Wij hadden een Quinny speedi en die mochten we altijd (Mallorca en Turkije ) mee nemen tot de gate. Inklappen met een span band en gingen er als laatste in. Nooit beschadigd.
Wij zijn toen met KLM naar Rome gevlogen en mochte onze bugaboo cameleon meenemen tot de gate. We hadden via marktplaats een transpottas gehuurd en de kinderwagen was niet beschadigd. Naar Tanger hetzelfde. Toen hadden we hem wel afgegeven bij ons bagage, maar hij is niet beschadigd geraakt. Ik vond het ideaal om de bugaboo mee te nemen. Vaak waren we uren aan het wandelen en dan kon de kleine gewoon slapen. Een goedkope buggy kan vaak niet in slaapstand.
Vlieg je Transavia? Ik heb onze kinderwagen inclusief reiswieg (ze was toen 4,5 maand) mee laten vliegen. Gewoon in de transporttas (prampack). Kwam er onbeschadigd uit en wat hebben we er een plezier van gehad! Hij ging uiteraard in de Bagageruimte, maar je levert hem niet in op de band tussen alle koffers. Even afgeven bij odd sizes.
Hier ook geen problemen gehad. Je levert de wagen pas in als je echt het vliegtuig in gaat. Ze gaan er als laatste in en als eerste er weer uit. Nog geen beschadigingen gehad of iets. We hadden toendertijd geen kleine buggy maar zo'n 3 wiel buggy met grote luchtbanden. Heerlijk ding
Wat ik zou doen is een rol vershoudfolie meenemen en daar de grootste gedeelte inpakken. De wielen tussen de wagen inklemmen en dan met die rol er overheen zodat alles mooi bij elkaar blijft. Voor de terugweg zou ik dat ook doen dus ff een extra rol meenemen ... Oefen even thuis of dat je voldoende hebt aan een rol. Kost niets en beschermd volgens mij voldoende. We hebben het namelijk hier wel eens in de auto gedaan en daardoor was het een compact pakketje. Overigens zou mijn easywalker echt wel mee gaan ... geen haar op mijn hoofd dat ik een buggy op vakantie gaan nemen ... zo'n ondingen om achter te lopen.