Ik rook nu 3 jaar. Sinds 2 jaar écht vast. Ongeveer 7 per dag. Het afgelopen jaar heb ik meerdere malen proberen te stoppen, maar elke keer ben ik na 1/2 maanden weer overstag gegaan.. Eigenlijk ben ik het écht zat om zo verslaafd te zijn aan die troep! Bij mij is het lichamelijk effect bij stoppen echt miniem, maar ik ben gaan roken als 'rustmomentje' voor mezelf en zo is de geestelijke verslaving erin geslopen. Hoe ben jij gestopt? Wat heeft jou geholpen? Hoelang vond je het echt moeilijk? Hoelang heb je gerookt? Kortom.. Wat kan ik verwachten? Ik wil wel, maar mijn wil lijkt nog niet groot genoeg! Misschien moet ik eens écht in gaan lezen wat nicotine, teer etc, met je lichaam doet. Dus als jullie nog suggesties hebben voor een site of boek, schrijf maar neer. Hopelijk kan ik mezelf dan blijven overtuigen! Alvast bedankt!
Ik ben met nicotine-pleisters gestopt. Ik denk wel dat ik ook zonder die pleisters had kunnen stoppen achteraf. Zat echt tussen me oren. Ik rookte cht belachelijk veel. Maar mijn beweegreden is geweest dat ik zo bang was om echt heel ziek te worden. Ik was bang dat er uit zou komen dat ik bijv longkanker zou hebben en dat ik dan zou denken was ik nou maar wèl eerder gestopt. Ik zou mezelf dat niet kunnen vergeven. Je kan altijd ziek worden maar ik ga mijn lichaam daar geen handje bij helpen. Ik had ontzettend veel stoppogingen gedaan maar op een gegeven moment was ik er ECHT klaar mee en werd ik dus echt bang om ziek te worden en nu 3 jaar gestopt en moet er echt niet meer aan denken. Ik vind het lekker ruiken maar daar houd het bij op. Op begin vond ik het vrij makkelijk maar na een maand had ik het iets zwaarder. Voordeel is dat ik al maand gestopt was en dus vond ik het echt zonde om weer te beginnen. Ik wil je heeel veel succes vinden. Schrijf het van je af. Praat er veel over en zoek afleiding! Echt ook jij kunt het!!!
Ik hoor van veel rokers dat ze het dus ook lekker vinden. Ik vind het dus vies Ik vind het vreselijk stinken.. En toch lukt het me niet om eraf te blijven.. :x
Cold turkey. Boek gelezen van Jan geurts de Opluchting en deze gekeken op youtube Thanks, Tobacco: You Killed My Mom (HQ) - YouTube Toen was ik klaar met roken
Zelf heb ik nooit gerookt, maar mijn moeder wel. Jaaaaren lang en kon er maar niet van afblijven, tot ze plots last van haar been kreeg. Lopen ging zomaar moeizaam, tintelingen in haar been en altijd koude voeten. Een aderverkalking door het roken, zo bleek. Als ze zo zou blijven doorgaan, zou haar hele lichaam verkalken, incl haar halsslagader met een hersenbeschadiging tot gevolg. Na deze info is mijn moeder direct gestopt. De eerste vijf dagen waren vreselijk moeilijk, maar met de beelden van die verkalkingen, heeft ze het zonder hulpmiddelen gered, en is ze inmiddels al tien jaar gestopt! Het prettige is, dat ze meteen van haar verslaving is afgeraakt en niet nog eens van de pleisters moest afkicken. Succes ermee want roken is echt een smerige gewoonte, waarmee je ook andere mensen tot last bent. (Ik adem nl regelmatig ongewild rook in, bleeeeh!)
Ik heb geen hulpmiddelen gebruikt, maar ben gewoon gestopt. Niet morgen afwachten, maar gezegd: zo, dit was mijn laatste. Het pakje lag nog gewoon in de la, als stimulans om er juist niet naar te grijpen en mezelf het gevoel te geven dat ik sterker was. Het lijkt erg moeilijk maar het is eigenlijk zo simpel. Je moet het echt willen. Ik heb het soms heel moeilijk gehad (ik rookte veel, was een echte stress en gezelligheidsroker en op dat moment had ik een burn out) maar met elke dag erbij werd ik steeds trotser op mezelf. Dat ik het kon en dat ik zelf de touwtjes in handen had. Mijn belangrijkste tip: vind jezelf niet zielig!
Je moet inderdaad niet denken dat je zielig bent of wat dan ook. Als je het boek lees van Jan geurts zie je dat je juist super blij moet zijn dat je eindelijk van die rot verslaving af bent. Nicotine is niet meer jouw hoofddoel. Je hoeft niet meer te scoren ieder uur en je leeft niet meer in angst dat je geen peuken hebt dat je weer uren zonder moet enz. Je leeft zonder geleefd te worden door jouw verslaving.
Ik geloof niet zo in pleisters enzo. Volgensmij is de gewoonte het moeilijkst af te leten. Ik rookte 10 jaar. Heb een paar stoppogingen gedaan en het was steeds anders. De ene keer kwam ik die eerste dagen amper door, de andere keer werd het na een paar weken echt moeilijk. Als je partner rookt is het nog 100x moeilijker vond ik. Mijn huidige man rookt niet en houdt er ook niet van. Hier in huis mag ook niet gerookt worden. Toen ik ongepland zwanger werd is het eindelijk gelukt. In 1x. Kon toen echt niet meer roken uit verantwoordelijkheidsgevoel. Omdat ik met een antiroker samenwoon denk ik niet snel weer te beginnen. En hoe lekker roken ook is (ja dat vind ik echt) ik geniet echt van een schoon ruikend huis, kleding etc....heeerlijk!! Maar stoppen is gewoon echt heel moeilijk en je moet jezelf in bedwang houden. (xoek gezonde snacks) Ik denk dat wie een lange tijd gerookt heeft, voor de rest van je leven verslaafd blijft.
Cold turkey, na 9 jaren gerookt te hebben en dat was ongeveer een pakje per dag. De eerste 2 weken waren het zwaarste, daarna werd het steeds minder en na 2 maanden voelde ik mijzelf ook gewoon echt lekkerder, fitter en gezonder. Ik proefde weer echt dingen zoals ze horen te zijn, wat je niet door hebt als je rookt. Bijv. Cola. Het enige wat ik frusterend vond, dat is dus echt de geestelijke verslaving, als de trein vertraging had maakte ik mij daar nooit zo druk om, rookte ik een sigaretje, maar dat kon dus niet meer en verveelde me op zo'n moment. Om maar een stom voorbeeld te geven. Succes!!! En wat ook een idee is, het geld wat je uitgeeft aan sigaretten iedere dag, apart te leggen en er iets leuks voor kopen na een maand, of zo.
De nicotine is sowieso binnen paar uur uit je lichaam 48 geloof ik ofzo. Waar ik (en de meeste mensen) last van hebben is het afleren vd gewoonte. Dat vond ik het allerzwaarst. Die rotgewoonte. Maar echt you can do it!!
Met het boek van Allen Carr. Heb ong 10 jaar gerookt, maar wilde er ook heel graag van af en echt stoppen. Boek vond ik super fijn.
Ik ben cold turkey gestopt. Ik was 14 toen ik begon met roken en was bijna 31 toen ik stopte met roken. Ik rookte heel veel, bijna een pakje sigaretten per dag. Mijn moeder lag ik het ziekenhuis. Na de operatie lag ze aan de beademing omdat ze zelf moeite had gehad na de operatie om zelf de ademhaling weer op gang te brengen. Daarna nog een aantal dagen zuurstof hierdoor gehad. En dat alles omdat ze rookte!. Toen ik dat zag had ik zoiets, dit wil ik mijn lichaam niet aan doen! Ik stop ermee. In de auto terug naar huis nog 1 sigaret gerookt en daarna nooit weer. Deze maand is het al 6 jaar geleden dat ik gestopt ben. Nog steeds de beste beslissing ooit. Met de sigaretten en aansteker heb ik ook mijn astma inhaler weg kunnen doen. Nooit weer nodig gehad.
Ik ook op deze manier.. Ik had een positieve zw test in m'n handen en ik wist dat ik moest stoppen! Heb alle vieze enge en negatieve verhalen opgezocht over roken en al helemaal wat het voor gevolgen zou hebben op de kleine en op mij later. Was de eerste weken niet makkelijk,maar door veel steun en motivatie en op den duur ook complimenten heb ik het toch maar mooi geflikt! Ben ook na de bevalling niet begonnen, moest er niet aan denken! Ben zo blij er vanaf te zijn.. Wat ik wel deed was veel lolly's eten, zo had ik toch iets in m'n hand en t is niet heel ongezond. Zo vulde ik een beetje de lege momenten na het stoppen. Op het werk nam/neem ik een sinaasappel of mandarijn mee ipv roken. Dan was ik ff bezig met iets en zat ik niet zo te 'zitten' (want ja je pauze duurt veel langer zonder roken). En ik deed m'n niet opgerookte geld in een potje en deed daar een heerlijke gezichtsbehandeling en massage van, daarna nog verder doorgespaard en daarvan een i pad. En verder: doorbijten! Succes meis je kunt het!!
Wij zijn in 1 keer gestopt ! hadden nog een half pakje die hebben we op het nieuw jaars voor gegooid . En de asbaken in de prullenbak . En klaar was het .
Ik heb het filmpje bekeken. Verschrikkelijk. En ik denk dat er veel mensen mee zijn gebaat die willen stoppen. Dit filmpje laat zien wat roken met je kan doen.. Maar.. Ik zelf denk dan dat ik nog jong ben. En dat ik nog de tijd heb om te stoppen. Dat het heel moeilijk gaat worden, omdat ik heel veel rokers in mijn omgeving heb. En ook hier in huis. Ik wou dat ik die gedachtes niet had.. Voel me dan zo slap hè.. En ik denk dat het daar al moet beginnen. Vertrouwen hebben dat ik het wel kan..
helemaal mee eens! zo heb ik dat ook gedaan ! gewoon zeggen ik ga niet meer roken en geloof me na 2/3 dagen ben je het al ontwent hoor en word je zelfs misselijk van de geur want het stinkt vreselijk
Hier ook dat boek gelezen en na 13 jaar gerookt te hebben kon ik op een gegeven moment niet wachten tot ik het boek uit had zodat ik kon stoppen! en nu bijna 2 jaar verder nog steeds gestopt en moet er ook echt niet meer aan denken. Kan je het boek dus echt aanraden.