Eisprong / innesteling

Discussion in 'Zwanger worden' started by Wicjuh, May 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

Apr 14, 2006
    6,700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Als onervaren nieuweling hier de volgende vraag:

Wat is het verschil in gevoel (voor zover dat gevoeld wordt) tussen de eisprong/rond de eisprong en van de innesteling?
    Hoe voelt het één, en hoe voelt het ander?
    Is dit hetzelfde of juist niet, heftig of zwak.. nou ja, kortweg: hoe voelen ze?
    (ik weet het, niet iedereen voelt het, maar voor diegenen die het wel voelen).

2. Meiske74

Meiske74 VIP lid

May 22, 2007
    6,571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb nog nooit de innesteling gevoeld (ben toch 4 keer zwanger geweest, waavan 1 mk). Maar als ik een eisprong krijg, dan heb ik links of rechts onderin mijn buik een soort kramp die wel een paar uur kan duren. De ene keer is het een lichte kramp, maar afgelopen keer was het echt vervelend. Toen was het vrij heftig!

3. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    ik heb beiden niet gevoeld. Als ik wist wanneer ik mijn ei zou hebben dan kon ik de eisprong wel voelen, maar afgelopen keer dus niet.

4. Mouse

Mouse Bekend lid

May 22, 2007
    944
    0
    0
    Is er iemand die de vraag van Wicjuh wel kan beantwoorden? Ik wil het namelijk ook graag weten :)
    Vandaag is mijn 'innestel dag' en ik voel gewoon precies het zelfde als wanneer ik een eisprong heb.
    Verder voel ik gewoon helemaal niets! kan dat kloppen?

Heb ik nog een klein ander vraagje... ik heb al een paar keer gelezen dat er meiden zijn die misselijk zijn vanaf het moment van innestelen. Kan je dan al misselijk zijn? of is het meestal wat later?

Goetjes Maudi

5. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

Feb 20, 2007
    1,654
    0
    0
    Deze maand heb ik voor 't eerst echt m'n eisprong gevoeld. Ik wist dat m'n eitje snel zou komen doordat ik een positieve ovulatietest had, en dan ga je er natuurlijk meer op letten. 's Ochtends had ik een soort ongi krampjes, en later op die dag een half uur lang echte pijnlijke steken in m'n zij. Net alsof je na bijv. hardlopen steken in je milt krijgt, maar dan lager meer richting lies.

Innestelling heb ik nooit echt gevoeld. Wel had ik bij mijn laatste zwangerschap (die werd helaas een MK), vanaf ongeveer de innestelling ongi krampen. Innesteling is ook iets wat een paar dagen duurt. Hier staat een mooi verhaal daarover. Wel in 't engels. http://www.femalehealthmadesimple.com/FileSixFinal.html

6. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

Feb 20, 2007
    1,654
    0
    0
    Als ik het goed heb begrepen: HCG (zwangerschapshormoon) wordt gemaakt door de cellen die later de placenta vormen. Dus als het vruchtje ingenesteld is, en contact heeft met de bloedvaten van de moeder dan komt het HCG in je bloedbaan terecht. En zwangerschapsmisselijkheid komt toch door het HCG? Dus dan lijkt me dat je wel al vanaf de innesteling misselijk kunt zijn als je zwanger bent. Maar de misselijkheid kan natuurlijk ook door wat anders komen. Ik zal voor je duimen dat je zwanger bent! :D

Share This Page