Met de pot mee eten! HOE MOET DAT NOU??

Discussie in 'Voeding' gestart door pink150, 17 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pink150

pink150 Actief lid

21 okt 2008
    203
    0
    0
    He meiden!
    Hier misschien een domme mama :(.....maar ons dochtertje van 9 maanden eet altijd gewoon potjes omdat mama het nog niet helemaal snapt hoe er "meegekookt " mag en kan worden!

ALs je bv. spagettie hebt of spinazie/aardappelen/vlees!

Hoe moet ik dit nou zo bereiden dat ik het op het eind voor onze dame alleen de staafmixer erin kan zetten en dat ze ook vers en gezond met mama en papa mee kan eten!

SOrry als dit dom overkomt, heb lang getwijfeld om de vraag te stellen, omdat ik de internetsite's maar onduidelijk vind! Maar ik dacht als ik het nu niet doe dan kom ik er nooit achter :(

Ik hoop op wat duidelijke uitleg voor mij als NON keukenprinses :D
    Liefs pink

2. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Echt met de pot mee-eten mag pas vanaf 1 jaar. Maar voor die tijd mag de kleine al wel heel veel hebben. Hoe het zit met pasta en rijst, daar kan ik je even niet bij helpen, omdat wij voor ons mannetje alleen groente/aardappel/vlees of vis maken. Eigenlijk mag hij al bijna alle groente hebben (behalve dacht ik koolsoorten, die max 1 x per week?). Ik kook de groente en aardappels zoutloos voor hem en het vlees/vis mag je gewoon in een beetje boter bakken. Dan gooi ik alles in de staafmixer en klaar is Kees. Eigenlijk best gemakkelijk. Leuk om een beetje te experimenteren. Belangrijk dat het vlees ongekruid is.

Succes en veel plezier met kokkerellen!

Groetjes, MissX

3. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Komt helemaal niet dom over hoor. Ik vond het ook lastig.

Wij prakken de aardappelen met vork helemaal fijn en tot puree met beetje melk of kookvocht. En het vlees en groente gingen door de blender (staafmixer) met wat vocht erbij. Dan door elkaar roeren en klaar. Voor onszelf deden we het zout of kruiden er pas later op. Wij prakten de aardappelen apart omdat ze met de staafmixer zo "plakkerig" werden. Weet niet of meer mensen die ervaring hebben?

Groetjes, Josie

4. meisje4

meisje4 Actief lid

21 nov 2008
    133
    0
    16
    hier groenten zonder kruiden koken en aardappels dus ook.
    en daarna gewoon kleine stukjes geven, gaat prima..
    heb nooit de staafmixer gebruikt.
    vlees/vis af en toe een klein stukje maar vindt L. nog niet echt lekker.

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Gewoon alles wat jullie ook eten maar dan zonder zout, sambal en varkensvlees (althans, dat waren de dingen die wij lieten). verder nog geen koolsoorten ivm darmkrampjes. Om die reden hebben wij ook nog voorzichtig gedaan met uien en prei ed. Verder eigenlijk alles wel. Klaarmaken en door de blender.

6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Wij kookten alles zoutlos en prakten het gewoon fijn, niet in de blender. Josie heeft gelijk, door het zetmeel in de aardappelen wordt het net lijm. Je kunt het wat smeiig maken door kookvocht, melk of appelmoes. Ik vond met 9 mnd de blender niet meer nodig omdat ze toen ook al brood en zo at en echt wel tegen stukjes kon.

7. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik geef hem wat ik zelf kook, maar dan zonder zout of scherpe kruiden. Ik snij kleine stukjes, prik het op een vork en laat hem happen.

8. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    hier ook een NON keukenprinses, maar Collin lust geen potjes.. dus eet eigenlijk al vanaf 6 maanden met mij mee..
    Ik kook altijd al zonder zout. Maar als ik macaroni of spagetti maak, met een zakje dan eet hij dat ook, ik ben wel wat meer zelf gaan maken aan sausjes enzo.

Collin eet eigenlijk alles, ik prak het fijn, snij het klein, of zet de staafmixxer er even op.
    Hij is bij mijn weten (tot nu toe) nergens allergisch voor, heeft nooit krampjes, en is een heerlijke vreetzak, eet letterlijk ALLES, behalve potjes!

Ik weet niet of er veel allergien in de familie zitten, maar je kan anders gewoon is gaan proberen met aardappeltjes en bloemkool en wat vlees?

9. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Gijs eet vanaf 6 maanden met de pot mee. Ik heb nooit gepureerd alleen gewoon geprakt. Inmiddels (hij is 15 maanden) eet hij al een poosje gewoon stukjes.
    Ik kook wel zoutloos, maar verder krijgt hij echt alles wat wij eten (vlees, vis, pasta, alle soorten groenten etc.).
    Je moet natuurlijk geen scherpe dingen geven uiteraard, maar dat snap je zelf ook wel!

10. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Milan eet sinds 4 dgn met de pot mee. Dat wil zeggen, als hij hetgeen wat we eten mag hebben. Gister aten we bv spagetti, toen kreeg hij een potje.

Wij pureren of prakken trouwens niet. Hij krijgt gewoon kleine stukjes. Maar dan wel zonder zout, saus enz. Hij krijgt ook alleen ongekruid vlees.

Vind het echt heerlijk dat hij lekker bij ons aan tafel zit.
    Nu eten we ook veel vroeger, tv uit, lekker gezin tijd :)

11. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Inderdaad, gewoon koken zonder zout en dan prakken.

Vlees is vaak lastig. Moeilijk klein te krijgen en moeilijk apart zonder zout te bereiden (althans, dat vind ik). Heb daarom tot 1 jaar vaak alleen aardappels met groente gegeven, ze hoeven nog niet iedere dag vlees. Vlees kreeg hij dan wel binnen als wij iets aten dat hij niet mocht en daarom een potje kreeg.

12. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

ik vind vlees ook lastig.
    als wij bijvoorbeeld bietjes en aardappels eten, prak ik het fijn maar krijgt hij geen vlees. wij eten namelijk runderbraadworst erbij en dat is helemaal met zout en kruiden.
    wij eten vaak ook dingen als spaghetti, chili con carne etc. dit mag hij ook niet door de kruiden.
    wat ik vaak doe is eten wat hij wel mag, als wij dat eten in meerdere porties koken en dan invriezen.
    weet je wat je eens moet proberen? 2 asperges in stukjes, 150 gram aardappels en een half gekookt eitje. prakken of pureren.
    echt, die van mij vindt het geweldig lekker.
    tot 10 maanden deed ik trouwens alles wel met de staafmixer of keukenmachine. steeds iets minder fijn. en nu prakken.
    maar hij heeft wel moeite met de droogheid van geprakte aardappel.

13. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik had een keer alleen aardappels door de blender heen gedaan, wordt idd erg lijmerig. Nu doe ik vlees/aardappel/groente samen door de blender heen. Gaat in 1 keer goed. Staafmixer vindt ik niet zo handig. Blender gaat beter.

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

welk vlees mogen ze allemaal hebben? of beter gevraagd welk vlees absoluut niet.

15. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Hier ook zo`n onhandige keukenprinses. Ik kook aardappels/groente apart in een pannetje zonder zout of ik doe er pas zout op het bord op. Vlees krijgt hij iets van hamburgers of gehakt of kip. Varkensvlees niet, want dat eten wij zelf ook bijna nooit.
    Met macaroni enzo de kruiden als laatst erbij, dus voor de kleine eerst een beetje eruit halen en later de macaroni erbij doen.

Ik zou ook graag eens wat meer willen proberen maar ik mis echt inspiratie en ik heb echt een hekel aan koken, haha.

16. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Heej Pink...

Niks domme mamma hoor!!!! Hier t zelfde "probleem"..
    daarbij heb ik ook vaak ( altijd) dat wij zelf op tijden eten dat Gijs ligt te pitten.. En zit t nog niet "in mn systeem" om iets te koken/apart te houden dat Gijs een dag later dan kan eten..

Ik ben heel blij met Olvarit-potjes..

17. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Ja, hier ook zo'n keukenprinses :p

Tim krijgt 2 a 3 maal per week een potje, anders vers (en ingevroren) eten. het eten wat ik zelf klaarmaak, daar doe ik geen vlees bij, vind ik te eng. dus hij krijgt potjes met vlees/vis.

Ook dat "mee-eten met de pot" daar wordt ik ook zo zenuwachtig van als ik eraan denk haha. wij eten vaak afhaal of dingen met zakjes (bijv. maggie ovenschotel, lasagne, knorr etc) dus dat zou hij allemaal niet mogen eten.
    ppfff ik ga er nog eens goed over nadenken hoe ik dat allemaal ga aanpakken.

In the mean time..... blijf asjeblieft jullie ervaringen posten, wie weet zie ik plots het licht :D :D

Deel Deze Pagina