevallen door eetmomenten te verminderen naar twee en koolhydraten vermijden. Verder eet ik best veel en heb tussendoor totaal geen honger. Ontbijten doe ik bijvoorbeeld met een of twee gekookte eieren, 1 tomaat, 1/2 komkommer, feta kaas, olijven en walnoten. ‘s Avonds eet ik vlees en groente. Ik hou niet zo van fruit dus sla dat vaak over.
    Ik sport niet echt geregeld maar ga af en toe op vrije dagen zwemmen en ‘s avonds doe ik pilates oefeningen.
     
  9. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    178 en 72 kilo.

    Voor mij Zwangerschap was dit 62 na zwangerschap 62 en ben dus pas daar na aan gaan komen :roflmao::D:rolleyes::|
     
  10. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Ik ben 1.72 en 55kg. 8,4 weken zwanger.
    Ik ben de 1e paar weken 0.3kg afgevallen vanwege misselijkheid en braken
     
  11. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Bij 1,72m nu 68,2 kilo en eind mei nog 80,4. Nu nog 3,2 eraf tot mijn streefgewicht.
     
    Indire vindt dit leuk.
  12. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.679
    15.094
    113
    Nabij Utrecht
    170 cm en 83 kilo.
    Veel te zwaar dus
    Helaas zit het meeste gewicht in me borsten (80-85 E) en me maagstreek/buik (familietrekje helaas)

    Sporten lukt amper wegens een lichamelijke beperking en ik heb een zittend beroep 40 upw.
    Moet het dus hebben van alleen letten op mijn voeding.
    Ik eet in de ochtend 2 boterhammen.
    Tussendoor fruit
    Lunch 2 boterhammen
    Middag koekje
    Avond eten (groente aardappels vlees).
    Late avond niks meer.
     
  13. roever

    roever Niet meer actief

    Super leuk al die verschillende reacties te lezen!! :)

    Mij word de laatste tijd gezegd; als je het echt graag wilt dan kun je alles!
    En zodra je “faalt”... dan wilde je het nog niet 100%

    Het maakt me verdrietig, want zal het echt zo zijn?
    Ik bedoel, ik weet hoe zielsgelukkig ik ben in 1/2maatjes kleinere kleren en hoe zeker ik mij dan voel!
    En kan er geregeld tranen om laten etc!
    Maar is dit dan niet genoeg??
    Elke x weer word ik na een goede paar dagen aangetrokken tot iets “slechts” , eet dat en besef dat ik t eigenlijk helemaal niet zo lekker en waard vond?! :(
    Herkenbaar?
    En hoe gaan jullie er mee om?
     
    baby90 vindt dit leuk.
  14. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.556
    1.909
    113
    1,72 en 50 kg.
    Tijdens m'n zwangerschap was dat 65 kg. Ik zou graag een kg of 55 willen wegen...
     
  15. Leentje1982

    Leentje1982 Fanatiek lid

    14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    1,56 meter en 52 kilo.
    Tijdens zwangerschap op mijn zwaarst 70 kilo, woog voor ik zwanger werd, altijd 59,5 kilo, blij dat het nu minder geworden is
     
  16. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.337
    811
    113
    Ben 1.63 en weeg 53 kilo. Zou graag nog 2 a 3 kilo eraf willen, maar vooral wat strakker in mijn vel zitten. Ik gebruik de myfitnesspall app en neem rond de 1100 kcal per dag.
    Sport 1 a 2 keer per week en beweeg elke dag ongeveer 2 uur. Daarnaast een peuter van 2 om achter aan te rennen haha.
    Zou graag meer willen sporten/bewegen, maar dat is helaas vaak niet mogelijk wegens fibromyalgie.
     
  17. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.820
    6.968
    113
    Vrouw
    Brabant
    Je eet echt veel te weinig, zeker met de beweging die je ook hebt elke dag.
     
  18. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.820
    6.968
    113
    Vrouw
    Brabant
    Heel herkenbaar. Als je iets echt graag wil dan kun je alles, dat klopt niet hoor. En als het dan niet lukt heb je het gevoel dat je faalt en is de kans groot dat je alleen maar meer gaat eten. Zo werkt het bij mijn tenminste. Dus als ik de fout in ga, jammer, maar ik blijf positief.
    Hoe ga ik ermee om, tja, het blijft een levenslang gevecht vrees ik, hopelijk wel een keer met resultaat. Ben nu 1.68 en 91 kilo, veel te zwaar dus.
     
  19. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Ik ben 1.65, heb vandaag toevallig precies de 65 kilo aangetikt en ben 18 weken zwanger.
    Voor mn zwangerschap zat ik rond de 58 kilo.
    Voor ik zwanger werd fietste ik veel en had ik een fysiek zwaar beroep. In de maand dat ik zwanger raakte ben ik toevallig ook net van baan gewisseld, waardoor ik nu de auto moet gebruiken ipv fiets en fysiek veel minder zwaar werk doe. Daar komt het aankomen, naast mn zwangerschap, ook wel wat door denk ik, dus probeer nu wel een beetje op te letten
     
  20. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Ik denk dat je afvallen/gezond eten misschien wel een beetje met stoppen met roken kan vergelijken, het is gewoon hartstikke moeilijk! Tenminste zo denk ik erover:rolleyes:
    Zeker als je een poging gaat wagen als je eigenlijk al niet zo lekker in je vel zit.

    Bij mij hielp het om tegen mezelf te zeggen dat als ik ECHT snak naar die pannekoek/sigaret/chips, het gevoel over een paar minuten voorbij/minder is. Het is nu rot, maar als ik iets anders ga doen is het over een aantal minuten wel minder. Dat hielp.

    Maar als het een keer niet lukt, probeer niet te hard te zijn voor jezelf, dat doen anderen wel voor je. En ook met die paar extra kilo'tjes ben je vast een fijne vriendin/moeder/echtgenote/collega etc:thumup:
     
    roever vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina