Goedemorgen, Wij vertrekken vandaag over 2 weken naar Spanje met de bus ( vriend durft niet meer te vliegen sinds al die toestanden met vliegtuigen ). Nu is dit de eerste keer dat wij met onze 2 kids met de bus gaan.. Nu dacht ik om een draagbaar dvd spelertje een tablet en wat kleurtjes etc mee te nemen. Zou die voldoende zijn voor de hele reis? Of hebben jullie nog andere leuke ideeën? Alles is welkom!
Dat is een leuk idee!! Dat ga ik doen! Spelletjes heb ik op de tablet staan die ze leuk vinden. Kunnen ze elkaar afwisselen met de dvd speler en de tablet.
Zorg voor oordopjes die ze in kunnen doen als ze op de tablet of dvd-speler zitten. Dan hebben de andere gasten geen last van het geluid. Misschien wat boekjes om ze voor te lezen. En hun favoriete knuffel natuurlijk.
kussen, veel snacks, spelletjes, dvd speler, tablet, kleurdingen, kadootjes voor onderweg. kussen en favoriete knuffel ed. ik ben 10 jaar terug met mn ouders en vrienden van hun met alle kids met de bus naar spanje geweest, met 5 kids onder de 5 jaar. was wel echt heel pittig maar dat lag ook aan de ouders zelf..
Oordopjes heb ik! We maken ze ook goed moe van te voren. Ik denk dat het verder wel helemaal goed komt.. de kids zijn heel makkelijk en vermaken zich denk ik prima! Neem ook kleurtjes enzo mee
pfooe ik vind het wel heftig hoor. Weet je vriend dat het veel veiliger is met het vliegtuig dan met de bus? MAar komt vast goed als ik zo lees dat je kids makkelijk zijn, Misschien ook nog elk uur een klein kado'tje dat ze mogen uitpakken? succes!
meestal reis je het grootste gedeelte snachts toch? dan is het wel fijn om een dekentje/kussen voor je kindjes mee te nemen, veel van de busstoelen kunnen redelijk ver achterover (beter iig dan in een vliegtuig) en kun je misschien een lekker "bedje" voor ze maken. Verder is het net als met een "normale" autoreis, dus veel verschillende spelletjes/ipad/videospeler/kado'tjes meenemen. En zorg ervoor dat van de electrische apparaten de baterijen allemaal goed opgeladen zijn! Fijne reis!
Krijg het hem niet aan zn verstand gebracht haha. Maar indd elke uur een klein kadotje is wel kei leuk voor ze!
Dit! En check even of je apparatuur op kan laden in de bus. Als de accu van de dvd speler al leeg in voor je in Frankrijk bent wordt het een lange rit (oh nee dat is het al ) Ik zou persoonlijk veel meer speelgoed meenemen. Maak zelf een vakantiedoeboek, neem raamstickers mee, en dingen waar ze hun energie mee kwijt kunnen.
Tjee wat is er zo mis met een bus? Beter dan een auto iig.. ik ging als kind altijd met de bus of auto naar Spanje, vond dat geweldig die bus! Vanaf dat ik 6 jaar was, toen was mn broertje 3.. Komt echt wel goed hoor! Gewoon wat te snoepen en te spelen mee en ze vermaken zich wel.. je stopt ook nog optijd dus dan kunnen ze zich weer eventjes uitleven.
Dit is ook het eerste wat in mij op kwam haha. Zou ook mijn keuze niet zijn twee kinderen met deze leeftijd. Mijn dochter kennende pffff.... Idd lekkere hapjes boekjes tekenspullen dvd cd voorlezen. Heel moe maken zo dat ze onderweg zeker een paar uur goed slapen. Succes t.s
Op zich is het wel fijn dat je beiden niet hoeft te rijden. Je hebt beiden je handen vrij om je kind te vermaken. En wat hier ook al gezegd werd: voor een groot deel van de reis rij je 's nachts. Tips: - tablet - dvd speler en schermpje - kleurboek en kleurtjes of zo'n magisch tekenbord - luisterboekjes - reisspelletjes - raamstickers (na de reis wel even verwijderen )
Wat ook heel handig is trouwens zijn die magische kleurborden. Heb je al in kleine versies en scheelt veel kleurtjes en vooral kleurplaten/kleurboeken Jong Speelgoed
Ik zou voor zowel de kinderen en voor jullie zelf nekkussens meenemen. Ik ben ook weleens met de bus naar Spanje geweest en liep dagen achter elkaar met een pijnlijke nek. Ik denk echt dat het een stuk relaxter zit als in een auto maar het zou niet mijn keuze zijn haha
Ik voorzie verder eigenlijk ook geen problemen. En neem genoeg spullen voor ze mee! En indd hij stopt regelmatig en onze zoon is idolaat van bussen enzo.. dus die zal zn ogen uitkijken!
Pffff ik heb enorme vliegangst maar dit zou ik niet doen. Ben 2 weken terug met de bus naar parijs geweest en dat vond ik al heel zwaar zonder kinderen. Maar de kinderen die in de bus zaten deden het prima, hebben veel geslapen. Misschien kijken of je ergens een storio kunt lenen? Neem kussens en dekens mee, nintendo ds?