fulltime werken?! Ik merk steeds vaker dat ik raar word aangekeken omdat ik fulltime werk. En je kind 50 uur per week (incl. reistijd) naar een ander brengen, dat zou een ontzettende crime zijn. De gastouder die ik nu heb, vind dit ook en stopt er nu dus ook mee. Ik ben het een beetje zat hierom steeds veroordeeld te worden! Dus nu wil ik wel eens weten wie op dit forum ook mama zijn én fulltime werken. We kennen de nadelen nu wel, maar DIT zijn de voordelen: * Je geniet des te meer van het spelen/de verzorging/de tijd die je met je kindje doorbrengt (elke avond en in de weekeinden). Dit is ineens niet meer vanzelfsprekend en je gaat je kindje meer waarderen! * Je hebt nog kans om door te groeien in je functie. Wat is dat voor mentaliteit; je bent mama dus nu hoeft je carrière niet meer zo?! * Je verdient meer geld dan Jan Modaal (afhankelijk van welke functie je vervult) en kunt je kind dus financieel een zeer goede situatie bieden. Hij/zij zal nooit iets tekort komen. * Je bent niet alleen de "Moeder Van", maar ook nog je eigen persoon, met eigen verantwoordelijke baan. Je hebt je kind, én je eigen leven. Er zijn er nog wel meer hoor, maar dan ben ik nog wel even bezig Daarnaast is het erg makkelijk voor vrouwen die getrouwd/samenwonend zijn om op fulltime werkende moeders af te geven. Zij hebben een werkende man, en dus een goed inkomen, en hoeven zelf nog maar parttime te werken. Soms word me glashard gezegd: "Ga toch halve dagen werken". Tuurlijk, ik betaal een huur van 750 p/m en heb nog een kind te onderhouden; alsof dat haalbaar is! Wie is het met me eens?
nou ik word gek aangekeken omdat ik NIET werk... altijd de vraag werk jij niet ohhh... ga je ooit nog werken en waarom niet enz... dus bij deze je hoeft ook niet altijd te werken want dat het moet tegenwoordig word je ook niet goed van.... maar is ongeveer beetje hetzelfde dan wat jij hebt alleen dan toch anders
Ik werk ook fulltime. Heb wel al mijn uren op 4 dagen gepropt zodat ik toch nog een dagje met mijn meisje kan doorbrengen. Maar wat betreft de voordelen ben ik het niet helemaal met je eens. Als het financieel niet nodig was, zou ik zeker weten minder gaan werken. Je kunt wel zeggen dat als je het financieel goed hebt je je kind alles kunt bieden, maar volgens mij zijn kinderen het meest gebaat bij immateriele zaken zoals aandacht etc. En daarbij: wat is er mis met de mentaliteit van iemand die ervoor kiest thuis te blijven bij zijn of haar kind? Ik vind dat juist bewonderenswaardig! Maar zoals je ook schrijft: om alle kosten van het dure leven te betalen is het soms wel nodig. Voor jou, voor mij dus ook. Maar als het niet nodig was, zou ik het wel weten hoor!
Ach mensen hebben altijd wat te zeuren over werkende en niet werkende moeders. Mijn moeder werkt fulltime met 4 kinderen en ik wil de eerste maanden thuis blijven om vervolgens parttime te gaan werken. Maar ik heb nog een partner die het geld binnen brengt en dat heb jij ook niet. Ik vind het alleen maar super van je dat je zo hard werkt om Dean een goed leven te geven. Elke moeder moet lekker voor zichzelf bepalen wat ze doet.
Tja, ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet aan moet denken om Jayden 5 dagen weg te brengen! Ik ken ook niemand die wél fulltime werkt... Vaak is het toch hoe minder hoe beter! Als hij naar school gaat, kan ik altijd weer meer gaan werken en carriére maken.... Wat je trouwens ook prima parttime kan doen! Setje
Benijdenswaardig? Vind ik niet. Niets is makkelijker dan hele dagen thuiszitten, met of zonder kind. Imho heb je dan NIETS gepresteerd, maar dan ook echt helemaal niets. Tuurlijk, nu krijg je de huismoeders die over het huishouden beginnen, de boodschappen etc. Dat dat ook een hele klus is. Maar ik heb dat huishouden zelf toch ook?! En dan ook alleen hoor, heb geen partner die af en toe ff bijspringt. Mijn bazin heeft 4 kids, waarvan de oudste 25, die heeft ze op 16-jarige leeftijd gekregen. En daarna dus nog 3, waarvan de jongste 6. Zij was dus ooit een alleenstaande tienermoeder en heeft het nu geschopt tot een hoge functie in een internationaal miljardenbedrijf; dát vind ik bewonderingswaardig!
Waar wind je je zo over op als je zo achter je keuze staat. En is het wel een keuze, als je alleenstaande moeder bent om fulltime te werken? Begrijp me niet verkeerd, het lijkt me verrekte zwaar om dat allemaal bol te werken, maar als ik de keus had, en die heb ik ook, kies ik er toch voor om parttime te werken.
moet er ook niet aan denken om me kind 5 dagen naar een ander tebrengen ik heb geen kinderen genomen om ze 5 dagen pw bij een ander tebrengen omdat mama werken moet vind het echt drie keer niks maar dat is mijn mening
Ten eerste wil ik even zeggen dat jij moet doen waar jij je goed bij voelt. Dus als jij je goed voelt bij fulltime werken met een kindje is dat jouw beslissing. Nu mijn mening: Ik vind het eerlijk gezegd wel sneu voor het kindje als de moeder fulltime werkt. Zeker ook omdat er bij Dean geen vader in het spel is en hij dus eigenlijk alleen jou heeft. Ik begrijp best wel dat het leven duur is en dat je met parttime werken geen 750 euro huur kunt betalen. Maar er is ook nog zoiets als huursubsidie (en andere subsidies) waar je recht op hebt als je parttime werkt en dus minder verdient. Ik heb 2 kinderen en ben getrouwd en mijn man zorgt voor het grootste gedeelte voor het inkomen. Maar ben ook alleen geweest de eerste paar jaren met mijn dochtertje en toen was er geen man voor het inkomen en ook geen alimentatie. Toch heb ik er in het begin voor gekozen om niet te werken en later bewust parttime te gaan werken. Oke, minder te besteden. Maar ik vond de tijd met mijn kind toch wel veel belangrijker dan meer geld te hebben. Je hebt het er over dat je in het weekend en 's avonds tijd zat hebt voor Dean. Oke, weekends ben ik met je eens. Maar Dean komt straks ook op een leeftijd dat hij om 19 uur 's avonds naar bed gaat. Dan heb je misschien 1 of 2 uurtjes met hem. Vind ik persoonlijk erg weinig. Maar ja... nogmaals... het is jouw beslissing en jou keuze. En als jij het idee hebt dat je het allemaal goed doet waarom open je dan dit onderwerp eigenlijk? Dat begrijp ik niet hoor. Want dan moet je ook wel weten dat je reacties krijgt die minder leuk zijn.
Liefde is veel belangrijker dan geld! Ik heb meer respect voor de moeders met kinderen die noodgedwongen van een uitkering leven en het toch maar mooi redden! MIjn tante is zo'n voorbeeld, altijd weinig inkomsten gehad wel 4 meiden groot gebracht. En wat voor meiden, meiden waar ze trots op kan zijn, zit geen greintje materialisme in. Ze zijn blijer dat je op hun verjaardag komt, dan dat je een cadeautje meeneemt en dat was al zo toen ze klein waren. En ook ik vind dat je geen kind op de wereld zet om vervolgens 5 dagen te gaan werken. Ik moet er neit aan denken ook als ik geen partner had, zou ik niet fulltime gaan werken. no way
En daarbij vind ik het helemaal niet gek dat je een alleenstaande moeder bent dat je fulltime werkt! Al zou ik persoonlijk dan wel overwegen of 4 dagen mogelijk is. Maar met bovenstaande punten ben ik het dus niet echt eens .
Sorry hoor maar ik stoor me ontzettend aan deze "domme" opmerking. Net of je niet bestaat als je geen hoge functie ergens hebt in een interessant bedrijf :x Slaat natuurlijk helemaal nergens op. Ik vind het belangrijk om veel tijd met mijn kinderen door te brengen en dat is mijn keuze daar in! PUNT.
maar waarom heb je zo onwijs hoge huur dan? goedkoper wonen geen optie? maar mijn moeder heeft 5 meiden... en is geschieden.. heeft 4 jaar lang voor ons gezord met alleen 2 keer per week oppaskindje dan.. en 1 keer per week een ochtendje schoonmaken en we hadden verder toch ook alles dan... zelf vind ik het ook wel veel.. komt misschien omdat ik zelf niet werk dan.. maar als je niet anders kan is het niet anders.. is het geen optie om oppasen kinderen te nemen dan? bij jezelf thuis als je graag meer bij je zoontje wilt zijn? kijk als je het allemaal goed vind zal ik dit topic inderdaad niet openen je doet waar jij je goed bij voelt dan is het toch goed?
Ik ben deze discussie zo zat! Dat jij wil of moet werken is prima. Dat ik een halve dag in de week maar werk is ook prima! Ik heb vanaf mijn 17de tot mijn 29ste full-time gewerkt en daarvan 6 jaar 6 dagen per week! Maar wat carriere! Ik geef helemaal niets om een carriere! Ik wil er zijn voor mijn kind. Ik wilde kinderen, dan zal ik er ook voor zorgen! Mijn man en ik hebben eerst gezorgt dat ik eventueel zou kunnen stoppen als we een kind kregen, en daar heb ik voor gekozen! Mijn keuze, jouw keuze geen van 2 is misschien ideaal, maar het is wat jezelf wilt!
Als alleenstaande moeder kun je niet veel anders, dus dan snap ik je wel. En neem ik ook echt mijn petje voor je af. Maar als je het met zijn 2-en doet, vind ik het prettig dat ik toch heel veel tijd met mijn zoontje kan doorbrengen. Zelf werk ik op dit moment 12 uur in de week, dit zal wellicht nog wel naar de 20 worden opgeschroefd te zijner tijd, maar nu nog effe niet. Een vraagje: is dit ook echt wat jij wilt? (ik bedoel als je had kunnen kiezen, had je dan ook 40 uur gewerkt?)
Ik persoonlijk zou niet fulltime willen werken puur omdat ik niks wil missen van mijn kind, ze zijn maar 1x klein.