Hoi Allemaal.... Ik ben neiuw hier en ik heb gelijk al een vraag....Ik ben begin februari dit jaar gestopt met de pil, daarna mijn "pil"bloeding gehad en nu ben ik inmiddels al 5 weken te laat en niet zwanger!! Heb mijn huisarts gebeld om te vragen hoe of wat, en hij zegt dat het normaal is dat het zo lang kan duren na je pil stop en dat het som wel een half jaar kan duren...fijn!!!Hij raadde me aan om gewoon iedere maand een test te doen als ik nog niet ongi ben, volgens hem kon ik alsnog zwanger worden nu omdat je niet wete of je je aisprong al hebt gehad, zou dit kunnen?? Ik vraag het me af? Ik vraag me af of er meer meiden zijn die zo lang hebben gewacht op hun eerste bloeding of nu ook nog aan het wachten zijn en zou het kunnen dat je dan nog een eisprong moet krijgen??Hoop op antwoorden!! Groetjes Caro
Helaas gaat het wel vaker zo na het stoppen met de pil. Als je een maand overtijd bent en ook niet zwanger, kun je de HA wel vragen om een middeltje om je ongesteldheid op te wekken.
ik heb 6 maanden moeten wachten op mijn eerste menstruatie, maar ik was voor mijn pil gebruik (van 10 jaar) al heel erg onregelmatig ongesteld!! nogsteeds geen reglematige menstruatie nu.... inmiddels wordt mijn cyclus geregeld met medicijnen... er zijn hier overigens veel topics over....onder zwanger worden. liefs elfje
dit heeft mijn huisarts ook tegen mij gezegt, ik werd namelijk niet ongi meer de laatste half jaar omdat ik de pil slikte, dus mn ha had me gewaarschuwd dat misschien ook kon gaan gebeuren als ik zou stoppen. Wat bij gelukkig niet het geval was ik zou idd als ik jou was gewoon weer even naar de ha gaan. Groetjes Deesje
Ha Meiden.... Had idd meer berichten hiervan gezien, maar ik dacht ik open er zelf ook een, omdat ik me afvroeg of het wel klopte, zou je nu ook wel zwanger kunnen raken??Zonder dat je ongi bent geweest, zou je eisprong dan ook op kunne schuiven ofzo, dat is toch 2 weken voordat je ongesteld wordt??Ben nog niet helemaal er mee bezig. Ik wil ook geen half jaar wachten eigenlijk, maar goed als mij ha dat zegt. Wat voor medicijnen krijg je dan Elfje??? Groetjes Caro
hoi carretje, ook als je nog niet ongesteld bent geworden, krijg je als het goed is op een gegeven moment een eisprong... de moeilijkheid is alleen, dat je nooit weet wanneer! gericht vrijen is dus nauwelijks mogelijk..er zijn hier op het forum gelukkig een hoop meiden die na 1 zeer lange cyclus te hebben gehad, gewoon weer regelmatig ongesteld werden... er zit dus niets anders op dan afwachten! ik ben op een gegeven moment, na 1 1/2 jaar gestopt te zijn met de pil, naar de huisarts gegaan. ik had een cyclus varierend tussen de 6 en 12 weken! hij stuurde me door naar de gyneacoloog. daar heb ik een uitgebreid bloedonderzoek gehad, en een inwendige echo, ook het sperma van mijn vriend werd onderzocht... hier kwam eigenlijk niets byzonders uit. ik heb gewoon een zeer onregelmatige eisprong. nu is mijn menstruatie opgewekt met provera, en ben ik begonnen met mijn eerste cyclus met clomid (een eisrong opwekkend middel). ik krijg om de groei van mijn follikel (ei) te volgen, deze cyclus een aantal inwendige echo's... hopelijk slaat het aan. je kunt mijn verhaal ook volgen bij vruchtbaarheidsbehandelingen.... liefs elfje
Jeetje Elfje dat je al anderhalf jaar bezig bent zeg, word je daar niet moedeloos van???Kan ik me nl best voorstellen en dan loop ik te zeuren over het feit dat ik nu pas 5 weken overtijd ben! Ik zou dus kunnen proberen om om de dag sex te hebben want dan zou je dus zwanger kunnen worden mocht ik nog een eisprong moeten krijgen, maar ja dan ben je dus echt aan het plannen. Wanneer heeft jou ha dan pas actie ondernomen???Ik ga zeker dat forum eens lezen. Groetjes Caro
Selaam Ik zelf heb ook de pil geslikt voor 3 jaar. Toen ben ik er mee gestopt in augustus 2003. Kreeg mijn pil bloeding maar werd gelijk zwanger, en daarna een miskraam. En toen was ik erg onregelmatig. Kan er niet echt over mee praten dus, sorry
Layla wat vervelend zeg die miskraam!!! Maar zoals ik nu begrijp ben je nu dus weer zwanger en gata het goed, wat fijn voor je!!!Was je snel zwanger?? Groetjes Caro
Ik heb ook 3 maand moeten wachten op m'n ongesteldheid, na het stoppen van de pil. Heb zeer veel buikpijn gehad.Toen ik weer bij de huisarts kwam, kreeg ik een verwijsbrief voor de gynecoloog. Ik kon daar heen na onze vakantie.. En ja hoor tijdens de vakantie werd ik ongesteld! Ben nog nooit zo blij geweest, ik voelde me normaal, na die tijd was ik het elke maand, Niet helemaal regelmatig, en na die 3 maand was ik zwanger.
Selaam @carretje25 na het stoppen van de pil ben ik gelijk zwanger geraakt en na de miskraam heeft het 2 jaar geduurt voor ik weer zwanger werd.
Hey Meiden.... Bedankt voor jullie reacties en wat fijn dat jullie nu zwanger zijn!!Hoe oud zijn jullie eigenlijk? Groetjes Caro
Hoi Caro, Ik ben in oktober 05 gestopt met de pil en heb toen mijn pil ongesteldheid gehad. Vervolgens ben ik ongesteld geweest in februari en wacht nu weer.... Groetjes Marit
Wat vervelend Marit!!!Dat schiet dus ook niet echt op. Ik ben ook nog steeds niet ongi nu al 6 weken te laat! Hoe oud ben jij Marit? Groetjes Caro