Een schop onder z'n reet verkopen! Nee maar serieus, het is belangrijk dat een kind normaal, gevarieerd leert eten en dus moet ook je vriend maar even met lange tanden door een aantal dingen heen bijten!
hahahaa! Moet wel lachen om alle "strenge" adviezen om mn man een schop onder zn kont te geven en te heropvoeden! Ben ik dan echt zo ouderwets om aan ieders wensen te willen voldoen? Ik kan streng zijn en tegen hem zeggen: "eten wat de pot schaft of anders niet" maar dat heb ik al 10 jaar niet gedaan (stomme fout misschien). En ik vind het belangrijker dat hij ook wat gezonders binnenkrijgt dan een magnetron hap. Ik weet t: tis zn eigen verantwoordelijkheid, oud en "wijs" genoeg, maar tsja.... ben nou eenmaal een zorgzaam typetje....
Ik lust zelf ook maar heel weinig dingen, maar ik zorg er altijd voor dat er afwisselen wordt gegeten en vers wordt aangeboden. Lust ik het zelf niet graag dan eet ik wat minder of ik maak 2 soorten groenten klaar waar mijn zoontje dan uit mag kiezen. Zoveel werk is dat nu ook niet.
Ik heb wel ideeën op gedaan door dit topic: om dan de aardappels gebakken/ gekookt aan te bieden of bijv 2 soorten groenten. Vlees is nooit zo het probleem. Het hoeft niet perse 2 heel verschillende maaltijden te worden natuurlijk... Dus bedankt tot dusver! verdere tips zijn natuurlijk welkom.
Ik heb vrijwel altijd 2 of 3 groentes, soms nog sla (blad of komkommer) en dan aardappelen of rijst of zo. Maar ik kook wel graag voor 2 dagen, dus ik zap regelmatig.
Oh jee, je man is zeker verwend door zijn mama? Ik zou hem ook een schop onder z'n kont verkopen. Dit is denk ik geen kwestie van iets echt niet lusten, maar gewoon iets niet willen. Ik vind groente ook niet lekker smaken, maar eet het wel. Omdat dat zo hoort. Gebakken aardappelen vind ik ook lekkerder dan gekookte aardappelen, maar toch eten we meestal gekookte aardappelen. Eten wat de pot schaft.
Ja, ik geef het niet graag toe, maar hij is wel een beetje verpest door zn moeder ja: heel eenzijdig, elke dag gekookte aardappels met gekookte groenten en lapje vlees. Nooit rijst, pasta of ander buitenlands eten etc. Hij heeft dus een heel eenzijdige smaak ontwikkeld en het moet vooral niet te gek!! Dit wil ik ons zoontje echt besparen dus probeer zo gevarieerd mogelijk eten aan te bieden! Voor vanavond heb ik aardappelpartjes uit de oven, sla voor ons en snijbonen voor ons zoontje. Met voor ons allen een vegetarische burger (we lusten beide eigenlijk alleen maar kip, gehakt, schnitzel en dat was het zo'n beetje...) Nou, hier kan ik wel mee leven!
Da's eigenlijk wel een beetje het idee, altijd meerdere dingen op tafel, alleen toch wel vaak gestoomde aardappels (veel lekkerder dan gekookt!), want daar eten de kinderen goed van.
papa is geen kind meer en moet gewoon het goede voorbeeld geven. je kookt gewoon een normale maaltijd voor jou een de kleine en laat papa dan maar kiezen of normaal mee eten of niet eten. je zou wel gek zijn om andere dingen te maken steeds. zo krijgt je kleintje straks ook allerlei kuren.