Verhuizen? Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Pinque, 29 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinque

Pinque Lid

21 nov 2010
    69
    4
    8
    NULL
    NULL
    Al mijn hele leven woon ik in een middelgroot dorp. Ken hier veel mensen, uitgebreide kennissenkring. Woon hier nu met man en drie kinderen, opa en oma wonen om de hoek.
    Sinds een lange tijd dromen man en ik ervan aan het water te wonen, in een klein stadje met wat meer faciliteiten.
    Maarrrr... kunnen we dat de kinderen aandoen? Oudste zit in groep vijf, middelste in groep 3 en jongste in groep 1. Ze hebben hier hun sportclubjes en opa en oma dichtbij.
    Voor ons natuurlijk ook reuzespannend, verhuizen naar een plek waar je niemand kent maar met meer leven en faciliteiten in de buurt.
    Nu of nooit? Wat zouden jullie doen, de gok wagen of blijven zitten waar je zit?
    Plek die we op het ook hebben ligt drie kwartier tot een uur verderop.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Echt lastig...

Wij hebben een beetje hetzelfde.

Wij hebben gekozen om eerst hier te blijven ( kinderen hebben hier de school om de hoek et cetera...)

Droom voor aan het water komt dus later...als ze van de basisschool af zijn.

3. Cabb

Cabb Niet meer actief

Wij zijn verhuisd toen ik in groep 6 zat... Heb nooit meer kunnen aarden op de basisschool en toen ik naar de middelbare school ging had ik ook geen goeie band met degene die naar dezelfde school gingen dus daar ging het ook niet goed.

Mijn zusje zat in groep 3 en die heeft volgens mij nergens last van gehad.

4. lydian

lydian Niet meer actief

Ik zou het niet doen. Ik houd van weinig veranderingen en vind het heerlijk om mensen die mij dierbaar zijn in de buurt te hebben. Voor de kinderen zou ik het ook heerlijk vinden om alles in de buurt te hebben zodat ze makkelijk naar vriendjes etc. kunnen.
    Ik zou overwegen om in dezelfde woonplaats te gaan verhuizen..
    Succes met de keuze

5. Pinque

Pinque Lid

21 nov 2010
    69
    4
    8
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties!!
    Verhuizen binnen hetzelfde dorp is geen optie, we hebben hier een mooi huis. Het is dan zo dat als we verhuizen, we hier ook echt weggaan.. Soort van nu of nooit dus.
    Voor de oudste voorzie ik niet veel problemen, al weet je dat natuurlijk nooit en de rest is wat jonger.

Cabb dat is wel naar zeg! Dan kun je ook niet meer terug...

Bosi jij woont ook in het noorden toch? heb gelezen dat je beter in de lagere schooltijd kunt verhuizen dan in hun tienerjaren ;)

6. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Als je nog wilt verhuizen, zou ik niet te lang wachten.
    Hoe ouder kinderen zijn hoe moeilijker het wordt.
    Zelf ben ik verhuisd en naar een andere school gegaan na groep 5, ik kwam dus na de zomervakantie op een andere school in groep 6. In het begin was het wel lastig, maar na een paar maand had ik gewoon vriendinnetjes en had het er prima naar mn zin.
    Ik verhuisde dan wel binnen de woonplaats en kon bij dezelfde sportclub blijven.

Ik zou wel kijken of het mogelijk is om de verhuizing rond de zomervakantie te plannen. Vaak worden de klassen op school dan toch weer aangepast, de teams op sportclubs worden opnieuw ingedeeld, dan hebben je kinderen iets minder een buitenstaander plaatsje omdat iedereen dan in een nieuw team zit.

Ook moet je bedenken of je zelf wel zover van iedereen af wilt zitten. Ik merk dat ik het zelf wel lastig vind, woon nu drie jaar in dit dorp, maar kan me moeilijk aarden. Maar ik ben dan ook geen type die gauw op mensen afstapt of naar een sportclub of hobbyclub gaat. Heb dus weinig contact hier in het dorp

7. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Verhuizen in de tienerjaren kan wel makkelijker zijn als ze dan op dezelfde school kunnen blijven, dus als jullie huidige huis en toekomstige woning op minder dan pakbeet 15 a 20 kilometer van elkaar liggen.

8. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    Ik lees mee zit met hetzelfde dilemma..

9. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Wij hebben vorig jaar dezelfde plannen gehad en het nier gedaan. Ik heb vroeger veel hinder ondervonden van een verhuizing. Ik heb in onze nieuwe woonplaats nooit een sociaal leven opgebouwd puur omdat de mensen mij niet lagen. De rede dat wij dus niet gaan verhuizen zo lang als ze op de basis school zitten. Onze droom komt nog wel maar de kinderen moeten er geen last van krijgen

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Dergelijke "grote"/verre verhuizingen kun je beter doen wanneer je kinderen jonger zijn cq nog op de basisschool zitten. Kinderen zijn flexibel en maken snel weer vriendjes etc. "wij" als volwassenen maken ons er meer zorgen over dan nodig ;)

Zelf ervaring: zijn verhuisd toen ik 13 was en mn zusje 9... mijn zusje heeft echt geen problemen gehad en ik dus wel wat meer. Anderzijds wordt je er wel "flexibel" van, ik aard uiteindelijk wel goed op nieuwe plekken en heb geen moeite met vaker opnieuw moeten beginnen (in 15 jaar drie maal "groot" verhuisd en opnieuw moeten starten)

11. tuc

tuc Niet meer actief

nee ik zou dat vanwege de kinderen nooit doen

12. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Wat mij tegen zou houden zou het verder weg van opa en oma gaan wonen.
    Mijn opa's en oma's woonden 100 km verderop, daar hebben we nooit een hechte band mee gehad.
    Mijn schoonouders wonen 2 km verderop, mijn ouders 4 km, en komen binnenkort dichterbij wonen, ook op 2 km afstand ongeveer. En voor de kids (en voor onszelf) is het zo fijn. Ze zijn heel close met de opa's en oma's, zien ze in ieder geval wekelijks, soms meer. ideaal met oppas, als we niemand kunnen vinden kunnen ze altijd wel bij 1 van hen terecht.
    Dat zou voor mij de reden zijn om hier nooit meer weg te gaan.

13. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Wij zijn in mijn basisschooltijd meerdere malen verhuisd en ik heb op 3 verschillende basisscholen gezeten. Was altijd spannend maar ik en mijn broers hebben altijd weer kunnen wennen. Is denk ik ook erg afhankelijk van hoe je kinderen zijn..

Succes met jullie keuze!

14. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Wij zijn vorig jaar verhuisd. Van Groningen stad naar een klein dorpje bij Emmeloord.
    Oudste vind het moeilijk (11 jaar), maar middelste (9 jaar) heeft alweer een nieuw vriendinnetje.

15. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Wat vinden je kids zelf? Leg het ze voor., of ieder geval de oudste.Wij werden betrokken bij de keuze, of we wilden of niet. Als ze het zien zitten, en je wil het graag dan zou ik gaan. Willen ze niet, dan zou ik nu nog niet verhuizen.

16. Amare

Amare Niet meer actief

Nee ik zou het niet doen, wij zijn juist naar hier verhuisd ivm familie en vriendenkring.
    Ook ivm je kinderen zou ik het niet zo snel doen.

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Ik zou het zo doen, maar dat komt omdat ik graag hetzelfde zou willen, maar we kunnen ons huis momenteel niet verkopen.
    Kinderen passen zich razendsnel aan en hebben vaak binnen no time nieuwe vriendjes, daar zou ik het echt niet om laten (alhoewel, aan de andere kant van het land zou ik niet doen).

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij ook niet. Wij zijn 200 km verhuisd toen de oudste 2 was en duidelijk met elkaar besproken dat wij niet weer gaan verhuizen zodra ze op de basis school zitten.

19. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Nee. Voor je kinderen en voor jezelf niet.
    Faciliteiten zijn fijn, maar bekende in de buurt veel fijner en handiger (vind ik).

En omdat jullie de keus hebben (jullie hoeven niet te verhuizen) zeg ik nee. Het hangt er natuurlijk wel vanaf hoe je kinderen zijn maar het lijkt me vreselijk als je kinderen niet kunnen aarden en zich ongelukkig voelen puur om het feit dat je bij het water wilde wonen (klinkt harder dan ik het bedoel).

20. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.535
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Tig keer verhuisd (ook naar het buitenland) nooit problemen gehad en in de basisschool leeftijd is idd makkelijker want toen mijn dochter op de middelbare school zat wou ze ook niet meer verhuizen.

Heb zelf als tiener in 4 landen gewoond en nooit heimwee of iets gehad, maar onze familie is erg van het reizen en emigreren dus doe waar je zelf vrede mee hebt.

Deel Deze Pagina