Wij gaan aanstaande zaterdag uit eten met mijn ouders. Dat doen we elk jaar, maar dit jaar gaat Danian voor het eerst mee. We gaan wokken wel al om 17.00 uur, maar wie heeft er tips voor mij hoe we het leuk kunnen houden voor hem, want ik ben een beetje bang dat hij het snel zat is. We nemen wel boekjes en dergelijke mee. Rondkruipen is denk ik geen optie, want dan zit hij zo bij andere mensen aan de tafel
Oh leuk! Zolang je maar lekkere hapjes voorschotelt, zal hij wel braaf blijven zitten toch? Ik zou het wel bij groente en brood houden. Wij doen het nu soms (pizzaatje) maar dan zijn we binnen een uur weer weg.
We zijn al wel is naar een pannenkoekenhuis geweest en toen was hij het ook naar een uur wel zat. Mijn man zei al als hij echt vervelend wordt dan ga ik wel met hem naar mijn ouders huis, want hij gaat vrijdag met zijn werk ook al wokken.
Wij doen het al vanaf dat hij baby is, en soms wel eens 2x per week. Idd speelgoed mee, eten drinken de kinderwagen...even tussen door een rondje rijden door/om restaurant en tegenwoordig ook een dvd speler mee... succes ermee!
Wij gaan regelmatig uit eten of lunchen met onze dochter, en dit gaat altijd prima. Wij gaan wel altijd ergens naartoe waar we weten dat er snel geserveerd wordt, dus niet dat we uren op het voorgerecht zitten te wachten. Nemen we lekker brood vooraf zodat ze kan knabbelen. Vaak hebben ze ook kleurplaten en potloden in restaurants en als ze het echt zat is zoek ik een filmpje op op mn telefoon, kan ze daarnaar kijken.
Wij gaan ook eigenlijk wel iedere week een keer uit eten met de kinderen. Dit gaat prima. We zorgen dat er snel wat brood o.i.d op tafel komt zodat ze iets kunnen eten. Verder vraag ik altijd of ze het eten van onze dochter gelijk met onze voorgerechten kunnen serveren. Ik neem een boekje en wat potloden mee en dan houden ze het makkelijk een uur of anderhalf vol. In een restaurant is vaak ook van alles te zien voor ze. Ik kies wel altijd een restaurant uit waar kinderen welkom zijn maar dat lijkt me in een wokrestaurant geen probleem. Probeer je niet te druk te maken. Het gaat vast goed. Eet smakelijk!
en anders tafel proberen te reserveren bij de kinderspeelhoek! die is er vaak wel bij kindvriendelijke restaurants
wij hebben meisje eigenlijk regelmatig meegenomen en ze vind het allemaal prima. Ze eet lekker van de salades, groenten en stokbrood en zit heerlijk te genieten. We hebben ook altijd wat speelgoed bij, wat geschikt is om aan tafel te doen.
Ik heb nog steeds schrik om met onze kleine uit eten te gaan. Maar....., ze is nu wat ouder en wellicht dat het nu wel lukt. Geen idee. We zijn wel met haar wezen lunchen, dat ging wel goed.
Zo doen wij het ook, alleen hier geen filmpjes maar we zoeken vaak een restaurant/brasserie oid waar ze ook een speelhoekje hebben voor kinderen, dat is ook een succes. We hebben ons meisje vanaf toen ze een maand of 3-4 was, altijd meegenomen dus ze is het 'gewend'. Het gaat niet altijd vlekkeloos trouwens, ze heeft ook weleens een offday en dan gaan we sneller dan gepland naar huis maar ja, dat is dan niet anders.
Wij willen dit binnenkort ook proberen, inderdaad ergens waar ze een speelhoekje hebben, en een tv met een tekenfilm erop. Maar een wokrestaurant lijkt me wel een juste paats, je kunt de kleine mee laten lopen naar buffettafels, iets lekkers laten uitzoeken, mee laten kijken hoe het wordt klaargemaakt enz. Er valt dan van alles te zien. Ik zou mijn zoontje alleen niet rond durven laten lopen. Als hij iemand ziet eten loopt ie gelijk achter aan te roepen 'jammie jammie jammie'
Die gaat ook gewoon mee. Ik moet wel zeggen dat we meestal 's middags uit eten gaan voor de lunch. We wonen in Italie en hier is het heel normaal om uitgebreid met de hele familie uit eten te gaan 's middags. De eetcultuur is hier nogal anders dan in NL. Ik zorg meestal wel dat zoonlief heeft gegeten voordat wij richting restaurant vertrekken. In het restaurant zit hij in de wagen bij ons aan tafel af en toe neem ik hem even op schoot of wandel ik een rondje. Verder kan hij intens gelukkig zijn met een broodkorst of soepstengel. Als hij moe wordt dan gaat de wagen plat en valt hij vaak even in slaap. Meestal gaat het goed, soms ook niet maar dan gaan we snel naar huis.
Kan hij al lopen? Julia vond het geweldig om steeds mee te lopen naar de wok en weer terug. Als je omstebeurt gaat, kan hij lekker vaak mee! En je kunt hem zelf laten uitkiezen wat hij wil eten, en dat dan laten wokken (zonder saus). Bij ons is de wok een groot succes (ook al kun je niet heel rustig ongestoord zitten eten )
Martijn vind het geweldig! Al die aandacht van de serveersters. Emma weet ik niet, maar zij is makkelijk met alles. Alleen gaan we nog amper uit eten of lunchen. Hopelijk over een tijdje weer als het geld het toelaat. En idd drinken mee, speelgoed, een klein bordje van het restaurant om ook te kunnen mee eten. En de laatste keer waren we bij een steak house en daar hadden ze kleurpotloden en een kleurplaat, hij was super lief aan het kleuren. Toen was ik nog zwanger van emma.
Oh, wat leuk en lekker: Italie! Toen zoonlief 1 was, zijn wij naar Portugal geweest en gingen dan ook ergens zitten tegen het middaguur en dan namen we een salade met een visje, brood is er altijd, heerlijk relaxed! De eetcultuur is idd heel anders in de zuidelijke landen: Frankrijk, Spanje, Griekenland; veel losser; eten moet je toch, Hier dof je je op en ga je "uit eten".
Dat doet onze knul dus ook; lekker gaan "praten" bij andere mensen. Ze vinden het allemaal leuk, anders haal ik hem weg, maar hij is nogal innemend en pakt je echt in hoor!
Hier nemen we dochterlief al vanaf het begin gewoon mee. Eerst sliep ze in maxi cosi, later zat ze gewoon in kinderstoel. Nu aan de grote tafel. Maar de regels thuis zijn...niet van tafel voordat papa en mama klaar zijn met eten....dus die gelden bij een ander ook. En daar houdt ze zich redelijk goed aan! Ik neem vaak geen speelgoed mee....want dat heeft ze thuis ook niet! Maar als er iets in het restaurant is qua speelhoekje enz dan mag ze daar wel naar toe...vaak eet ze toch niet zoveel (thuis ook niet) En heeft ze genoeg aan het brood vooraf.....wat zei dan ook allemaal opeet hihihhi. Ach ze is 1 keer heel vervelend geweest, maar toen duurde het lang (zijn we niet gewend in dat restaurant) En toen ging ze even spelen langs de tafel, eronder kruipen op de stoel klimmen en van het trapje af kruipen enz.....ze was geen andere mensen tot last...en de serveersters vonden het niet erg..........tenminste zo leek het hahaha, want ze moesten allemaal ff aandacht vragen en kletsen tegen haar...en dat vond ze helemaal geweldig!
Wij nemen onze dochter vanaf haar geboorte mee uit eten. Eerst in de maxi cosi, nu in de wandelwagen of buggy en in de kinderstoel. In het begin was het het makkelijkst, ze kroop of liep niet. Dus wat brood en wat speelgoed was genoeg voor haar. Nu ze loopt is het wat lastiger want ze wil niet meer zo lang stilzitten. We weten haar nu bezig te houden met speelgoed en filmpjes op de iPad. Dat laatste is een ideale oplossing. De buggy hebben we altijd bij ons, als ze moe wordt kan ze daarin in slaap vallen.