Ik weet dat kindjes tijdelijk door een fase gaan dat ze minder eten en dat dit niet zo erg is. Maar wanneer wordt het eigenlijk echt te weinig? In dit geval heb ik het over de warme maaltijd met groente/vlees/aardappel/pasta e.d. Voorheen at onze zoon met gemak een portie van 200g op. Sinds een paar weken is dit steeds minder geworden. Nu heeft hij sinds vorige week woensdag de 6e ziekte dus daar zal het nu wellicht ook wel mee te maken hebben, maar zl eet nu slechts een paar stukjes groente vlees en bijv pasta à al rapley. Gister bijvoorbeeld in totaal misschien 2 broccoli roosjes, 4 stukjes penne pasta en 2 stukjes vlees. Echt een fractie van wat hij voorheen at. Overdag eet hij ook minder, 1 boterham 's ochtends en 1 's middags, voorheen 2 per maaltijd. Wanneer wordt het echt zo weinig dat hij een te kort aan vitamines krijgt? Jullie enig idee?
ik weet het eigenlijk niet omdat ik het probleem niet herken, hier 2 kliko's, maar ik ken een jongetje dat al 2 jaar geen 1 hap avondeten eet, en die staat ook nog recht
Tja, mijn zoon heeft de afgelopen 6 jaar nog minder gegeten dan jouw zoontje nu eet. Sinds een maand of 2 zijn we echt aan het proberen, zonder dat ie alles weer uitkotst. Vandaag bijv. Voor het eerst 2 happen andijvie op EN binnengehouden en ik ben helemaal in m'n nopjes. Dit gaat dan over het warme eten, brood ging altijd wel redelijk. Fruit heeft ie nooit gegeten, behalve gepureerd. Qua lengte en gewicht zit ie precies op het gemiddelde, qua energie wel iets boven het gemiddelde Ik heb begrepen dat het voor het 9e levensjaar niet heel erg is om de warme prak slecht te eten, later gaat het (ivm puberteit) wel een grote rol spelen. Wel is het belangrijk dat een kind verschillende smaken leert kennen, maar dat is in het geval van jouw kindje denk ik geen issue. Dus ik zou me niet te veel zorgen maken, zeker niet als ie ziek is, dat gaat ie echt wel weer inhalen.
Echt? Lekker belangrijk! Gewoon gezond eten aan blijven bieden. Tussendoor ook fruit en rauwkost aanbieden. Als ze 5 zijn eten ze al veel meer en als ze 18 zijn en ze uit huis gaan wsl nog meer! Goed voorbeeld doet goed volgen, het komt vast goed!
Wat jij nu opnoemt als weinig, zou voor mijn oudste( 3,5 jaar ) zo veel zijn van een warme maaltijd, dat ik de krant zou bellen. Voor mn jongste trouwens ook. Ik heb echte aardappel eters maar vlees en groenten moeten ze niets van weten. Toch leven ze allebei nog, vooral mn oudste is er nog 'gezond' bij ook, ookal is ze met 1 jaar gestopt met normaal avond eten en eet ze pas sinds een half jaar weer wat rijst, gekookte aardappels en soms een stukje wortel.
Groente krijg ik er echt niet in bij mijn zoontje (3,5) dus wat jij beschrijft zou ik echt heel blij mee zijn! Hier het liefst brood en fruit en als het moet alleen vlees savonds.