prematuurgedrag

Discussie in 'Prematuur' gestart door Baukje1985, 25 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Hoi dames,

Mijn zoontje is geboren met 32+6 weken. Zowel pre- als dysmatuur. Inmiddels is hij 3,5 week oud gecorrigeerd. Hij vertoont nogal veel prematuurgedrag in de zin van heel veel persen en rood aanlopen. En dan met name tijdens de voeding. Het is dus nogal een worsteling om hem fatsoenlijk de fles te geven. De eerste 50 cc gaan wel maar daarna gaat het van kwaad tot erger. Hij perst soms zo hard dat de melk er via de neus weer uit komt :( halverwege laat ik hem boeren en hij kan dan even voor 10 seconden drinken zonder te persen, maar dan begint het weer van voor af aan. Heeft iemand tips om dit mogelijk beter te laten verlopen? En wanneer hield dit gedrag bij jullie baby op? Op deze manier is er namelijk niet zoveel aan om hem de fles te geven alhoewel ik natuurlijk wel weet dat hij er ook niets aan kan doen...

2. micnick

micnick Actief lid

17 jan 2013
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    De mijne deed het ook.
    Weet niet of het tijdens de voeding echt persen was. Het drinken lukte niet gewoon goed, verslikte zich veel. Met Nutriton erdoor en de juiste fles (ik heb ze allemaal geprobeerd, uiteindelijk Dr. Brown brede fles) ging dit stukken beter.
    Mijn zoontje deed dat persen vooral de rest van de dag en nacht door.
    Soms om gek van te worden!
    Maar opeens merk je dat het stukken minder is, en voor je het weet is het over.

3. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Dankje wel voor je reactie micnick. Het doet me 'goed' om te horen dat ook anderen soms 'hoorndol' worden van het gekreun en gepers. Voel me soms zo schuldig dat ik me er zo aan irriteer terwijl hij er ook niet voor heeft gekozen om 7 weken te vroeg geboren te worden... Weet je nog wanneer het gepers ophield?

4. micnick

micnick Actief lid

17 jan 2013
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!
    Ja het erg he. Vooral 's nachts vond ik het erg.
    Mijn zoontje was 13 weken te vroeg. De laatste weken in het ziekenhuis was het al een hele dierentuin. Ze hadden hem bewust op een kamer gelegd met een ander jongetje die hetzelfde deed.
    Maar wanneer het stopte....geen idee....Het nam af, zonder dat ik het doorhad eigenlijk. En dan denk je opeens dat het zoveel minder is dan eerst. Ik schat zo na een maand of 3/4 (gecorrigeerd).
    Ik deed 's nachts gewoon oordoppen in (vriend snurkt ook erg ;)

5. girl1988

girl1988 Fanatiek lid

26 apr 2012
    2.598
    0
    0
    Heel erg herkenbaar ze bleef zo persen dat de voedingen ermee uit kwamen via mond en neus. Zo zielig we zijn toen met jbpm begonnen gelukkig bleef de voeding toen wel binnen. Het persen snap heel langzaam af en nu is ze alleen nog aan het persen als ze moet poepen dan mag het he ;) Maar wanneer het precies over was weet ik eerlijk gezegd niet meer. Maar hier gaat het al een tijdje goed.

6. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Dat biedt hoop girl1988. Zie dat jij ook HELLP hebt gehad. Heftig he? Hoe gaat het nu met je?

7. girl1988

girl1988 Fanatiek lid

26 apr 2012
    2.598
    0
    0
    Zeker heftig geweest ja al geloof ik dat ik geluk heb gehad dat ik me niet zo ziek voelde al was mijn lichaam goed ziek. Het gaat nu goed met me merk er bijna niks meer van. Behalve dat ik nog aan de medicijnen voor mijn bloeddruk zit die is helaas nog te hoog 140/90 :( Dinsdag weer werken was al die tijd nog vrij. Jij had ook helpp?

8. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Ik had idd ook HELLP. Fysiek gaat het wel goed, ben al zonder medicatie uit het ziekenhuis ontslagen. M'n bloeddruk werd te laag van de medicatie. Mentaal ben ik er nog lang niet. Merk veel boosheid en teleurstelling bij mezelf hoe alles is gelopen. Boos en teleurgesteld vanwege onze start, de 2 maanden zwangerschap die van me zijn afgepakt en verdrietig dat ik ons mannetje niet een betere start heb kunnen geven. Daarnaast ben ik ook snel overprikkeld. Als ik een verjaardag heb gehad ben ik de volgende dag niet te genieten, kan dan niets hebben.

Fijn dat jij je zo goed voelt. Heb je na je verlof in de ziektewet gezeten? Deed je werkgever/arboarts daar ook moeilijk over? Op welke grond heb je je ziekmelding gegooid?

9. girl1988

girl1988 Fanatiek lid

26 apr 2012
    2.598
    0
    0
    Jeetje wat ontzettend naar dat je je nog zo voel het is en blijft vreselijk rot. Ik herken het wel hoor zo voelde ik me ook paar maanden terug zeker ook toen de borstvoeding niet liep zoals ik had gehoopt. Gelukkig voel ik me nu een stuk beter.

Ik werk als gastouder en kreeg de ruimte van het gastgezin om langer thuis te blijven. Helaas wel vanaf half mei zonder salaris maar dat nemen we voor lief kon ik langer genieten van Norah en rustig opstarten.

10. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Teun was ook pre- en dysmatuur en perste zich ook een ongeluk. Jbpm (liefst zuiver van de reformwinkel) hielp. Ik heb echt geen idee meer wanneer het persen minder werd maar we zijn met een maand of drie gecorrigeerd gestopt met de jbpm.

11. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Kreeg Teun daar ook meer krampjes van? Begreep van het cb al dat het ongeveer tot 3 maanden gecorrigeerd duurt...

12. girl1988

girl1988 Fanatiek lid

26 apr 2012
    2.598
    0
    0
    Hier gewoon jbpm van kruidvat gelukkig heeft ze er geen last van.

13. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Hier nutriton van nutrilon

vond het fijner en dikker als die van de kruidvat

14. Mamasboefje

Mamasboefje Actief lid

25 mrt 2013
    195
    0
    16
    Noord-brabant
    Mijn zoontje deed dit ook heel erg. Gelukkig had hij er zelf niet zoveel last van.. alleen wij hoorde hem snachts regelmatig haha;). Het gaat voorbij zonder dat je het in de gaten hebt. Mijn zoontje doet het nu ook ineens niet meer.. viel me een paar weken in ineens op dat hij het al een tijdje niet meer doet. Ik heb verder niet echt een tip voor je helaas

15. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Teun had veel krampjes maar dat had hij al voordat we met nutriton of jbpm begonnen. Ik kocht zuiver jbpm omdat daar minder toevoegingen in zitten en je er minder van nodig hebt.

16. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    @mamasboefje; lees in je handtekening dat ook jij eerst een gezonde zwangerschap hebt voldragen en bij de 2e HELLP kreeg. Hebben ze bij jou ook een verklaring gevonden? Het schijnt redelijk bijzonder te zijn dat het 'in deze volgorde' gebeurd. Hier tot dusver geen verklaring. In augustus gaan ze me prikken op bepaalde stollingsfactoren. Mogelijk dat daar nog iets uitkomt.

Deel Deze Pagina