Ik ben gisteren bevallen van ons tweede kindje Bij mijn dochtertje heb ik 2 jaar terug ook bv gegeven, na een moeizame start (veel pijn, veel moeten kolven etc) liep het als een trein. Nu bij ons zoontje loopt het op zich erg goed, vrij vlot na de bevalling hapte hij al goed aan. Gisteravond en vannacht heeft hij ook even goed gedronken. Wel was hij tot en met vandaag nog steeds wat misselijk en spuugde zo nu en dan steeds wat slijm, waardoor hij vandaag overdag niet zoveel heeft gedronken. Zostraks rond 7 uur ging heeft hij wel weer even lekker getankt. Het kan toeval zijn, maar hij drinkt uit mijn rechterborst steeds goed, terwijl hij links maar matig drinkt. Hij hapt wel aan, neemt dan een paar teugjes en laat weer los. Dan duurt het weer even voor hij weer goed pakt. Misschien waren het net de voedingen dat hij wat minder honger had en bij rechts toevallig wel, of kan het zijn dat rechts beter op gang is dan links? Toen ik hem links had voelde ik mijn rechtertepel ook (prikkel) andersom niet. Iemand tips hoe ik hem ook links goed kan laten drinken?
Probeer de rugbyhouding eens, hoofd op je hand lijfje onder je arm richting je rug. Als dat wel wil, is het handig om even goed naar zijn nek te laten kijken, kan zijn dat er tijdens de bevalling iets niet helemaal lekker is gaan zitten.
Oh gelukkig! Anders die borst even steeds als eerste aanbieden, zodat ook daar de productie goed op gang komt. En inderdaad verschillende houdingen proberen... Lekker genieten nu!
Precies: vooral de mindere borst even telkens als eerste aanbieden. De boel moet even de kans krijgen om op gang te komen. Fijn dag heb inmiddels lukt. Gefeliciteerd met je kleintje!!!