Moeilijk alleen zelf spelen / zelf vermaken - 19 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Meril, 20 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meril

Meril Bekend lid

3 mei 2008
    671
    0
    0
    Hi,

mijn dochtertje is nu 19 maanden en ik weet niet wat ze heeft maar het is echt heel lastig om haar een hele dag te vermaken...
    Ze is 2 dagen op het kdv en als we daar komen stormt ze meteen naar het speelgoed toe en heeft amper tijd om naar ons te zwaaien. Als we ergens op bezoek zijn, of er zijn mensen bij ons dan vermaakt ze zich ook prima met af en toe even wat aandacht.

Is ze echter een hele dag thuis dan is ze echt zo lastig de laatste tijd...pfff, hoe is dat met jullie dreumes?
    Ze heeft echt een heel sterk willetje dus loopt constant te roepen wat ze wil, tekenen, klei, bumba, teletubbies, in de kast maar als je dan begint houdt ze het een paar minuutjes vol en is het alweer gedaan. Ik wil haar niet de hele tijd haar zin geven dus probeer een beetje een schemaatje aan te houden van even tv kijken, tekenen, zelf spelen etc maar als ze dan iets wil en ik nee zeg is het me toch een gejammer. Ik geef steeds vaker niet toe maar het gaat dan echt van kwaad tot erger, tot een jammerende dreumes de hele dag...:x

Ik ben echt geneigd zo veel mogelijk weg te gaan met haar, even boodschappen doen, even buiten lopen want dan is ze wel rustig en buiten helemaal in haar element maar met dit weer valt het ook niet mee...
    Wat kan ik nu doen om haar te leren alleen te spelen en dat ze niet constant een van ons erbij wil of alleen maar wil doen wat zij wil (of is dit nog teveel gevraagd voor haar leeftijd??)
    Je merkt al dat ze bij mijn vriend meer gedaan krijgt want die trekt ze echt van de bank, MEE!, de tent in, de kast in en weet ik het, bij mij is dat wel iets minder maar meer gejammer omdat ik dus minder toegeef.
    Lijkt bijna of ze thuis op alles uitgekeken is en op het kdv niet of als er mensen zijn maar probeer het speelgoed wel te varieren dus wat ik daar verder mee moet weet ik ook niet...:(

Tips en ervaringen gevraagd dus!!

2. Tese

Tese Niet meer actief

Tja het is een kind he. Ik herken het wel hoor. Maar waarschijnlijk is het gewoon even een fase waar ze weer door moet. Dan gaat het weer een tijdje goed en dan komt er weer een fase.

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Heel herkenbaar en ons zoontje is 20 maanden.

Ik probeer daarom niet een hele ochtend/middag of dag thuis te zitten. Als het echt niet anders kan natuurlijk wel. Al is het even een half uurtje naar buiten sleeën of een boodschap doen. Verder speel ik veel met hem en zodra hij dan lekker bezig is trek ik me voorzichtig terug en dan speelt hij soms wel nog een half uurtje. Merk gewoon dat hij veel aandacht nodig heeft nu.

Ons zoontje gaat vanaf januari 1 dag naar kdv dus dat is ook wel leuk voor hem. Merk en denk ook dat hij daaraan toe is.

4. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Onze dochter heeft nooit goed alleen kunnen spelen, altijd met ons samen of gewoon niet. Dat is vermoeiend maar ging over toen ze wat zelfstandig kon gaan knutselen enz. En dat duurt toch wel tot een jaar of 4.

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hahaha mijn zoontje roept ook meerdere keren op een dag 'MEE!' ;) Het is bij hem heel wisselend. Hij wil vaak dat we meespelen, vooral 's ochtends, maar hij heeft ook momenten waarop ie heel lief alleen speelt. Ik vind het niet zo'n probleem om veel samen met hem te doen, al is het qua huishouding niet altijd even makkelijk. Dat los ik dan op door hem een doekje te geven zodat ie kan meehelpen schoonmaken.

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Oh ja en wij gaan ook iedere dag met hem op pad. Al is het inderdaad maar voor een boodschap. Dat doorbreekt de verveling goed.

Deel Deze Pagina