Met de pot meeëten

Discussie in 'Voeding' gestart door spotlight, 24 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Mijn zoontje is nu net een jaar (gecorrigeerd 10 maanden) en van de kinderarts mogen we hem met de pot mee laten eten, dus 3 hoofdmaaltijden en twee tussendoortjes. IK heb nu alleen het idee dat hij nauwelijks aankomt. Ik geef hem het volgende:

6.30 bord bambix 8-granen pap van 200 cc opvolgmelk

10.00 1 stuk fruit

12.00 1 boterham en een beker gewone melk

15.00 uur een nijntje koekje

18.00 uur warme maaltijd 250 gr potje en 130 cc opvolgmelk.

Is dit te weinig? Op zich eet hij prima en heb al eens geprobeerd om hem 2 boterhammen tussen de middag te geven, maar toen ging hij spugen.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Lijkt me een prachtig schema. Je kunt - als je een kleintje hebt - prima volle melk gebruiken en andere volle zuivelproducten. Ipv fruit kan je ook een keertje avocado geven (met banaan bijvoorbeeld) hierin zitten veel calorieën.

3. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Ik vind het redelijk weinig, maar ja ik heb een vreetkontje thuis :D
    Roy krijgt dit:

8.00 bord bambix 8-granen pap van 200 cc opvolgmelk

10.00 2 stuks fruit

12.00 1 1/2 boterham en 165 cc opvolgmelk

15.00 uur koekje (of soepstengel of zo) en wat drinken

17.00 uur warme maaltijd 200 gr + danoontje

19.30 uur 200 cc opvolgmelk

Kindjes van een jaar hebben volgens mij ook niet meer zo veel nodig als onder het jaar en ze hoeven ook niet meer zo veel aan te komen. Mijn zoontje is 3 maanden jonger en er moet sowieso nog een fles af binnenkort, dus ik denk niet dat je heel veel te weinig geeft. Misschien iets minder, maar ieder kindje is anders...

Groetjes Marieke

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Je zou het koekje smiddags kunnen vervangen voor nog een stuk fruit, dan kom gelijk aan 200 gram fruit (zoals je kindje ooit waarschijnlijk ook uit een potje had).
    En ik neem aan dat hij tussendoor ook nog drinkt?
    Verder zou ik proberen om na het eten nog toetje te geven. Dat zit er bij ons nog tussen, na de maaltijd 100 gram volle yoghurt of kwark en dan voor het slapen gaan nog wat melk.

Ons was trouwens door het cb (arts) geadviseerd, om nog even aan de dreumesmelk te blijven, zodat we zeker wisten, dat ze alles binnekrijgt qua vitamines. Nu eet mijn dochter haar brood ook niet zo geweldig, dus dat had daar ook wel mee te maken.
    Ze krijgt nu smorgens en smiddags (of savonds, hoe het uitkomt) 130 cc melk.

Overignes over het aankomen: Kindjes groeien ook niet zo hard meer hoor, vanaf deze leeftijd. Als ze 300 gram in de maand groeien is het vaak al veel... Tussen 11 en 12 maanden was mijn dochter maar 100 gram aangekomen.... Gelukkig tussen 12 en 14 in totaal 700.

Met 1 jaar woog m'n dochter 8400 gram (en een beetje)
    en met de 14 maanden 9100 gram.

Wij geven trouwens geen potjes meer, ik denk dat ze nu wel iets minder eet, hoewel ze wel iets meer vlees eet dan in de potjes zat waarschijnlijk, maar ze is gek op vlees/vis .

5. Alita

Alita Niet meer actief

wij hebben precies hetzelfde schema, is toch goed?

6. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    200 gr fruit heeft hij nooit gegeten, meer kreeg ik er niet in want dan ging hij spugen. Vandaar dat ik ook nog op 1 stuk fruit zit. Van de KA mag ik gewone melk geven. Ben trouwens ook bang dat als ik hem dreumes melk geef, hij geen gewone melk meer lust (was bij mijn neefje het geval. En yoghurt wachten we nog even mee. We hebben dit een paar weken geleden geprobeerd en toen spuugde hij zijn hele kamer eronder, hij kan er wss nog niet goed tegen. Het is ivm dat hij 2,5 maand te vroeg geboren soeisoe afwegen waar we wel mee corrigeren en waar niet mee. Vandaar het flesje opvolgmelk nog. Bovendien als ik hem groente geef, dan yoghurt en daarna nog wat melk, weet ik zeker dat alles er uit komt. Dat kan hij nooit op! Hij gaat nl meteen na het eten in bad en dan naar bed. Iedereen in ieder geval bedankt voor het meedenken en de tips en adviezen!

7. Hummelke

Hummelke Fanatiek lid

7 mei 2008
    1.086
    0
    36
    Limburg
    Lijkt mij prima. Als hij honger heeft geeft hij het wel aan hoor. Zo lang ze maar blijven groeien is het volgens mijn CB prima. Hier een lichtgewicht van 7660 gram met 11 maanden ;) eet ongeveer hetzelfde, misschien iets minder zelfs en CB is tevreden hoor, zij zelf ook en dus ik ook ;)

Deel Deze Pagina