spoedvraagje over flestijden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door , 13 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Is niet echt mega spoed natuurlijk maar ik vroeg het me af .
    Vandaag ben ik begonnen met 4 flessen (mijn is 4,5 maand).
    Haar tijden vandaag waren:
    7.30 uur
    12.30 uur
    16.45 uur
    en dadelijk rond 21.00 uur.

Stel dat ze morgenochtend nu dus eerder komt, aangezien ze ook eerder de fles krijgt, normaal rond 23.00 uur de fles.
    Stel ze komt om 5 uur? Of nog eerder? Wat dan? De fles geven en dan weer uit komen op 5 flessen?
    Of rekken tot 7 uur? En zal ze dan vanzelf ooit slapen tot 7 / 8 uur (wat ze nu dus ook doet?).

Ik geef haar nu nog 4 x 180/6, ik kan dadelijk misschien de laatste fles ook 210/7 geven of niet?

Ik vind dit zo moeilijk....

2. Niet meer actief

ik zou het proberen te rekken idd en mocht het niet lukken dan gewoon een klein flesje..

maar als ze altijd tot half 8 slaapt dan zal ze dat nu vast ook wel doen hoor ;)

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Is ook moeilijk, ik zou het proberen maar als ze vannacht/heel vroeg morgenochtend toch komt is ze er blijkbaar nog niet aan toe om naar 4 flessen te gaan. Succes!

4. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    ik sluit me aan bij manuele79 als ze eerder komt dan gaat het gewoon nog niet. Je hebt toch meer aan een hele nachtrust dan een gebroken?

Maar ik hoop natuurlijk voor je dat ze lekker door slaapt

wat voor een voeding krijgt ze naast hij flesse?

5. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Meid als ze morgenvroeg eerder wakker is, geef je haar toch een beetje?
    Misschien word ze ook wel gewoon om dezelfde tijd wakker.
    Mijn zoon is 1,5 jaar en krijgt nog 3x per dag een fles van 200cc.
    Hij vind het gewoon nog erg lekker.
    Als je de 4 flessen iets meer in doet, komt ze misschien beter uit.

Dit was mijn schema toen Steven 4,5 maand was;
    4 flessen van 220cc totaal. Laatste fles met 3 scheppen rijstebloem.
    Mijn zoon was toen 7890 gram.
    Succes ;)

6. Niet meer actief

Op het CB zeiden ze dat het kan dat ze dadelijk 's nachts komt, dat ze dan gewoon moet wennen.

Maar stel dat ze 's nachts komt wil ik toch wel doorgaan even met dit schema, om nou na 1 dag te stoppen is misschien verwarrend voor haar.

Dus gewoon proberen te rekken als ze om 5 uur komt, stel ze komt om 3 uur dan geef ik haar een fles met veel water denk ik.
    En dan kan ik morgen misschien de laatste fles wel 210/7 geven.

Moeilijk!

De fruithap ging vandaag ook al niet geweldig, is natuurlijk wennen voor die kleine meid, ze trok me toch een gezicht en begon te kokhalzen.....morgen maar weer proberen.

Hopelijk slaapt ze gewoon lekker tot 7 uur!

7. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    wat fijn om te horen dat steven ook nog gewoon 3 flessen krijgt daan kanook niet zonder en voind ze heerlijk. Maar was vandaag op een verjaardag en dan kijken de mensen me echt zo aan van krijgt hij nog een fles of ze zeggen dat gewoon. dan heb i wel zoiets van doe ik het wel goed :oops:

8. Niet meer actief

Fleur1; wat bedoel je precies met "wat voor een voeding krijgt ze naast hij flesse?"

Ze krijgt nutrilon, nu nog 4 x 180 met 6 schepjes misschien morgen de laatste fles 210 water met 7 schepjes. Ik zie ook vaak flessen van 200 staan trouwens hoe veel schepjes moet daar dan in?

En vandaag dus begonnen met 2 ienieminnie fruithapjes waar ze volgens mij niets van binnen gekregen heeft ;)

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    ik heb bij daan nooit terug afgebouwd.

ik bedoel aan groente en fruit.
    Daan zat toen ook al aan de pot groente en fruit en 4 of 5 flessen van 210 maar daan sliep toen ook nog helemaal niet door. nu wel niet te had zeggen maar ik heb altijd zoiets gehad als ze het niet meer nogdig hebben komen ze er ook niet meer voor.

10. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Fleur1 als je kindje zin heeft aan melk maakt toch niks uit, heel veel geven ook koude melk.
    Maar ik doe nog steeds warm, is toch veel lekkerder in je buik?
    Gewoon doen waar jij en je kindje het goed bij doen.
    Steven komt soms s'nachts ook wel eens, als ik hem dan 120cc melk geef slaapt hij zo weer veder.Nou dan doe ik dat toch gewoon?
    Bloem1981 Steven krijgt al gewone melk dus ik doe daarom 200cc.
    Maar meestal is 200cc 180 water en 6 schepjes melkpoeder.
    Dan is het gewoon het totale ongeveer.
    Maar Steven krijgt dus al gewone melk, en omdat hij 300 tot 600 cc per dag mocht hebben, heb ik het grootste aangehouden gedeeld door 3.
    S'morgens als hij wakker word.
    S'middags voordat hij gaat slapen
    Sávonds voordat hij gaat slapen.

11. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Als je een fles maakt van 180 water + 6 schepjes voeding, dan krijg je automatisch een fles van 200cc..

12. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    ik doe altijd nog 210 cc water en 7 scheppen

13. Niet meer actief

Ok, nou we zullen zien. Ik ben nu al te laat met de fles eigenlijk. Tussen 8 en 9 uur zei het CB, maar ze slaapt nog zo lekker. Ze heeft om kwart voor 5 de laatste fles gehad. En om kwart voor 6 lag ze in bed en ze sliep vrijwel meteen!

Ik ga haar nu maar wakker maken anders denkt ze misschien dat het nu nacht is en dat is niet de bedoeling! Ik laat morgen weten hoe het ging!

:)

14. Niet meer actief

Nou ze kwam dus om half 5. Toen heb ik 180 gegeven wat ze niet opdronk. Nu is het kwart voor 10 bijna en is ze wakker. Maar ik kom vandaag dus wel op 5 flessen. Zal ik nu vanavond weer de laatste wat eerder geven? En morgen proberen weer 4 flessen te doen? Want 5 drinkt ze gewoon niet leeg overdag. Misschien moet ze gewoon wennen om 's nachts wat langer te slapen?

En als ze vannacht weer rond half 5 komt echt een klein flesje geven?

15. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    je moet doen waar je goed bij voel meis ieder kind is anders.

i zou gewoon om half 5 een kleine fles geven en dan misschien die wel proberen af te bouwen?

16. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Je kan ook de ene dag 4 en de andere dag 5 flessen doen. Geef gewoon op verzoek....ze laat vanzelf wel zien wanneer ze helemaal naar 4 flessen kan. Merel is 6,5 maand en wil soms 4 soms 5 flessen. Ze geeft wel aan dat ze honger heeft. De eerste keer met 4 flessen kwam ze om 2.05 uur. De tweede keer om 4.44 en gisteren om half 9 de laatste fles en toen kwam ze om 7.00 uur, maar daar zaten ook dagen tussen dat ze 5 flessen wilde.....Gewoon rustig afbouwen en je kindje laten aangeven wanneer ze honger heeft... hier werkt dat perfect.

17. Niet meer actief

Ok dank jullie wel. Dan doe ik dat.

Alleen de laatste fles vandaag rond half 10 wil ik dan 210/7 geven zodat ze toch misschien iets langer kan slapen daarop. Maar dan krijgt ze 4 x 180/6 en 1 x 210/7 is dat niet te veel dan?

Maar dan geef ik vannacht een klein flesje met veel water en weinig voeding.

Ok ik ga het zo proberen!

Net ook weer een fruithap geprobeerd, 1 hapje maar de duwt het meteen weer naar buiten, zal wel een kwestie van wennen zijn maar zo'n potje is dan wel groot voor haar. Heb net maar verse peren gekocht. Kan ik die zelf mixen. Doen jullie alleen peer of schudden jullie daar wat water bij ofzo om het dunner te maken?

18. Lientje76

Lientje76 Actief lid

10 aug 2006
    189
    0
    0
    Wij hebben haar gewoon altijd een hele fles gegeven 's morgens/'s nachts als ze honger had. We zijn pas bij zes maanden overgegaan op vier flessen. Het schema bij zes maanden was toen:

06.30 uur 180 cc melk
    10.00 uur fruithapje + 90 cc melk
    14.00 uur fles 180cc melk + eventueel stukje rijstwafel of broodkorstje
    17.00 uur groenten + 90 cc melk
    19.15 uur 180 cc melk

Nu zijn we weer een maand verder en drinkt ze 3 tot 3,5 fles per dag en soms nog wat thee of heel dun aangelengd diksap.

Als ze nu heel vroeg wakker wordt 's morgens dan laten we haar altijd even een paar minuten jammeren om te zien of ze echt honger heeft. Ze gaat vanzelf harder huilen als ze honger heeft en anders valt ze weer in slaap. Meestal komt ze dan rond half zeven ongeveer weer. Vandaag echter pas om acht uur....wat een feest!

Succes met het zoeken naar het nieuwe ritme.

19. Niet meer actief

Ja, we hadden net een fijn ritme eigenijk. Alleen heb ik wel echt het idee dat ze echt toe was aan 4 flessen, overdag ging het ook super.

Vorige week huilde ze nog elke avond rond half 5 tot 7 uur, met 4 flessen niet! Om kwart voor 5 de fles gegeven en rond half 6 naar bed en om half 10 moesten we haar wakker maken voor de laatste fles, dus dat was super!

Hoe doen jullie het met het fruithapje geven?
    Ik had dit schema:
    tussen 7 en 8 uur de fles
    tussen 10 en 11 uur fruithapje
    tussen 12 en 13 uur fles
    tussen 16 en 17 uur fles
    tussen 20 en 21 uur fles

Maar zou ze dan na de 1e fles na bed moeten en als ze dan wakker wordt het fruit en dan nog 1 uur tot 1,5 uur wachten op de fles? En dan naar bed? Of geven jullie de fles en daarna meteen de fruithap en dan pas naar bed?

20. novanne

novanne Niet meer actief

Hoi,

Toen wij overgingen op 4 flessen (ruim 4,5 maand), kwam Sara de 1e 4 nachten telkens nog tussen 02.00 en 04.00 uur. Ik gaf haar dan een kleine flesje van 60cc, gewoon in haar bedje, en toen sliep ze weer. Ik had voorgenomen het een weekje aan te kijken.
    De 5e nacht trok ze wel opeens door en sindsdien krijgt de laatste fles om 19.30 en slaapt ze tot een uur of 07.00/08.00.
    Ze moest er dus gewoon even aan wennen maar door een klein flesje 's nachts te geven was dat dus snel voor elkaar.

Ik heb nu ca het volgende schema

08.00 uur: fles
    ca 09.30 -11.00 uur: slapen
    11.30 uur: fles
    13.00 uur: fruit
    13.00/13.30 naar bed, ca 1,5 a 2 uur slapen (soms ook maar een uurtje)
    15.30 uur: fles
    17.00 -17.45; slaapje
    18.00 uur: groente
    19.00 uur: om de dag in bad
    19.30: 4e fles en meteen daarna slapen

Deel Deze Pagina