ideeën gezocht voor 2 dreumessen op 1 kamer

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Linda10280, May 27, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Nou, de titel zegt het al.
    Ik ben dus op zoek naar ideeën.
    Wij wonen in een 4 kamer eensgezins woning.
    Heel leuk verder...maar we zijn een gezin van 5 en komen dus een slaapkamer tekort.
    Onze jongste was een aangenaam kadootje.
    Die slaapt dus nu nog steeds op onze kamer.
    Nou hebben mijn man en ik de grootste slaapkamer (bijna 6 meter lang en 4 meter breed)
    En hebben we besloten om onze 2 jongens bij elkaar op de kamer te laten slapen.

Heeft iemand hier ervaring met 2 kinderen op 1 kamer?
    En hoe gaat dat?
    Damiën is bijna 3 en Jayden is 15 maanden.
    Iemand misschien een foto van een kamer met 2 kinderen erin?
    Om een beetje een idee te krijgen hoe ik het , het beste kan indelen.
    Onze kamer is er groot genoeg voor om mooi 2 bedden te plaatsen en nog genoeg "speel" ruimte over te houden.

Kortom, tips, adviesen, ervaringen...en...foto's gevraagt :)

Liefs Linda

2. Niet meer actief

Hoi,

Wij hadden hetzelfde probleem toen onze 3e dochter geboren werd.
    Het was eigenlijk niet meer de bedoeling om er nog 1 bij te krijgen, maar ik werd door de pil heen zwanger.
    Wij hadden maar 3 slaapkamers: 2 op de eerste verdieping en 1 op de tweede verdieping en allemaal dus gevuld.
    Wij hebben onze oudste 2 meiden eerst bij elkaar op de kamer gedaan maar dat ging totaal niet samen. Nu waren ze dat ook niet gewend natuurlijk en ze zijn 8 en 7 jaar oud dus allebei hun eigen willetje.

Wij hebben uiteindelijk gekozen om onze eigen slaapkamer (van 21 m2) op te delen in 2: zeg maar wij hebben nu 2/3 van de oorspronkelijke kamer en ons kleine meisje 1/3.
    Het is niet groot bij haar, maar alles past erin en iedereen heeft nu zijn eigen plekje.

Als ze straks ouder is, dan heeft ze vast meer ruimte nodig, maar dat kunnen we dan altijd nog oplossen door een dakkapel te plaatsen.

Mischien niet helemaal het antwoord wat je zocht, maar ik wilde je dit toch even laten weten.

Succes met zoeken naar oplossingen.

gr. Naja

3. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    Dat was idd ook het eerste dat in mij op kwam. Waarom deel je jullie slaapkamer niet op en maak je er 2 kamers van. Van een kamer van 6x4m kan je na mijn inzicht best 2 mooie ruime slaapkamers maken.

4. randi

randi Niet meer actief

ik heb een zoon en dochter van 14 en 12 die voor 6 maanden een kamer moeten delen omdat onze onverwachtse cadeau nina en tia er kwamen en we maar 3 kamers hebben en die nieuwe woning pas binnen 6 maand af is. van de oudste hebben we de grote kamer in 2 gedeeld door middel van hun kleerkasten. we hebben die in het midden van de kamer tegen elkaar gezet zodat elk zijn eigen privé stukje heeft en het lijkt op een eigen kamertje en dit werkt goed ( en het zijn pubers hé :) ) nina en tia hun bedjes staan naast elkaar met een meter tussen maar die zijn gewoon van met meer op een kamer te slapen, eerst in de coveuse en thuis sliepen ze de eerste maand zelfs samen in het park

5. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    @Naja: Toch bedankt voor je reactie.
    Ja ik maak me niet zo heel erg druk of het wel of niet gaat.
    Ze zijn nog zo klein ;)
    En buiten dat hebben we geen keuze.
    Ik kan (wil) de kleine niet met m'n dochter samen plaatsen.
    Zij is 6 en heeft sinds vorig jaar net een nieuwe prinssesen kamer gekregen.
    Al haar spulletjes zouden niet in de kamer passen als ze 'm moest delen.
    Het is ook niet haar "probleem".

Tja, wij wouden/willen in eerste instantie ook de kamer in 2'n delen.
    Maar wij zitten met een zolder probleem.
    Wij hebben zo'n balkon (viede?) in onze kamer.
    Wij zouden dan eerst de plafon helemaal moeten verlagen en dan een muur (gipsplaten) in het midden maken.
    Maar dan zit er weer 1 zonder raam.
    En het kost een berg en is ook nog is een hele verbouwing die ik nu echt niet zie zitten.
    Daarintegen huren we ons huisje ook nog. (particulier)
    Hopelijk komt het een keer te koop en kunnen we ons gangetje gaan ;)

Ze komen dus echt samen op 1 kamer.
    En in de toekomst (wanneer ze wat ouder en zelfstandiger zijn...en ook meer behoefte hebben aan prive) dan gaan we de boel drastische verbouwen.
    Plafon verlagen en zelfs de zolder woonbaar maken.
    Want er is wel een hoop ruimte te maken in ons huis.
    Maar dat kost helaas geld wat wij nu niet hebben ;)

Maar zo en zo bedankt voor het mee denken!

6. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    Misschien een stapelbed? En dan niet zo een recht boven elkaar. maar 1 hoog bed en dat het andere bed er haaks onder staat?
    Dat is gezellig en dan hebben ze onder de andere helft ook nog een "gezellig"speel hoekje(denk aan hutten bouwen als ze wat ouder zijn!)

Of als je ieder een eigen bed doet: beide een "eigen"thema kant geven.
    de 1 bv vissen(blauwe muur, visjes nachtlampje, stickers. En de ander bv strand(gele muur, schelp lampje etc.)

suc6, en dan nog wat, het is toch helemaal niet verkeerd om 2 kindjes bij elkaar te laten slapen? Vooral als ze niet beter weten! Is nog gezellig ook!
    Ok kan me voorstellen dat als ze gaan puberen, vriendinnetjes krijgen etc. het een ander verhaal is, maar dat duurt nog zoooooo lang! hahaha

kus miek

7. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
  8. juut26

juut26 Fanatiek lid

Apr 28, 2007
    4,862
    0
    0
    Roosendaal
    whahaa miekie om die laatste moest ik wel even lachen!

9. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    hahaha ja ik ook, ijzersterk
    je kunt ook twee hoogslapers in het midden van de kamer zetten, dan hebben ze wel ieder een eigen plekje. mijn zwager heeft het ook zo gedaan i.p.v een muur toen ze gingen verbouwen, want hun jongens kruipen toch bij elkaar, aparte kamer of niet

10. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Hai dames.
    Bedankt voor het mee denken.

Helaas is een hoogslaper of iets in die richting nog geen optie.
    Jayden slaapt nog in zijn ledikant en Damiën heeft pas een nieuwe formule 1 auto bed gehad.
    Als ik die weg haal word het gehaaid schreeuwen en boos zijn ;)

Vandaag ga ik behang halen voor de kamer.
    Ga voor laminaat kijken en een leuk kleed.
    Verder heb ik op mp al op een leuk tafeltje met 2 stoeltjes geboden om de kamer wat aan te kleden.
    Damiën heeft een leuke speelgoedkist wat in de kamer kan.
    En ze hebben een grote houten treintafel.
    Wanneer het af is show ik wel een foto.
    Maar dat duurt nog even haha ;)

11. Tigger

Tigger Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    2,803
    0
    0
    Maar als je 4 kamers hebt, dan kan iedereen toch een eigen kamer hebben? Tenminste als papa en mama op 1 kamer slapen. :)
    Of begrijp ik je verkeerd?

12. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    @Tigger: 4 kamers in totaal dus ;)
    Woonkamer inbegrepen + 3 slaapkamers = 4 kamers haha :)

13. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Haha, die Miekie! grapjas!

Ik ben de helft van een tweeling en heb het altijd heeel leuk gevonden om een kamer te delen. Toen we onze eigen kamer kregen kropen we nog steeds bij elkaar op de kamer of soms nog bij elkaar in bed (toen waren we wel klein hoor :D )

succes met de ideetjes
    Amber

14. hardloper

hardloper Niet meer actief

ik heb bij de meisjes een gordijn gemaakt in de kamer, zodat ze allebij een afgesloten gedeelte hebben, en dat ze daar wel weer een grote kamer van kunnen maken door het open te schuiven. een muur kan niet, omdat het raam in de hoek zit, dus dan heeft er een geen licht. het gordijn werkt wel goed :D

Share This Page