Over die t.v. ... had ook dezelfde mening, bang dat hij dan niks anders zou willen, wil ook liever dat hij SPEELT en ontdekt. Maar toch, af en toe... En op zich vind ik bepaalde programma's wel goed voor kinderen. Zoals HOPLA of BUMBA. Het valt me op dat hij er ook dingen van leert, dus da's leuk! Ik moet eerlijk bekennen dat ik de t.v. nu gebruik voor momenten dat het me ff te veel wordt (hier sinds 4 dagen ook echt een lastige periode, huilen, drammen, driftig zijn... omg!) Maar dan denk ik idd ook, beter even "rust" voor beide dan stress omdat ik mijn principes niet aan de kant wil zetten.
wat ik begreep is je kind nu niet aan het dreinen dat ze tv wilt kijken, maar dreint/huilt ze omdat het spelen haar niet lukt en omdat ze bij haar moeder wilt zijn. Het is dan naar mijn idee niet dat je haar haar zin geeft wbt het tv kijken, maar dat je haar en jezelf wat rust geeft. De tv draait hier in slechte tijden (sprongetjes) overuren, maar zodra alles weer koek en ei, is de tv niet meer belangrijk en staat hij de hele dag uit. Ze vragen er niet eens om, omdat ze weer de rust in hun lichaampje hebben om gewoon te kunnen spelen....
Nou we hebben inderdaad wat meer dingen toegestaan om er door heen te komen en ik denk inderdaad een periode of sprong of zo? ze is nu weer wat rustiger en huilt iets minder om mij wel als ze reageert, dan reageert ze wel gelijk heel driftig (lichaam kronkelen enz)
Hier staat de tv ook wel eens wat langer aan. Collin kijkt ernaar als er een leuk figuurtje op is (zijn favouriet bijv.) en als ie het zat is draait ie zich om en gaat hij zo weer verder spelen met zijn speelgoed, dus hij kijkt er niet constant naar. Misschien kun je het een keer uitproberen. Wie weet gaat CJ er zo ook leuker door spelen. Veel sterkte met deze vervelende fase meis, hopelijk duurt hij niet lang meer.
Mijn dochter doet het ook sinds een weekje of.. 2/3. Ze loopt al vanaf 11 maanden dus dat is het niet. Ik merk dat ze vooral niet weet op dit moment hoe ze moet communiceren met mij en dan gaat huilen of zeur geluidjes gaat maken. En soms word ze ook driftig en gat ze op de grond gek liggen doen. ( ik moet daar dan stiekem een beetje om lachen) Maar ik probeer haar geen aandacht te geven als ze op die manier met huilen of zeuren aandacht vraagt. Als ze het op een positieve manier doet reageer ik wel en sinds een paar dagen werpt het zijn vruchten af. Ze vind dat drammen en zeuren maar saai worden volgensmij want ze bereikt er niks mee.
Hier ook die fase/sprongetje gehad rond 1 jaar...pfff, was de pittigste periode tot nu toe moet ik zeggen! Ze kon zichzelf net optrekken, maar kon/durfde dan niet meer te gaan zitten. Kon niet meer uit beeld verdwijnen of ze zette het op een krijsen of dreinen. En als overmaat van ramp kwamen er ook nog 4 kiezen tegelijkertijd door!! Ging er ook op uit: wandelen, fietsen, kinderboerderij, naar opa&oma, naar vriendin met kindjes, naar het bos met de hond etc (hoeft niet altijd geld te kosten!) Heeft alles bij elkaar wel een maand of 2-3 geduurd denk ik voordat ze er 'overheen' was... Ineens viel het op dat ze weer lekker zelf aan het spelen was en ik ook weer wat meer tijd voor mezelf had overdag! Huishouden deed en doe ik altijd als ze slaapt 's middags...
ja hier is het nu ook rustiger, nou was ik ook vergeten te melden dat ik dus 1 baan aan de kant heb gegooid en er dus iets meer rust is gekomen dan maar ff geen extraatjes, dat komt dan wel weer als ze op psz gaat
Ik herken Hey wel, al is Meike nooit zo erg geweest. Wij wisselen hier elke 2 weken van speelgoed en hebben max 5 dingen liggen, afgezien van gaat boeken kastje. Meike gaat zich op gegeven moment vervelen en heeft nieuwe impulsen nodig. Ik speel ook met haar samen, maar ze speelt ook terwijl ik bijv. was vouw, dan helpt ze aangeven, tijdens aardappels schillen tekent ze, als ik kook kijkt ze tv dora enzo. Ik negeer haar niet, want je kan Net negeren dat je kind je iets duidelijk wil maken. Ik zeg wel altijd hoe ze het anders kan doen. Leren praten helpt, dan kunnen ze het zelf uitleggen. En tja....ik doe mijn huishouden met 2 kids nu s avonds en soms ook gewoon samen met Meike, geef der een doekje en ze heeft weer wat te doen. Wij hebben wel vaste momenten samen, zoals ontbijten, fruit lunch, koekje en avondeten doen wij gezellig samen aan tafel, ik denk dat dit ook heel belangrijk is voor de rust, ook voor jou zelf!