Zijn er meiden die net als ik met de pil zijn gestopt en nog roken? Wil graag stoppen maar vind het erg moeilijk. Hebben jullie tips? Ga morgen een poging doen om te stoppen. Denk wel dat als ik een positeve test in handen heb het makkelijker wordt. Nu denk ik steeds, ben toch nog niet zwanger. Terwijl ik heel goed weet dat ik niet zo mag denken. Zou zomaar wel zwanger kunnen zijn (we zitten in ronde 1). Wie helpt mij?
Hey Gelukkig! Welkom op dit forum! Er zijn al verschillende topics/clubjes met meiden die zwanger willen worden/zijn en willen stoppen met roken. Misschien kan je de zoekfunctie eens proberen! Ik hoop dat je er snel in slaagt om toch te stoppen met roken! Succes! Lieve groetjes!
Misschien dat het helpt als ik zeg dat het ook je vruchtbaarheid verminderd. Dat is niet alleen bij mannen zo, maar ook bij vrouwen. Kijk anders eens op www.stivoro.nl
Ik kon ook niet stoppen met roken maar sinds de positieve test heb ik er geen eentje meer aangeraakt! Roken is geen optie meer! Succes meid hoop dat je gauw kan stoppen!
Ik ben zelf 8 jaar geleden gestopt, na 15 jaar gerookt te hebben. Moeilijk, maar wel te doen. EN ik kan niet beginnen met vertellen hoe heerlijk het is om niet meer te roken. Ik heb gebruik gemaakt van nicotine-zuigtabletten. Maar..ik denk dat een baby-wens de beste methode zou moeten zijn.
Ik kon ook niet stoppen met roken maar vanaf dat ik zwanger was , was het echt een eitje! De gedachten alleen al dat mijn kindje die gore rook ook binnen kreeg was genoeg! Overigens rook ik nu weer :S helaas maarja..
ik ben eind september gestopt met de pil en ben vandaag precies 6 weken gestopt met roken met behulp van het boek van Allen Carr, ik heb bijna 10 jaar gerookt en rookte meer als een pakje per dag, ik heb het boek gelezen heb met het boek in mijn handen mijn laatste sigaret gerookt en heb er sindsdien geen 1 meer aangeraakt en heb nergens last van... ben niet sjaggo heb geen zin in een sigaret en heb ook geen afkickverschijnselen HEERLIJK... dus mijn tip is: Lees het boek van Allen Carr...
mn vriend is ook na jaren roken (15 jaar?) gestopt met roken. Hij heeft nicotine kauwgums gebruikt (ongeveer 1.5 maand ofzo) en op een gegeven moment was het niet meer nodig en ging het zo.. Het is nog wel super moeilijk, en hij heeft ook een paar keer nog een sigaret gerookt. maar ja een keer in een hele tijd kan geen kwaad zolang hij er dan voor kan zorgen dat ie niet weer begint! Vind het in ieder geval super knap want het lijkt me erg moeilijk om van een verslaving af te komen! Succes in ieder geval!
Bedankt voor alle reacties. Ik ga morgen me best doen, alleen begint het eerste probleem al. Savonds gaan we naar de verjaardag van me vader en roken we altijd buiten (me ouders zijn anti rook), als ik dan dus niet mee ga weten ze meteen dat ik zwanger wil worden en dat wil ik niet, op me werk is het overigens geen probleem, de meeste collegas weten dat we bezig zijn en degene die t nog niet weten verzin ik wel wat. (dat ik wil stoppen omdat ik het de laatste tijd zo benouwd heb ofzo) Ik ga het proberen en als ik een positieve test in handen heb MOET ik echt van mezelf stoppen. Het is alleen wel vervelend dat ik weet dat me nicht en zus zelf wel hebben doorgerookt de gehele zwangerschap, wel in mindere mate maar toch, en hun kinderen werden super gezond op de wereld gezet, geen ekke dingen. Dus hierdoor denk ik er misschien te makelijk over. Maar ik ga zeker proberen vanaf morgen te stoppen!
Waarom zouden je ouders niet geloven als je zegt dat je wil stoppen? Dat je het gewoon eens wil proberen om te kijken hoe lang je het vol houdt? Is toch geen reden voor hun om direct aan zwangerschap te denken? Of bijv. dat je een weddenschap aangegaan bent met een van je collega;s/vriendinnen om te kijken wie het het langst volhoudt! Ik noem maar wat
Dat vind ik maar een raar excuus zenne... Dus als jij zegt dat je stopt met roken, denken zij direct dat je zwanger wil worden? Ik vind die tip wel goed om te zeggen dat je een weddenschap bent aangegaan! Als je van jezelf denkt dat je niet overtuigd bent van de nadelen, kan je er mss eens wat info over opzoeken? En dat in je familie gezonde kindjes geboren zijn met een moeder die rookte..natuurlijk kan dat. Dit gebeurt vaak. Maar het gebeurt vàker dat kindjes van ouders die roken, ongezonder zijn dan kindjes van ouders die niet roken... Het geeft geen uitsluitsel, het gaat om een risicobepaling... Ik duim voor je dat het je zal lukken!
Tip van een ex-roker: als je zegt 'ik ga proberen te stoppen' ben je eigenlijk al kansloos... Je moet gewoon stoppen. Klaar. NIet meer, niet minder. Zelf heb ik dik tien jaar gerookt, en op een dag zei een collega dat ie op dat moment stopte met roken. Ik heb mijn pakje leeggerookt (had er nog 6), en ben toen ook gestopt. Na één keer toch nog toe te hebben gegeven na een paar dagen (was zooooooooo smerig!) kan ik nu, ruim een jaar later, zeggen dat ik nog steeds gestopt ben, en er, zeker nu we voor een kindje gaan, blijer mee ben dat ik had durven dromen! Oh, en één terugval betekent niet dat je weer opnieuw moet beginnen, hoor! Ook al heb je toch weer één keer een sigaret gerookt, daarna kun je toch verdergaan met stoppen! Enne.... je kunt natuurlijk ook gewoon stoppen met roken voor je gezondheid, hoor! Hoeft niet voor een kindje te zijn Heel veel succes! Je kunt het!
Ik ben vorig jaar gestopt met roken, nu bijna 1,5 geleden.. ik was nog niet met een kinderwens bezig, maar wilde gewoon gezonder leven.. Ik was toen 31 en ik heb er niet eens over nagedacht dat mensen gedacht zouden hebben dat ik met kinderen bezig was... Dat is omdat je er zelf mee bezig bent.. Ik heb 2 weken nicotine pleisters gebruikt, en zoveel water gedronken dat ik me soms een vis op het droge voelde.. Maar je komt nu niet overtuigend over, eerder dat je niet weet wat je moet doen... Je wil wel stoppen maar hebt nog niet de drang, dat is je eigen keuze.. ALs je stopt stop je, zijn er geen smoezen meer... Mij heeft het geholpen dat ik iedere dag dat ik niet rookte heel trots was op mezelf.. Nu 1,5 jaar later ben ik nog trots dat ik kan zeggen dat ik gestopt ben en dat is ook mijn drijfveer geweest.. Het was mijn eerste poging tot stoppen en gelijk goed... Maar zoek geen smoezen dan maak je het jezelf alleen heel moeilijk.... SUCCES!
http://www.zwangerstraks.nl/roken.php Misschien helpt dit?! Ik heb ook flink moeite gehad om te stoppen hoor Gelukkig ben ik er al weer een paar maanden vanaf, met moeite!
Hallo! Toen ik ben gestopt met de pil om zwanger te worden van onze dochter, heb ik gewoon nog gerookt. Toen ik na 3 maanden een positieve test in handen had, ben ik accuut gestopt. Dat heb ik de gehele zwangerschap volgehouden en ook nog toen ik borstvoeding gaf. Helaas moest ik na een dikke week stoppen met borstvoeding, omdat ik bijna geen voeding had. 2 weken na de bevalling, had ik zo'n zin in een sigaretje en ben ik weer begonnen met roken. Ja, niet slim natuurlijk, want was er al ruim 9 maanden vanaf, maar ach...ik kon onze kleine meid er niet meer mee schaden. Alleen mezelf, maar dat natuurlijk duizend keer liever dan onze kleine meid. We roken overigens niet bij Tamara in de buurt, want dat vind ik ook not done. Nu ben ik weer gestopt met de pil en probeer zwanger te worden van ons 2e wonder. Rook nog steeds, maar als ik zwanger ben...stop ik weer accuut. Geen discussie over mogelijk. En tja, of ik weer ga roken na de bevalling van een evt 2e...weet ik nog niet. Dan ik tzt wel... Moet er trouwens nog wel even bijzeggen dat stoppen met roken me heel goed afging. Nergens last van gehad. Voor de zwangerschap heb ik ook weleens een paar stoppogingen gedaan, maar toen ik het niet gelukt. Als er een kindje in je buik zit, geeft extra motivatie om vol te houden. Hey, succes met stoppen en natuurlijk ook met zwanger worden! Liefs Elly.
Ha meid ik ben gestopt met roken toen ik stopte met de pil. Erg moeilijk, maar geloof me na ongeveer 3 weken was ik het bijna alweer vergeten. Heb het soms nog wel moeilijk op feestjes. Maarja ik weet waarvoor ik het doe! Wat bij mij erg goed hielp was elke week geld op zij zetten en op een onwijze off-day ben ik daarvan lekker gaan shoppen. Heerlijk! En wat ik nu ook erg fijn vind is dat mn haar en kleren lekker schoon ruiken... haha! Meid heel veel succes! Ik weet zeker dat je het kan! x
ik rookte ook nog toen ik stopte met de pil. maar toen ik zwanger was rookte ik de eerste weken 5 sigareten op een dag. en toen op een gegeven moment stond ik buiten te roken en begon te kokhalsen en kreeg giga buikkrampen, en dan ga je je beseffen oh nee straks gaat het mis. en vanaf dat moment heb ik er geen een meer aangeraakt. de hele zwangerschap wel de neiging gehad maar dacht steeds als ik rook krijgt ons wondertje dat vieze zooi binnen en dat weerhield me er van om niet te roken. als je dat in gedachten houd is het in een keer heel makkelijk om er vanaf te blijfen. ben helaas een tijdje na de bavalling toch weer begon maar we roken absoluut niet in de buurt van lucas. en mocht ik weer zwanger raken dan is het weer heel makkelijk om er vanaf te blijfen. want je wilt natuurlijk niet dat je kleintje in je buik met nog maar hele kleine longetjes die vieze zooi binnen krijgt. liefs diane
Ik rook ook nog steeds, maar heb altijd voor gehouden om gelijk te stoppen, zodra ik zwanger ben. Maar aangezien ik wel al 3 jaar het boek van Allen Carr in huis heb liggen, denk ik dat ik daar maar eens mee begin....
hoi iedereen ik zei altijd zelf dat ik voor dat ik met de pill stop, ruim van tevoren will stoppen met roken. uiteindelijk heb ik in via de HA het middel "champix" bij de apotheek gehaald.kreeg toen het starters pakket van 2 weken.eigenlijk moet je deze tabletten 12 weken nemen. ik ben er na 2 weken mee gestopt omdat ik ook toen stopte met de pil (wilden niet nog langer wachten). in die 2 weken was t echt makkelijk niet te roken! ik stopte er na 2 eken mee omdat het nog niet onderzocht is of het schadelijk is tijdens een zwangerschap en daarom ook niet aangeraden word. ( is't nog te volgen? ) toen kreeg ik het ineens moeilijk! dacht alleen maar aan sigaretten. tot dat ik weer n pakje ging kopen zo naar 1 week en denk zon 5 achter elkaar rookte und heulen moest. en van mezelf schrok dat ik 5 achter elkaar rookte en en dacht dat t zo niet verder kan gaan! dat ik niet pas wil stoppen tijdens een zwangerschap. dus was teleurgesteld in mezelf en boos,kwaad tegelijk dus wat deet ik.... stond in de woon kamer en schreeuwde het er zeg maar hard uit.pakte het pakje sigaretten en maakte elk sigarett schreeuwnd en kwaad kapot. toen pakte ik alle asbakken en gooide die in de afvalbak. en ik dacht bij mezelf van "hey, ik moet niet zitten heulen omdat ik n 5 stuk heb gerookt! ik kan trots op mezelf zijn omdat ik na 10 jaar 1 1/2 pak per dag te roken en 5 keer te valen met stoppen, nu in 4 weken maar 5 sigaretten heb gerookt. dus dat zijn 25 minuten zwakheid.... ha die paar minuten red ik toch makkelijk in 4 weken jo.... ja sinsdien heb ik er geen een meer aangestoken en ben erg trots omdat zoveel mensen zeggen..."ik sprek je over een week weer..." ik denk als je ECHT wil stoppen heb je geen middeltjes ervoor nodig! dan lukt het je ook en dat moeiteloos! HEEL VEEL SUCCES!!!!! ermee (zoooooooooo wel erg lang verhaal )
gelukkig, ik snap je wel hoor. ik kan me er ook nog helemaal niet toe zetten om te stoppen. daarbij komt nog eens dat ik bij elke ronde dat het nog niet gelukt is nog bijna blij ben ook dat ik nog niet gestopt ben. ik weet wel dat dit heel erg slecht is hoor! maar wat ik ook zeker weet is dat zodra ik weet dat ik zwanger ben er ook absoluut geen 1 meer opsteek. denk aan de schade die het het kindje kan doen. Heb ook wel eens gelezen dat als je rookt tijdens de zwangerschap het kindje grotere kans heeft te overlijden aan wiegendood.