nee durf ik niet. savonds doet vriend het en als hij avonddienst heeft speelt hij met 15 min in de tuin en kan daar zijn behoefte/energie kwijt overdag ga ik wel 5 min weg, voordeur open als de kindjes niert weg willen door bijv regen. vanuit veldje kijk ik naar het huis
Ik loop wel eens een klein rondje (5 min) hoor als de kids op bed liggen. Heb altijd een briefje in mijn jaszak met mijn naam, adres en dat er twee kids op bed liggen. Neem dan ook de reserve sleutel mee zodat àls er iets met mij gebeurd de kids opgevangen kunnen worden. Ik deed het eerst niet, maar om met twee kids de dag te plannen zodat ze beide mee kunnen zonder hun slaap te missen is geen doen. De laatste twee rondes zijn voor manlief, dan blijf ik thuis.
"s avonds na het eten met de meiden en de hond. Kinderen nog even spelen op het speelveld en de hond op het renveld. Ongeveer een half uur. Als de meiden op bed liggen gaat hij voor ik op bed ga in de tuin. We hebben trouwens een shiz tzu dus klein beestje en grote tuin. Maar ik denk dat dat persoonlijk is voor hoe de woonplek en mogelijkheden zijn. Doen waar je jezelf goed bij voelt.
Ik heb erg gelachen bij dit topic. Gewoon om reacties van sommige mensen. Ik heb ook 2 hondjes en liep al enige tijd met, hoe gaan we dat in de middag doen. Nu weet ik dat mijn beide hondjes hun plas kunnen ophouden tot het baasje van zijn werk terug komt, maar dat vind ik niet eerlijk. We hebben 2 honden genomen, en die gaan gewoon naar buiten in de middag. Dus hoe gaan we dat doen? Ik denk dat ik begin met de kleine rond het tijdstip van uitlaten in de middag lekker in de kinderwagen leg ipv in bed. Eens kijken hoe dat werkt. Ook wil ik het proberen om haar idd thuis te laten, tegen de tijd dat ze groot genoeg is om uit bed te klauteren verzinnen we wat anders. En wie weet komt er een draagdoek aan te pas over een paar maanden. Geen idee, maar ga vanalles proberen. Maar jemig, hou toch eens op over: "Als er brand uitbreekt." Als je het niet durft of niet wil prima, maar hou op met vooroordelen of WAT ALS. Want WAT ALS, bestaat niet.
Vind ik ook hoor. Het is maar net hoe hoog je dat risico inschat. Sommige vrij hoog dus. Jij succes als je kleine er straks is met de hond uitlaten!
ik laat de hond 's ochtends vroeg en 's avonds laat "uit" als de kleine op bed ligt. maar ik ga geen blokje lopen. 7 meter verderop ligt een perkje waar hij snel alles doet en meteen weer terug. heb wel de babyfoon bij me en ik steek verder geen weg over. ik ben alleenstaand en kan kleine dus absoluut niet 's avonds laat mee gaan nemen om de hond uit te laten. en diegene die lopen te zeuren op diegene die het over brandgevaar hebben, ooit wel eens brand mee gemaakt?? alles staat binnen een paar minuten in lichterlaaie. ik heb wel eens een brand mee gemaakt en daarom ga ik dus absoluut geen blokje om. ik sta nu voor de deur en ALS er brand uit zou breken dan mag ik blij zijn als ik kind nog zou kunnen redden. IK zou iig absoluut niet lekker lopen als ik 5 of 10 weg zou zijn. vind dus persoonlijk ook dat je dit soort dingen zoveel mogelijk moet voorkomen. dit is ook de reden dat ik dus geen straat oversteek als ik de hond uit laat. ze rijden hier soms als gekken en het zal je maar gebeuren dat je aan gereden word en je kleine ligt (in mijn geval dan), helemaal alleen thuis.. maar goed, dat is persoonlijk. zo ken ik ook mensen die even hun kids naar school gaan brengen of snel een boodschapje gaan doen terwijl kleine nog op bed ligt...
ik laat de hond uit als kids op bed liggen. en dan niet als ze al een dikke uur slapen, maar wanneer ze net in slaap gevallen zijn. babyfoon gaat dan gewoon mee. ff snel hond uitknijpen op t veldje en dan weer terug. dit is overigens alleen in de middag. smorgens laat ik de hond uit voordat hubby naar zn werk gaat en dus bij de kids is. en savonds laat hubby de hond uit