Met de handen in het haar

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door blike1987, 23 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koesje

Koesje Niet meer actief

Valt=voelt natuurlijk! Stom woordenboek ;)

2. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Bedankt voor jullie reacties!
    Doet me goed dat er meiden zijn die dit ook herkennen... haha en ik probeer inderdaad heeeeel hard mijn best te doen om te denken dat het een fase is ;)

Ik voer hem 's morgens wel, hij krijgt dan bambix... wordt zo'n bende als hij dat zelf gaat doen :)
    tussen de middag krijgt hij brood, dan mag hij wel zelf eten!

Nu lekker weekend, dus ga er morgen even lekker tussenuit en laat mijn vriend dan lekker op ons zoontje passen! haha DOEI!! ;)

3. Marlijn83

Marlijn83 Bekend lid

24 nov 2010
    711
    0
    16
    Vrouw
    Limburg
    Ik 'voer' Jesse gewoon hoor. Sommige dingetjes eet hij zelf maar anders eindigt er een heleboel op de grond en dat is niet de bedoeling. Wij zijn niet zo van het met de handen eten. Ieder zijn eigen ding toch?

4. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Hier net zo! Tim heeft door dat als hij eten op de grond gooit de hond komt(die dat wel leuk vind natuurlijk) Met de pap 's ochtend laat hij zich prima voeren, brood eten doet hij gedeeltelijk zelf met een vorkje en zijn handjes en tussen door schuif ik er een stukje in. Het avond eten doen we ook "samen"hij heeft zijn eigen lepel en tussen het geklieder door voer ik hem want hij stopt zelf nauwelijks wat in zijn mond.

Denk dat het wel of niet meer voeren per kind en per ouders verschilt. Ik zie het probleem niet van voeren hij leert uiteindelijk echt wel zelf eten en het scheelt me een hoop gesmeer! Ook laat ik hem echt wel smeren met het eten maar dan op de momenten dat het mij uitkomt om de chaos ook weer op te ruimen.

Deze fase ken ik gelukkig (nog) niet maar lijkt me erg lastig!!!

5. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Hier een dame die rond de 15 maanden opeens erg nukkig en drammerig was en helaas is het nu weer mis. Ze kan zich slecht zelf vermaken en is echt mevrouw de dirigent aan te spelen :D Alles moet op haar manier en als ze iets niet mag of niet gelijk krijgt is het brullen. Op het KDV hebben we te horen gekregen dat ze erg hardhandig is en soms kindjes slaat.... :(
    Het was altijd zo'n lief meisje, maar ze is nu echt een klein draakje die heeeeel erg goed weet wat ze wil. Laten we hopen dat ze snel weer een beetje de oude wordt, want hier is niets aan :( soms zie ik er gewoon tegenop op een hele dag met haar thuis te zijn....

6. misa

misa Niet meer actief

Een fase.. :) heel pittig, maar gaat wel over. Geef er lekker aan toe voor zover het kan.

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dat is waar, maar als ze echt gaan aangeven zelf het bord/lepel te willen vasthouden, en anders heeel driftig worden, betekent dat dat hun ontwikkeling weer een stuk vooruit gaat. Als ouder daar in meegaan, scheelt een hoop strijd en zij ontdekken weer iets nieuws.

Ik geef mijn dochter ook regelmatig de lepel (plastic) zodat ze daar ook een beetje mee kan kliederen. Ach, een doekje over de tafel en de grond en het is weer schoon.

8. Marlijn83

Marlijn83 Bekend lid

24 nov 2010
    711
    0
    16
    Vrouw
    Limburg
    Ben ik helemaal met je eens hoor, maar hij geeft nog niet aan dat hij het 'zelf' wil doen. Zodra dit het geval is ga ik er natuurlijk in mee :D

Deel Deze Pagina